نتایج نظرسنجی نشان می دهد که از هر 10 نفر 9 نفر می گویند آلودگی رودخانه بر سلامت انسان تأثیر می گذارد



بر اساس یک نظرسنجی جهانی، تقریباً از هر 10 نفر 9 نفر معتقدند سطح آلودگی در رودخانه ها و آبراه ها به شدت بر سلامت انسان تأثیر می گذارد.

این نظرسنجی که توسط ائتلاف Rivers are Life با مشارکت دانشگاه ایالتی لوئیزیانا منتشر شد، نشان داد که 86 درصد از پاسخ دهندگان موافق بودند که آبراه های آلوده بر سلامت انسان تأثیر می گذارد.

نظرسنجی از نزدیک به 7000 نفر در 14 کشور مختلف همچنین نشان داد که 80٪ از مردم در سراسر جهان موافق هستند که رودخانه ها بر زندگی آنها تأثیر می گذارد.

و اکثریت قریب به اتفاق (90٪) از پاسخ دهندگان گفتند که رودخانه ها برای کاهش تغییرات آب و هوایی مهم هستند.

اما وقتی از مردم آسیا (42 درصد) و آمریکای جنوبی (36 درصد) پرسیده شد که چه کسی بیش از همه مسئول آلودگی رودخانه ها است، احساس کردند که افراد در آمریکای شمالی (41 درصد) و اروپا (42 درصد) مقصر هستند. به احتمال زیاد شرکت ها را انتخاب می کردند.

این علاوه بر فهرست کردن نهادهای دیگر به عنوان گزینه‌ها، از جمله دولت‌های ایالتی/محلی، دولت فدرال و کشاورزان بود.

تقریباً سه چهارم (74٪) از شرکت کنندگان گفتند که معتقدند آگاهی عمومی بیشتر سلامت رودخانه ها را بهبود می بخشد، در حالی که حدود دو سوم (63٪) عدم توجه به این موضوع را مانع اصلی کاهش آلودگی آب می دانند.

از نظر اقدام، 75 درصد از افراد آسیایی به پاکسازی رودخانه محلی خود کمک کرده اند، در حالی که این میزان در آمریکای جنوبی تنها 46 درصد، در آمریکای شمالی 27 درصد و در اروپا تنها 18 درصد است.

کریس کیفر، مدیر اجرایی شرکت تولید رسانه BeAlive و یکی از بنیانگذاران Rivers are Life، در بیانیه ای گفت که آنها همچنین دریافتند که 98 درصد از مردم در سراسر جهان دوست دارند در مورد مسائل زیست محیطی بیشتر بدانند.

کیفر گفت: “من معتقدم که رسیدگی به آلودگی آبراه ها با آگاهی و آموزش و تشویق مردم به اقدام جمعی شروع می شود.”

او بسیاری از سیستم‌های رودخانه‌ای را اضافه کرد، اما به «بزرگراه‌های خطرناک زباله» تبدیل شده‌اند که آلودگی را به جوامع، زیستگاه‌های طبیعی اطراف و اقیانوس‌ها منتقل می‌کنند.

وی افزود: “ما باید برای حمایت از جوامع و سیاره خود متحد شویم و از همه بخواهیم به جنبش بپیوندند و آگاهی، آموزش و اقدام را ارتقا دهند.”

کیفر گفت: “امید ما این است که با آگاهی از اهمیت رودخانه ها برای جوامع ما در سطح جهانی، همه ما بتوانیم برای محافظت از این آبراه های حیاتی و به رسمیت شناختن آنها به عنوان خون حیات سیاره خود اقدام کنیم.”

رئیس موقت کالج ساحل و محیط زیست دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، کلینتون ویلسون در بیانیه ای افزود این نظرسنجی اهمیت آموزش و تشویق نسل های جوان را برای “حمایت از حیات آبراه ها” تکرار می کند.

در همین حال، در بریتانیا، سازمان غیرانتفاعی محیط زیستی Planet Patrol اخیرا یافته های یک نظرسنجی جدید را که توسط دانشمندان جامعه آبراه های انگلستان انجام شده است، منتشر کرده است.

این بررسی آلودگی فاضلاب را در 83 درصد از آبراه های آزمایش شده به عنوان بخشی از یک رله شناور سواری که 642 کیلومتر را در بر می گرفت، نشان داد.

بیش از 100 داوطلب بیش از 420 نمونه را بین سپتامبر و اکتبر در چالشی که توسط پدل بوردر حرفه ای و بنیانگذار Planet Patrol، Lizzie Carr MBE سازماندهی شده بود، ثبت کردند.

همچنین یافته ها نشان داد که 74 درصد سایت های آزمایشی نتوانستند استانداردهای فعلی فسفات را برآورده کنند، به ویژه در رودخانه تیمز، جایی که محققان 93٪ را پیدا کردند. میزان شکست

سطوح بالا از نیترات در 42٪ از سایت های مورد بررسی ثبت شد.

کار در بیانیه‌ای گفت: «این ابتکار فقط برای جمع‌آوری داده‌ها نیست.

“این گواهی بر خشم جمعی و عزم مردمی است که خواستار اقدامی معنادار برای رسیدگی به بحران فزاینده کیفیت آب هستند.”