قانون لوله سرب EPA برای عدالت خوب است، اما ممکن است هزینه بالایی داشته باشد



وکلای آب و گروه های زیست محیطی می گویند که هدف EPA برای جایگزینی تمام لوله های آب آشامیدنی سربی در ایالات متحده طی 10 سال جاه طلبانه است و به عدالت زیست محیطی کمک می کند، اما برخی از مقامات سابق آژانس نگران هستند که تحقق این هدف بسیار پرهزینه باشد.

آژانس حفاظت از محیط زیست روز پنجشنبه پیشنهاد خود را برای بهبود قوانین سرب و مس یا LCRI اعلام کرد که طبق آن شرکت های آب ملزم به تعویض سالانه 10 درصد از خطوط خدمات سرب خود برای جلوگیری از آلوده شدن آب آشامیدنی به سرب هستند. این پیشنهاد جایگزین قانون دوران ترامپ می شود که خواستار تعویض تنها 3 درصد از لوله های سربی در هر سال است.

جرمی اور، استاد کمکی در دانشگاه ایالتی میشیگان، گفت: آلودگی ناشی از لوله‌های سربی «به طور نامتناسبی بر جوامع رنگین پوست، جوامع کم درآمد، جوامع سیاه پوست تأثیر می‌گذارد» و این قانون مشکل را در مکان‌هایی که سرب «بیشتر شایع است» برطرف می‌کند. کالج حقوق و مدیر دادخواهی و مشارکت وکالت در Earthjustice.

اور گفت: «اجرای تهاجمی این امر برای مقابله با چالش‌های قانونی مهم خواهد بود.

طبق گفته EPA، 15 میلیارد دلار برای جایگزینی خط خدمات سرب که توسط کنگره در قانون زیرساخت 2021 اختصاص داده شده است، به تأمین بودجه جایگزینی لوله که طبق قانون پیشنهادی الزامی شده است، کمک خواهد کرد. وجوه از صندوق گردان دولتی آب آشامیدنی آژانس، که کمک های بلاعوض و وام برای بهبود سیستم آب ارائه می کند، نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

https://www.youtube.com/watch?v=Ylx1TT93XOo

ویدئو: مبارزه طولانی برای عدالت زیست محیطی ادامه دارد

بیانیه سیاسی؟

چند تن از مقامات سابق EPA می گویند که نگرانی هایی در مورد توانایی آژانس برای دستیابی به هدف خود و اینکه آیا آن ضروری است، دارند.

برنت فول، وکیلی که در زمان دولت جورج دبلیو بوش به عنوان معاون اصلی دستیار مدیر EPA در دفتر آب در اداره آب خدمت می کرد، گفت: بودجه موجود برای تحقق اهداف EPA، که ممکن است تا 115 میلیارد دلار هزینه داشته باشد، کافی نیست.

Fewell گفت: «در نبود منابع بیشتر، این غیرواقعی و یک رویای لوله است که فکر کنیم حذف تمام خطوط خدمات سرب در 10 سال آینده انجام خواهد شد. “در حالی که این یک هدف ستودنی است، مهلت LCRI با سطح فعلی بودجه و کمک های فنی موجود برای جوامع بسیار تهاجمی است.”

او گفت که بسیاری از سیستم‌های کوچک آب در سراسر ایالات متحده کار بر روی موجودی لوله سرب خود را که تا اکتبر آینده موعد می‌شود، آغاز نکرده‌اند.

Fewell گفت که EPA تعویض لوله‌های سرب را اجباری می‌کند، حتی اگر سطح سرب در آب آشامیدنی به “سطح عمل” بیش از حد EPA نرسیده باشد – نقطه‌ای که شرکت‌های آب باید به مردم در مورد سطوح خطرناک سرب اطلاع دهند. این قانون پیشنهاد می کند سطح را از 15 میکروگرم به 10 میکروگرم در لیتر کاهش دهید.

پیتر گروات، مدیر دفتر آب های زیرزمینی و آب آشامیدنی EPA در دولت اوباما و ترامپ، گفت که هدف جدید EPA “جاه طلبانه” است، اما با هزینه های کوتاه مدت و مزایای کوتاه مدت بیشتری همراه خواهد بود.

گروات، مدیرعامل کنونی، گفت: «مشتریانی که از طریق سیستم‌های آبی که شامل خطوط خدمات سرب هستند، در نهایت باید بسیاری از هزینه‌های رسیدن به این هدف را از طریق افزایش نرخ‌ها یا از طریق سایر منابع درآمدی مانند مالیات بر جمعیت محلی متحمل شوند.» بنیاد تحقیقات آب

لئونارد میلر، مشاور ارشد شرکت مجوزهای زیست محیطی داوسون اند آسوشیتس که در دهه 1970 وکیل EPA بود، گفت: اگر لوله‌های سربی واقعاً آب آشامیدنی را آلوده نمی‌کنند، EPA ممکن است دلارهای فدرال را برای حذف آنها هدر دهد. او اکنون در سالیوان و ورچستر LLP مشاور است.

“آیا باید تصمیم بگیریم که لوله های خود را تعویض کنیم یا به دنبال جایی باشیم که مشکل زیست محیطی وجود دارد؟” میلر گفت. سوال این است که آیا کاری که ما انجام می دهیم در زمینه زیست محیطی معنا دارد یا یک بیانیه سیاسی است؟

آلودگی سرب از لوله های آب زمانی اتفاق می افتد که ترکیب شیمیایی و pH آب تغییر کند. برای مثال، آب آشامیدنی در فلینت، میشینه، پس از تغییر منبع آب شهر، آلوده شد و به عنوان مثال باعث خوردگی لوله‌های سربی شد.

“اگر آنها به کسی آسیب نمی رسانند، و هیچ نشانه ای مبنی بر فراهمی زیستی وجود ندارد، پس برای چه این کار را انجام می دهید؟” میلر با اشاره به تعویض لوله سرب گفت.

“زهر در کمین” در آب

اما EPA در بیانیه ای روز پنجشنبه گفت که هیچ سطح سرب در آب آشامیدنی ایمن نیست. سرب می تواند باعث سرطان، فشار خون بالا، بیماری قلبی و کاهش عملکرد کلیه در بزرگسالان شود و در عین حال رشد ذهنی و جسمی کودکان را مختل کند.

مایکل ریگان، مدیر سازمان حفاظت محیط زیست در بیانیه ای گفت: «سرب در آب آشامیدنی یک مسئله بهداشت عمومی نسلی است و پیشنهاد EPA پیشرفت به سوی هدف پرزیدنت بایدن برای جایگزینی یکبار برای همیشه هر لوله سربی در سراسر آمریکا را تسریع خواهد کرد.»

پیش‌نویس قانون از سیستم‌های آب آشامیدنی می‌خواهد که بیشتر با ساکنان در مورد برنامه‌های این شرکت برای جایگزینی خطوط خدمات سرب ارتباط برقرار کنند.

در حال حاضر سیستم‌های آب باید فهرست اولیه لوله‌های سرب را تا پاییز 2024 انجام دهند. قانون جدید پیشنهادی آنها را ملزم می‌کند که به طور منظم این موجودی‌ها را به‌روزرسانی کنند، طرحی برای جایگزینی لوله‌ها ایجاد کنند و مواد مورد استفاده برای ساخت آنها را ردیابی کنند.

آدرین هالیس، معاون عدالت زیست محیطی، آب و هوا و احیای جامعه در فدراسیون ملی حیات وحش، در بیانیه ای گفت: «سرب یک سم نامرئی، موذی و بسیار رایج است که در آب لوله کشی میلیون ها آمریکایی کمین کرده است. . این قانون پیشنهادی EPA به جوامع کمک می‌کند لوله‌های سربی را جایگزین کنند و از تراژدی‌های آینده مانند آنچه در مکان‌هایی مانند فلینت دیده‌ایم جلوگیری کند.

بهبود قوانین سرب و مس پیشنهادی پس از انتشار در رجیستر فدرال در روزهای آینده برای یک دوره نظر عمومی 60 روزه باز خواهد بود. EPA میزبان یک جلسه استماع عمومی در مورد این پیشنهاد در 16 ژانویه خواهد بود.