نشت فاضلاب امپریال اویل به مدت 9 ماه



تاسیسات نفتی کرل شرکت امپریال اویل تقریباً نه ماه است که نشت فاضلاب دارد. به گفته سازمان تنظیم کننده انرژی آلبرتا، این به آب های زیرزمینی نفوذ می کند و به حوضه آبریز نزدیک می رود.

نشت اولیه که در 19 می گزارش شد، ادامه دارد.

نشت دوم که توسط این شرکت در 4 فوریه گزارش شد، حدود 5.3 میلیون لیتر آب باطله – معادل حدود دو استخر شنا در اندازه المپیک – را در جنگل ها و تالاب های مجاور منتشر کرد. این زمین در مجاورت شاخه های دو رودخانه – Muskeg و Firebag است.

تنظیم کننده انرژی آلبرتا در 6 فوریه دستور حفاظت از محیط زیست علیه امپریال را برای مقابله با آلودگی صادر کرد.

این شرکت می گوید اقدامات نظارتی و کنترلی اضافی از جمله حوضه های آبریز و چاه های پمپاژ را اجرا خواهد کرد.

اما رگولاتور نگران است که طرح اصلاح این مشکل را قبل از آب شدن بهاره حل نمی کند، که می تواند منجر به آلودگی و اثرات بیشتر شود. رگولاتور اکنون تا 28 فوریه به شرکت فرصت داده است تا در طرح اصلاح خود تجدید نظر کند.

رگولاتور همچنین به شرکت دستور داد تا قبل از پایان روز در 10 فوریه، یک طرح جدید کاهش حیات وحش ارائه دهد که اثرات را ارزیابی کرده و “طرحی برای اتانازی انسانی ماهیان آسیب دیده و حیات وحش” را پیشنهاد می کند.

این دستور به دنبال دو اخطار عدم انطباق صادر شده علیه امپریال برای نشت اولیه است.

این شرکت از اولین شناسایی این مشکل با تنظیم کننده کار کرده است. لیزا اشمیت، سخنگوی این شرکت از طریق ایمیل گفت: این دستور به تسهیل تأییدیه‌های نظارتی برای اجرای اقدامات کاهشی پیشنهاد شده توسط امپریال کمک می‌کند.

ما از این حادثه متأسفیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا از آن درس بگیریم و اقدامات پیشگیرانه را اعمال کنیم.»

دستور می گوید آب های زیرزمینی آب های سطحی را آلوده می کنند

موضوع نشت از منطقه باطله به آب های زیرزمینی زمانی که پروژه کرل از طریق ارزیابی زیست محیطی مشترک استانی و فدرال در حال حرکت بود، باعث نگرانی شد.

خود این شرکت به نفوذپذیری زمین در منطقه اشاره کرد و گفت اقدامات کاهشی و نظارتی انجام خواهد شد.

بدون این اقدامات، تخمین زده شد که 1000 لیتر در ثانیه می تواند به حوضه آبریز مجاور نفوذ کند.

دستور رگولاتوری نشان نمی دهد که از زمان اولین بار گزارش این حادثه در ماه مه، چه مقدار فاش شده است.

در گزارش خود، هیئت مشترکی که پروژه را ارزیابی می‌کند، بدون کاهش می‌گوید، «نشت احتمالاً بر روی آب‌های سطحی شمال، به‌ویژه رودخانه Firebag و سه شاخه آن تأثیر می‌گذارد و کیفیت آب‌های زیرزمینی و سطحی ممکن است کاهش یابد».

مندی اولسگارد، سم شناس زیست محیطی و متخصص ارزیابی ریسک که اثرات عملیات ماسه های نفتی را مورد مطالعه قرار داده است، می گوید که این دستور بسیار مهم است زیرا می گوید آب های زیرزمینی آب های سطحی را آلوده می کنند – احتمالی که توسط صنعت مورد تردید قرار گرفته است.

اولسگارد می‌گوید: «این می‌گوید که هست. “این به معنای واقعی کلمه حلقه گم شده است.”

اولسگارد کارهایی را برای جوامع منطقه انجام داده است، اما در حال حاضر این کار را انجام نمی دهد و به طور مستقل صحبت می کرد.

او می گوید که مسئله نشت یکی از بزرگترین موانع برای تایید این معدن بود.

اشمیت می‌گوید نشت اولیه نتیجه «شکاف‌های سیستم رهگیری نشت» است.

اولسگارد همچنین می‌گوید که نگران‌کننده است که نشت به مدت 9 ماه بدون اطلاع‌رسانی ادامه داشته است، و خاطرنشان می‌کند که هیچ پستی در داشبورد انطباق تنظیم کننده برای اطلاع عموم از خطر تا دستور این هفته وجود ندارد.

او می‌گوید: «پنج ماده وجود دارد که می‌گویند بیش از دستورالعمل‌های کیفیت آب‌های سطحی هستند، سه یا بیشتر از آن‌ها برای انسان سمی هستند».

نگرانی در مورد اثرات نامطلوب به دلیل ادامه نشت فاضلاب امپریال اویل

نمونه‌برداری کیفیت آب که توسط Imperial انجام شد و به تنظیم‌کننده انرژی آلبرتا ارائه شد، نشان داد که آب آلوده از دستورالعمل‌های محیط‌زیست و مناطق حفاظت‌شده آلبرتا و دستورالعمل‌های شورای وزیران محیط‌زیست کانادا فراتر رفته است.

این آلودگی شامل آرسنیک، هیدروکربن ها و سولفیدها است.

تنظیم‌کننده می‌گوید بر این عقیده است که نشت «باعث یا ممکن است تأثیر نامطلوبی داشته باشد»، اما هیچ تأثیری بر حیات وحش گزارش نشده است.

اشمیت گفت که پایش تا به امروز هیچ تاثیری بر حیات وحش نشان نداده است و علیرغم اینکه نمونه‌برداری از آب آلودگی بالای دستورالعمل‌ها را نشان می‌دهد، او گفت: «هیچ تأثیر قابل‌اندازه‌گیری بر آبراه‌های محلی وجود ندارد».

علاوه بر کار برای جلوگیری از نشت و مهار آلودگی، امپریال باید فوراً اشخاص ثالث تحت تأثیر احتمالی، از جمله جوامع بومی و کاربران کشاورزی را شناسایی کند.

نشت در زمین پیمان 8 رخ داد.

رئیس بزرگ پیمان 8، آرتور نوسکی، به درخواست برای اظهار نظر قبل از انتشار پاسخ نداد، همچنین رئیس مل گراندجامب از ملت اول فورت مک‌کی، که تأسیسات در قلمرو آن قرار دارد، پاسخ نداد.

اشمیت گفت که این شرکت به جوامع محلی اطلاع داده است.

Gillian Chow-Fraser، مدیر برنامه boreal برای انجمن پارک‌ها و طبیعت وحشی کانادا، می‌گوید که اطلاع از نشت از طریق سفارش نگران‌کننده است و پاسخ‌های تنظیم‌کننده اغلب تنها راه برای اطلاع عموم از این حوادث است.

او می‌گوید که صنعت برنامه‌ای برای مقابله با زباله‌های خود ندارد، زیرا حوضچه‌های باطله همچنان متورم می‌شوند و بر جوامع پایین دستی تأثیر می‌گذارند.

چاو فریزر می‌گوید: «واقعاً به ما قول داده می‌شود که همه این فناوری‌ها در آینده بتوانند مواردی مانند نشت‌ها را برطرف کنند و حوضچه‌های باطله همگی بازیابی شوند.»

اما این واقعاً نشان می دهد که در حالی که ما منتظر فناوری هستیم که ممکن است به ثمر بنشیند یا وجود نداشته باشد، هیچ راهی برای کاهش یا به حداقل رساندن کافی آسیب هایی که در حال حاضر اتفاق می افتد وجود ندارد.

تنظیم کننده انرژی آلبرتا از طریق ایمیل گفت که نمی تواند اطلاعات بیشتری ارائه دهد زیرا تحقیقات فعال در حال انجام است.

در صورت عدم رعایت شرایط سفارش، رگولاتور توانایی اعمال جریمه، شروع پیگرد قانونی و محدود کردن یا تعطیل کردن عملیات را تا زمانی که شرکت شرایط را رعایت کند، دارد.

آبراه‌های ماهی‌دار تحت صلاحیت فدرال هستند و تأثیر احتمالی این نشت بر رودخانه‌ها می‌تواند شامل نقض قانون فدرال شیلات باشد.

تخلف از قانون شیلات با جریمه نقدی تا 500000 دلار و تا دو سال حبس محکوم می شود.

محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا نیز نتوانسته بود قبل از انتشار این موضوع را تایید کند.

به روز شده در 8 فوریه 2023، در ساعت 4:35 بعد از ظهر MT: این مقاله برای شامل نظرات جدید سم شناس مندی اولسگارد به روز شد. و Gillian Chow-Fraser از انجمن پارک‌ها و طبیعت وحشی کانادا.