نفوذ ایالات متحده به صنعت در برابر تلاش های مقررات جهانی کمک می کند



تلاش تایلند برای محدود کردن تبلیغات شیر ​​خشک – با هدف حفاظت از سلامت مادر و کودک – با مداخله مقامات تجاری ایالات متحده و شرکت های شیر خشک با یک دشمن قدرتمند روبرو شد.

هدر وگل برای ProPublica.


به اختصار:

  • مقامات تجاری ایالات متحده با تولیدکنندگان شیر خشک همکاری کردند تا محدودیت های پیشنهادی تایلند در تبلیغات شیر ​​خشک را به چالش بکشند، زیرا می ترسیدند که شیردهی از شیر مادر منصرف شود.
  • در میان فشارهای بین‌المللی و مانورهای سیاسی، تایلند موضع خود را تغییر داد و به بازاریابی شیر خشک برای کودکان نوپا اجازه داد در حالی که تبلیغات شیرخشک‌های شیرخوار همچنان تنظیم شده بود.
  • تغییرات مقررات توسط کارشناسان بهداشت به دلیل عدم حمایت کافی از کودکان و مادران مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا شیوه های بازاریابی تهاجمی همچنان بر انتخاب های والدین تأثیر می گذارد.

نقل قول کلیدی:

قانون ما واقعا ضعیف است و اجرای آن واقعا ضعیف است.»

– دکتر سیریوات تیپتارادول، مشاور سابق وزیر بهداشت تایلند

چرا این مهم است:

در سطح جهانی، تلاش‌های هماهنگی برای تنظیم دقیق‌تر شیر خشک برای اطمینان از رعایت استانداردهای تغذیه‌ای بالا و عرضه به بازار به گونه‌ای انجام شده است که از اهداف بهداشت عمومی حمایت می‌کند. با این حال، دولت ایالات متحده اغلب خود را در تضاد با این تلاش های نظارتی جهانی می بیند. منتقدان استدلال می‌کنند که ایالات متحده، تحت تأثیر تولیدکنندگان قدرتمند شیر خشک، برای تضعیف قطعنامه‌های بین‌المللی با هدف محدود کردن بازاریابی شیر خشک کار کرده است.

فدرال رزرو به اندازه کافی از مردم در برابر مواد شیمیایی مضر محافظت نمی کند – اما قدرت مصرف کننده و مشارکت مدنی در محافظت از کودکان کمک زیادی می کند.