فکر کنید رژیم کتوژنیک برای چاق شدن شما ایمن است؟ 4 روشی که می‌توانید امروز آن را از دست بدهید

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها بنابراین با مصرف کالری بیشتر، اگرچه رژیم کتوژنیک برای چاق شدن استفاده نمیشود، میتوان در طول این رژیم افزایش وزن نیز 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 داشت. محتوای چربی زیاد در رژیم کتوژنیک میتواند پوست را براق و سالم نشان دهد، چون این رژیم باعث میشود چربی بیشتری توسط غدد چربی روی پوست آزاد شود. رابطه رژیم کتوژنیک و پوست در برخی مطالعات محدود نشان داده شده است. این نمونه برنامههای غذایی کم کربوهیدرات هستند که کربوهیدرات ها را به 20 تا 50 کربوهیدرات در روز محدود میکند. از لحاظ تاریخی در دهه 1920 از این سبک تغذیه برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده میکردند. انجام این کار یک رویکرد منعطفتر و متعادلتر بوده که شدت کمتری هم دارد. در این رژیم افراد اجازه دارند که قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند. برخی افراد می توانند این رژیم را در بلندمدت دنبال کنند. نخوردن صبحانه برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند ایده بدی است. Data has be en g᠎en​er​at ed by G​SA᠎ C on te᠎nt Ge᠎nera​tor DEMO!

رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند تا سوخت را ازاین طریق سریع تر بسوزانید. وقتی این رژیم را دنبال می کنید، اتفاقات جالبی مثل افزایش سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن، گرسنگی کمتر، افزایش توده عضلانی و کاهش خطر فشارخون و بیماری قلبی دیده می شود. اما اغلب افراد فقط به دنبال یک برگ رژیم هستند و از این نکات غافلاند. اما برای ورزشکاران حرفه ای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. هرچند توصیه میشود که فرد در این رژیم به دنبال منابع سالم چربی و پروتئین باشد و از مصرف چربیهای اشباع زیاد و مصرف چربی ترانس و نیز پروتئینهای فراوری شده دوری نماید. همچنین، طی بررسیهای مختلف ۱۴ فرد در طول دو مطالعه روی ارتباط بین رژیم کتوژنیک و پوست، مبتلا به پیگمانتوزا در کتوز تشخیص داده شدند. علاوهبراین، یک ارتباط قوی بین راش حاد و کتوز وجود دارد، که دقیقا بههمین دلیل نام «کتو راش» را به آن داده است.کتوز اغلب در نتیجه رژیم غذایی محدود رخ میدهد و در دیابتیها نیز دیده میشود. در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدراتها بسیار محدود می شود.

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک

آیا می توان رژیم کتو را امتحان کرد؟ یک قاشق رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و به مقدار لازم نمک و فلفل و زرد چوبه را به مواد غذاهای کتویی ایرانی ؛ دستور پخت غذاهای کتوژنیکی اضافه کنید. برخلاف زیره سبز که از موارد دیگه مثل لیمو یا گشنیز برای دم کردن دمنوش استفاده میکردیم، برای تهیه دمنوش زیره سیاه نیازی به استفاده از موارد و آیتم های دیگه نیست. جای تعجب نیست یبوست یکی از عوارض جانبی رژیم کتو است. بااینحال بسیاری از اصول رژیم کتوژنیک استاندارد با سایر رژیمهای کتوژنیک مشابه است. اما فواید و مزیت های آن در سایر بیماری های عصبی مشاهده می شود. افت قند خون زمانی به وجود می آید که انسولین زیادی در بدن وجود داشته باشد. خوردن چربی به اندازه خوردن کربوهیدرات یا پروتئین موجب بالارفتن انسولین نمی شود. در واقع استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت، موجب کاهش وزن میشود. تحقیقات نشان می دهند که رژیم کتوژنیک می تواند موجب بهبود بیماری آلزایمر، اوتیسم یا سرطان های مغز مثل گلیوبلاستوما شود. گرچه اغلب گفته می شود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. Art icle has been c reated  with the  he lp of GSA Content Gen er​at​or D em᠎oversi​on.

رژیم کتوژنیک و پریود

چون نسبت به بقیه

مواد غذایی خیلی راحت تر میتونه انرژیش رو دریافت کنه. در کابینت و یخچال آشپزخانه میان وعدهها و مواد اولیه کم کالری و سالم نگه دارید. در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتراست که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. این غذاها شامل سبزیجات غیرنشاسته ای هستند (کربوهیدرات موجود در کلم بروکلی بسیار متفاوت از کربوهیدرات موجود در نوشابه کولاست). انسولین یک هورمون است که به بدن این امکان را می دهد تا قند را ذخیره یا به عنوان سوخت مصرف کند. راهکار این مشکل این است که دکتر تغذیه قرص های مکمل به شما بدهد. اما مکمل بهترین راه برای دریافت کل کراتین مورد نیاز است. 2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است.

ایا رژیم کتوژنیک لاغر میکند

یک رژیم کتوژنیک ممکن است برای حداقل ۲ تا ۳ هفته تا ۶ تا ۱۲ ماه دنبال شود. رژیمهای کم کربوهیدرات ممکن است باعث سردرگمی و تحریک پذیری شود. در حقیقت، تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک بیشتر از اغلب رژیم های کم چربی توصیه می شود و این رژیم به شما بسیار احساس سیر بودن می دهد، به طوری که بدون شمردن کالری ها و مقدار غذای مصرفی وزن کم می کنید. حداقل در شروع، مهم است تا اندازهای غذا بخورید که احساس سیری کنید و از محدود کردن کالری دریافتی خودداری کنید. شواهد مستدل علمی در مورد ارتباط بین رژیم کتو و پیگمانتوزا پروریگو محدود است اما بااینحال، مدارکی وجود دارد که ارتباط بین این دو را نشان میدهد. همانطور که در بالا اشاره کردیم در این رژیم مصرف کربوهیدرات ها باید محدود شوند. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد.

کاهش وزن رژیم کتوژنیک

اساسا هر کدام از روش ها، در صورتیکه به صورت کامل انجام شود، احتمال موفقیت آمیز بودن را بالا می برد. این بدان معناست که بدن انسولین کمتری می سازد چون نیاز کمتری به آن دارد. نوسانات روزانه میتواند منجر به دلسردی شود. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود. ۲۰ ماه قبل از شروع تحقیق، ۱۰ نفر از این ورزشکاران از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات بالا و چربی کم (HCLF) استفاده میکردند که به طور دقیق تر آنها روزانه ۶۰% کربوهیدرات، ۲۵% چربی و ۱۵% پروتئین استفاده میکردند و ۱۰ نفر دیگر نیز از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم و چربی بالا (LCHF) استفاده میکردند که شامل مصرف روزانه ۱۰% کربوهیدرات، ۷۰% چربی و ۲۰% پروتئین میشد. یعنی به عبارتی هر قاشق غذاخوری حدود ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص داره.

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

در مقایسه، پروتئین و قند هریک، دارای ۴ کیلوکالری (۱۷ کیلوژول) انرژی به ازای هر گرم وزن هستند، در نتیجه وعدههای غذایی رژیم کتوژنیک معمولاً کمتر از وعدههای غذایی معمولی است. رژیم کتو، انرژی را از طریق سوزاندن گلوکز (توسط کربوهیدرات ها) به سوزاندن کتون ها (که چربی تولید می کنند) تامین می کند. الکل: با توجه به مقدار کربوهیدرات آن، بسیاری از نوشیدنی های الکلی می توانند شما را از وضعیت کتوز خارج کنند و مضر است. این موضوع برای ما و همه افرادی که جزو خانواده ی زیبیتو هستن تبدیل به یقین شده. این چربی ها در نوع چربی های سالم و اشباع شده نظیر روغن نارگیل و چربی های اشباع نشده همچون روغن زیتون، روغن آووکادو و… مبنای اصلی رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می شوند.

غذاهای حیوانی پرچرب مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر جزء اصلی رژیم کتو هستند، زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند. گرچه همه کربوهیدرات ها برای شما مضر نیستند و مصرف آنها در حد متعادل هیچ مشکلی ندارد اما با توجه به عادات غذایی ما ایرانیان بسیاری از مشکلات سلامت گذشته از کلیات رژیم و فعالیت بدنی همین مصرف زیاد کربوهیدراتها مثل نان و برنج است. بهتر است برای درمان این عارضه پوستی به پزشک مراجعه کنید. کسانی که به طور منظم خود را وزن میکنند، با کاهش وزن بهتر عمل میکنند، اما هر روز خود را وزن نکنید. بعدها و در طول کمبود، او از این چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کرد. نکته: در این رژیم غذایی به مصرف چربی ها توصیه می شود، اما مصرف چربی های مضر در هر شرایطی ممنوع است. انجام این کار به مدت یک سال میتواند منجر به کاهش کامل سایز لباس یا شلوار شود.

کاهش وزن با کتوژنیک نی نی سایت

آنفولانزای کتو از دیگر عوارض این رژیم است. مقدار مصرف پروتئین هم متوسط است یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده می باشد. میان وعده ها می تواند به گرسنگی متوسط کمک کند و شما را در حین پیروی از یک رژیم کتوژنیک دنبال کند. رژیم کتوژنیک استاندارد شامل کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بسیار زیاد است و معمولا دارای ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و تنها ۵% کربوهیدرات میباشد. بعد از شام رایجترین زمان برای افراط در غذا خوردن است. اما بعد از مطالعه این کتاب به راهکارهای متعددی دست پیدا میکنند و آنها را اجرایی میکنند. تنها موردی که باید بهش اهمیت داده بشه دادن زمان و فرصت و ایجاد شرایط مناسب برای تغییر کردن شرایط بدن بعد از خروج از رژیم کتوژنیک هستش. در طول تاریخ، علم بیولوژی به اندام های بدن اجازه داده تا خودشان را با دوره های فراوانی به کمبود تطبیق دهند و از متابولیسم (سوخت و ساز) کربوهیدرات به متابولیسم (سوخت و ساز) چربی حرکت کنند. در رژیم لاغری که به عنوان رژیم لاغری ۳ روزه مطرح میشود بیشتر باید از میوه و سبزیجات استفاده نمود. در ادامه قصد داریم بیشتر شما را با این رژیم و فواید آن آشنا کنیم.