فرماندار لوئیزیانا متهم به استفاده از قانون سوابق عمومی برای ارعاب جامعه EPA و ‘Cancer Alley’ است | اخبار آمریکا



دولت راست افراطی لوئیزیانا بی سر و صدا صدها صفحه ارتباط بین آژانس حفاظت از محیط زیست و روزنامه نگاران، مدافعان حقوقی و گروه های اجتماعی متمرکز بر عدالت زیست محیطی را به دست آورده است. استفاده نادر از قانون ثبت اسناد عمومی برای هدف قرار دادن شهروندان، تشدید جدیدی در نبرد ایالت با EPA بر سر بررسی موارد ادعایی نقض حقوق مدنی در منطقه بسیار آلوده به نام “کوچه سرطان” است.

لوئیزیانا در 19 دسامبر از EPA شکایت کرد و ادعا کرد که آژانس فدرال به درستی به قانون گسترده آزادی اطلاعات ایالت یا Foia که توسط دادستان کل سابق ایالت جف لندری ارسال شده بود، پاسخ نداده است.

پرونده های دادگاه خاطرنشان می کند که پرونده سوابق عمومی مربوط به یک شکایت در حال انجام است که توسط لندری، یک مدافع سرسخت صنعت نفت و گاز که اکنون به عنوان فرماندار لوئیزیانا خدمت می کند، علیه EPA مطرح شده است. اندکی پس از طرح شکایت لاندری، سازمان حفاظت محیط زیست تحقیقات خود را در مورد شیوه‌های مجوز اداره کیفیت محیط زیست لوئیزیانا، که مدافعان می‌گویند به‌طور نامتناسبی بر ساکنان سیاه‌پوست در کوچه سرطان تأثیر می‌گذارد، کنار گذاشت.

اخباری مبنی بر اینکه ایالت به عنوان بخشی از تلاش های خود به دنبال دستیابی به چنین مجموعه ای از ارتباطات بوده است، اتهامات ارعاب بسیاری از ساکنان سیاه پوست را که هدف قرار گرفتند، برانگیخت. همچنین نگرانی‌های مربوط به آزادی مطبوعات را برای سازمان‌های رسانه‌ای که در این درخواست گنجانده شده‌اند، که توسط کارشناسان Foia بسیار غیرعادی توصیف شده است، ایجاد کرده است.

شارون لاوین، یکی از ساکنان محله سنت جیمز که مدت‌ها با گسترش صنعتی در جامعه خود مبارزه کرده و ایمیل‌هایش در این درخواست هدف قرار گرفته‌اند، می‌گوید: «دفتر دادستان کل لوئیزیانا بیش از آنکه از مردم محافظت کند، از صنعت محافظت می‌کند. شاید به همین دلیل است که آنها همه این ایمیل‌ها را دریافت کرده‌اند، فقط برای اینکه ببینند ما چه می‌کنیم و ببینند چگونه می‌توانند جلوی ما را بگیرند.»

کپیتول ایالت لوئیزیانا در باتون روژ. عکس: استیون اسمیت/AP

لندری این درخواست را در 29 ژوئن 2023، تنها یک روز پس از اینکه EPA اعلام کرد که تحقیقات حقوق مدنی Cancer Alley را لغو می کند، ارائه کرد.

این درخواست تمام سوابق مربوط به “عدالت زیست محیطی در لوئیزیانا، کریدور صنعتی در لوئیزیانا” و “منطقه ای به نام کوچه سرطان” را از مارس 2021 به دنبال دارد. این فهرست شش مدافع را با نام، که همگی سیاه‌پوست هستند، و همچنین سازمان‌های Rise St James، The Deep South Center for Environmental Justice، و چندین گروه اجتماعی و حقوقی دیگر که نماینده ساکنان کوچه سرطان بوده‌اند، فهرست می‌کند.

با توجه به ماهیت گسترده این درخواست، EPA گفت که یافتن و ارائه تمام سوابق بیش از یک سال طول می کشد. لوئیزیانا سپس برای وادار کردن آژانس به حرکت سریعتر شکایت کرد.

دفتر دادستان کل لوئیزیانا از پاسخ دادن به سؤالات گاردین و اینترسپت در مورد اینکه چرا چنین اطلاعاتی را درخواست کرده است خودداری کرد، اما پرونده های شکایتی در پرونده قضایی Foia، EPA را به “نشت حیرت انگیز اطلاعات به مطبوعات” و اجازه به گروه های حامی محیط زیست برای اعمال نفوذ نامناسب متهم می کند. بیش از تصمیمات

یک گروه حقوقی محیط زیست گفت که اتهامات AG در مورد نفوذ خارجی ریاکارانه است و خاطرنشان کرد که دفتر لندری قبلاً وکلای پتروشیمی را برای نمایندگی دولت در مذاکرات خود با EPA استخدام کرده بود. همان وکلا به طور همزمان وکالت یکی از شرکت‌هایی را که در مرکز تحقیقات حقوق مدنی EPA قرار داشت، غول پتروشیمی تایوانی فورموسا را ​​بر عهده داشتند.

درخواست لندری به طور خاص به دنبال سوابقی است که حاوی نام Formosa و همچنین شرکت ژاپنی Denka باشد. هر دو شرکت در قلب کمپین‌ها و دعاوی جاری در منطقه هستند. گروه Lavigne، Rise St James، تا کنون در جلوگیری از ساخت کارخانه پلاستیک عظیم و چند میلیارد دلاری Formosa در محله خود نقش مهمی ایفا کرده است. دادگاه تجدید نظر لوئیزیانا اخیرا مجوزهای هوایی فورموزا را بازگرداند و حکم سال 2022 را لغو کرد.

پرونده های دادگاه خاطرنشان می کند که پرونده اسناد عمومی مربوط به شکایت دیگری است که توسط جف لندری، دادستان کل سابق ایالت علیه EPA مطرح شده است. عکس: مایکل جانسون/AP

در این درخواست همچنین ایمیل هایی با رسانه های ملی و محلی از جمله MSNBC، واشنگتن پست و وکیل درخواست می شود که نام 9 روزنامه نگار را مشخص کند.

نویسنده این مقاله، الیور لاگلند، روزنامه نگار گاردین، یکی از روزنامه نگاران نامبرده بود. ژنرال آمریکایی گاردین گفت: «ما عمیقاً نگران چیزی هستیم که به نظر می‌رسد تلاشی برای ارعاب روزنامه‌نگاران و مداخله در توانایی آنها برای گزارش در مورد مسائل هشداردهنده بی‌عدالتی زیست‌محیطی – به ویژه سمی خطرناک هوا در مناطق عمدتاً سیاه‌پوست لوئیزیانا» باشد. مشاور، کای فالکنبرگ.

فویا ابزاری ضروری برای اطلاع رسانی عمومی در مورد عملکرد دولت است، اما در این مورد، ما نگران این هستیم که ایالت لوئیزیانا از این قانون برای جلوگیری از شرکت خبرنگاران در جمع آوری اخبار در مورد موضوعات مورد علاقه خوانندگان در لوئیزیانا سوء استفاده می کند. و در سراسر جهان.”

EPA با استناد به دعوی قضایی از پاسخگویی به سؤالات گاردین و اینترسپت امتناع کرد، اما 940 صفحه از اسنادی را که قبلاً به وزارت دادگستری لوئیزیانا تحویل داده شده بود، ارائه کرد. انتشار بیشتر برای 2 فوریه برنامه ریزی شده است.

این اسناد، که بسیاری از آنها به شدت ویرایش شده بودند، حاوی درخواست‌های معمول برای اظهار نظر از سوی چندین روزنامه‌نگار، بحث‌های سازمان حفاظت محیط زیست داخلی در مورد تهیه پیش‌نویس و زمان‌بندی، و تبادلات سازمان حفاظت محیط زیست با وکلای محیط‌زیست و سازمان‌های غیرانتفاعی، از جمله فهرستی از شرکت‌کنندگان در نشست سرطان پیشرو است. طرفداران کوچه


قانون ثبت اسناد عمومی در ایالات متحده حکم می کند که، با معافیت های خاص، ارتباطات توسط یا با کارمندان محلی، ایالتی و فدرال باید در دسترس عموم قرار گیرد. هدف از این قانون حفظ شفافیت دولت است.

دیوید کویلیر، مدیر پروژه آزادی اطلاعات، گفت که درخواست برای ارتباط بین دولت و شهروندان – از جمله روزنامه نگاران – غیر معمول نیست. اما این درخواست‌ها معمولاً توسط سایر روزنامه‌نگاران، گروه‌های حقوقی یا اعضای عمومی – نه دولت‌های ایالتی – ارائه می‌شوند.

تابلویی در حیاط اعتراض فورموسا در کلیسای سنت جیمز، لوئیزیانا، در سال 2022. عکس: ادموند دی فواره

کویلیه گفت: «کاملاً عجیب و نادر است که یک سازمان دولتی، یکی، سوابق را از آژانس دیگری، و دوم، تمام ارتباطات مربوط به این مدافعان، شهروندان و روزنامه نگاران را درخواست کند».

بیل کویگلی، مدیر قدیمی کلینیک حقوق دانشگاه لویولا، همچنین خاطرنشان کرد که «برای ایالت‌ها اصلاً معمول نیست که از دولت فدرال به دلیل اختلافات Foia شکایت کنند».

در نظرسنجی قبلی، کویلیر و همکارش دریافتند که تنها حدود 2 درصد از درخواست‌های ثبت عمومی توسط یک سازمان دولتی دیگر انجام می‌شود. کویلیه استدلال کرد که شفافیت در مورد هدف Foia به نفع وزارت دادگستری لوئیزیانا است. او گفت در غیر این صورت، این چنین ظاهر می شود که دولت در حال “جاسوسی از مخالفان سیاسی” است.

یک گروه محیط زیست نیز گفت که این درخواست ها، در حالی که قانونی هستند، تأثیری سرد کننده بر تلاش های مدافعان محلی – از جمله مواردی که به طور خاص در این درخواست ذکر نشده اند، خواهند داشت. این گروه که خواست نامش فاش نشود، پیشنهاد کرد که درخواست ثبت تلاشی برای تغییر روایت است و سازمان حفاظت محیط زیست را به عنوان مظنون به جای خود آلاینده معرفی می کند.

رابرت تیلور، 83 ساله ساکن کلیسای سنت جان که یک سازمان حمایتی را در کوچه سرطان، یکی از آلوده‌ترین جوامع ایالات متحده رهبری می‌کند، گفت: “وحشتناک” و “وحشتناک” است که بدانیم دولت ایالتی این کار را انجام داده است. ایمیل های او را هدف قرار داده است.

این قطعاً ارعاب است. چه دلیل دیگری می تواند برای آن وجود داشته باشد؟» تیلور گفت.

شکایت لوئیزیانا علیه تحقیقات EPA’s Cancer Alley ادامه دارد و انتظار می رود به دادگاه عالی پیش رود. در یک جلسه استماع اخیر، قاضی جیمز دی کین، منصوب از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، درخواست سازمان حفاظت محیط زیست برای برکناری را رد کرد و به نظر می رسد آماده است تا از لوئیزیانا حمایت کند، با استناد به “هوس های سازمان حفاظت محیط زیست و اختیارات فراگیر آن”. کاین، که همچنین ریاست دعوای حقوق شهروندی لوئیزیانا را بر عهده دارد، در 23 ژانویه حکمی صادر کرد که به طور موقت EPA را از اجرای برخی از جنبه های قانون حقوق مدنی در لوئیزیانا مسدود کرد.

تروی کارتر، تنها دموکرات لوئیزیانا در کنگره که منطقه آن منطقه کوچه سرطانی را در بر می گیرد، از دولت ایالتی خواست که از هر دو شکایت علیه EPA و پیگیری سوابق آن صرفنظر کند.

کارتر گفت: «این امر نیاز به افشای مکالمات خصوصی این شهروندان با دولت را برطرف می کند. اصلاحیه اول از حق آزادی بیان حمایت می کند. دولت نباید ظاهراً افراد خصوصی را به گونه‌ای هدف قرار دهد که مانع آزادی شود.»