نگاهی به راه حل های آب و هوایی ایالات متحده در سال جاری



برخی از سخت‌ترین راه‌هایی که ایالات متحده تأثیرات تغییرات آب و هوایی را احساس می‌کند، امسال آشکار شد.

ایالات متحده شاهد یک رکورد 25 میلیارد دلاری بلایای طبیعی بود. مائوئی مرگبارترین آتش سوزی این کشور را در قرن گذشته تجربه کرد. فینیکس برای 31 روز متوالی دمای بیش از 110 درجه فارنهایت را تحمل کرد. ورمونت سیل های حماسی را تحمل کرد. علیرغم همه اینها، دولت بایدن به وعده خود عمل نکرد و پروژه نفت ویلو در آلاسکا را تایید کرد.

اما امسال نیز مملو از اخبار پیشرفت‌های دلگرم‌کننده، الهام‌بخش و پیشگامانه در ایالات متحده بود، از جمله پیوستن این کشور به یک توافق جهانی برای دور شدن از سوخت‌های فسیلی و تعهد با بزرگترین رقیب خود، چین، برای تسریع انرژی‌های تجدیدپذیر.

رسیدن به انتشار گازهای گلخانه ای خالص تا سال 2050 نیازمند کربن زدایی تولید انرژی، حمل و نقل، خانه ها و ساختمان ها و صنایع کشور است. در اینجا نگاهی به برخی از پیشرفت‌های ایالات متحده در سال 2023 داریم که از دریچه داستان‌هایی که گریست گفت دیده می‌شود.

تقویت انرژی پاک

تولید برق حدود یک چهارم از انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را تشکیل می دهد. حذف آنها به معنای گذار به انرژی های تجدیدپذیر است. این کشور تعهدات جدیدی را برای انجام این کار در سال جاری متعهد شد: علاوه بر توافقنامه COP28، ایالات متحده و چین به طور دوجانبه توافق کردند که استقرار انرژی های تجدیدپذیر را در این دهه تسریع کنند.

این امر مستلزم سرعت بخشیدن به نرخ مجاز چنین پروژه هایی است. دولت بایدن قانونی را برای ساده‌سازی این فرآیند پیشنهاد کرد و در عین حال آژانس‌ها را ملزم کرد تا در بررسی‌های خود عدالت زیست‌محیطی را در نظر بگیرند. به نوبه خود، اداره مدیریت زمین 50 پروژه انرژی پاک را در زمین های فدرال در دو سال گذشته تصویب کرد، از جمله یک خط انتقال 732 مایلی در سراسر غرب. همچنین پیشنهاد کاهش 80 درصدی هزینه توسعه باد و خورشیدی را پیشنهاد کرد.

ایالت ها، قبایل و قلمروهای ایالات متحده نیز در تلاش برای تسریع پیشرفت هستند: نیویورکی ها رای دادند که به قدرت عمومی خود اجازه می دهد تا پروژه های انرژی تجدیدپذیر را بسازد، و قانونگذار میشیگان بسته ای از لوایح را تصویب کرد که ایالت را ملزم می کرد تا سال 2040 100 درصد از انرژی پاک استفاده کند. جامعه هندی رودخانه گیلا آریزونا اولین پروژه کانال خورشیدی این کشور را تایید کرد و پورتوریکو نیم میلیارد دلار دریافت می کند تا انرژی خورشیدی روی پشت بام را برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند بیاورد.

وقتی صحبت از خورشید شد، یک صنعت بازیافت برای استفاده از پنل های فتوولتائیک قدیمی در حال ظهور است. ایالت واشنگتن حتی قانونی را تصویب کرد که شرکت ها را ملزم می کند پس از بازنشستگی آنها را پس بگیرند و بازیافت کنند.

بازنشستگی سوخت های فسیلی

افزایش ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر امکان بازنشستگی انرژی سوخت های فسیلی را فراهم می کند. ظرفیت برق زغال سنگ در ایالات متحده نسبت به اوج خود در سال 2011، 42 درصد کاهش یافته است و انتظار می رود 40 درصد از آنچه باقی مانده تا سال 2030 بازنشسته شود.

با این حال، حذف زغال سنگ مستلزم حمایت از جوامعی است که اقتصاد آنها مدت هاست به آن وابسته بوده است. جنوب غربی ویرجینیا از سال 1880 استخراج زغال سنگ را آغاز کرده است، اما این منطقه شروع به بهره مندی از انرژی خورشیدی کرده است. این صنعت با ایجاد مشاغل محلی و ایجاد آرایه‌هایی برای مدارس و صرفه‌جویی در هزینه‌های آن‌ها در قبوض آب و برق خود، در حال جلب اعتماد است. حتی معادن هم شانس دومی پیدا می‌کنند – دانشمندان گونه‌های کمیابی مانند سمندر سبز را پیدا می‌کنند که به مناطقی بازمی‌گردند که زمانی برای استخراج خارج شده بودند.


در تمام سال از راه حل های آب و هوایی مطلع باشید. اشتراک در فانوس دریایی خبرنامه برای یک جمع بندی هفتگی از پیشرفت آب و هوا.


با نگاهی فراتر از سایت‌های قدیمی زغال سنگ، صدها هزار چاه نفت متروکه در کشور پراکنده‌اند و هوا و آب را آلوده می‌کنند. یک برنامه پاکسازی فدرال بیش از هر زمان دیگری پول را به سمت بستن سقف این چاه ها و ایجاد شغل اختصاص می دهد.

با این حال، این کشور رکوردهای تولید نفت خود را در سال جاری شکست. اما تلاش‌هایی برای مهار این رونق وجود دارد: نیومکزیکو اجاره‌نامه‌های جدید نفت و گاز را در نزدیکی مدارس و مهدکودک‌ها متوقف کرد و وزارت کشور آنها را در شعاع 10 مایلی پارک ملی تاریخی فرهنگ چاکو این ایالت ممنوع کرد. آژانس حفاظت از محیط زیست مقررات گسترده ای را معرفی کرد که می گوید می تواند انتشار متان از نفت و گاز را تا 80 درصد کاهش دهد.

جذب کربن

علیرغم بهترین تلاش های این کشور برای توقف انتشار گازهای گلخانه ای، تحقیقات نشان می دهد که محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد همچنین مستلزم حذف صدها گیگاتن دی اکسید کربن اتمسفر است. انجام این کار با ماشین‌ها یا از طریق راه‌حل‌های طبیعی موضوع بحث شدیدی است.

مخالفان فناوری هایی مانند جذب مستقیم هوا هشدار می دهند که صنعت نفت و گاز می تواند از آنها برای توجیه طولانی مدت استفاده از سوخت های فسیلی استفاده کند. اما دولت بایدن با ارسال یک میلیارد دلار به دو تأسیسات برنامه‌ریزی‌شده در ساحل خلیج فارس، از جذب مستقیم هوایی حمایت می‌کند.

در همین حال، ما در حال به دست آوردن درک بهتری از اینکه چگونه راه‌حل‌های طبیعی می‌توانند باعث افزایش جداسازی شوند، به دست می‌آوریم. برای مثال، تالاب‌ها می‌توانند به‌عنوان غرق‌های کربن وسیع عمل کنند. لوئیزیانا پروژه ای 3 میلیارد دلاری را برای بازسازی آنها آغاز کرده است و امیدوار است که 21 مایل مربع زمین را به ساحل بازگرداند. درختان همچنین نگهدارنده کربن قدرتمندی هستند و بازسازی آنها می تواند جزایر گرمایی شهری را خنک کند. سیاتل به عنوان بخشی از یک “همکاری” سهام درختی، متعهد شد که 8000 درخت و 40000 نهال بکارد تا یک سوم شهر را تا سال 2037 پوشش دهد.

دانشمندان حتی دریافته‌اند که بازگشت حیوانات به اکوسیستم‌های بومی خود می‌تواند به جذب کربن در خاک کمک کند. دولت بایدن بودجه بازسازی گاومیش کوهان دار آمریکایی را تامین می کند که به علفزارها کمک می کند تا کربن را در خاک حفظ کنند.

تجسم مجدد تحرک

برخی از دلگرم‌کننده‌ترین نشانه‌های پیشرفت در سال جاری مربوط به خودروهای الکتریکی بود. حمل و نقل تقریباً یک سوم از انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را تشکیل می دهد و بیشتر این آلودگی از خودروها و کامیون ها ناشی می شود. مردم در ایالات متحده بیش از 1 میلیون خودروهای برقی امسال و کشور می تواند تا سال 2030 30 میلیون دستگاه از آنها داشته باشد.

برای مدیریت این انتقال، این کشور به صدها هزار پورت شارژ عمومی نیاز دارد و برای ساختن آنها رقابت می کند. یک برنامه 5 میلیارد دلاری فدرال برای نصب آنها در امتداد بزرگراه های کشور در حال انجام است. کالیفرنیا امسال 10000 شارژر سریع برقی عمومی را عرضه کرد و والمارت اعلام کرد که قصد دارد شبکه خود را بسازد. تسلا شبکه شارژ گسترده خود را به روی دیگر خودروسازان باز می کند.

خودروهای الکتریکی فقط نحوه رفت و آمد ما را تغییر نمی‌دهند – باتری‌های آن‌ها می‌توانند نحوه تغذیه خانه‌ها و حتی شبکه را تغییر دهند. وقتی این باتری‌ها بازنشسته شوند، می‌توانند زندگی دوم پرباری را به عنوان ذخیره انرژی پاک قبل از بازیافت در یکی از تأسیسات بازیافت متعددی که در سراسر کشور ساخته می‌شوند، داشته باشند.

در حالی که 95 درصد از مواد حیاتی در باتری ها بی نهایت قابل بازیافت هستند، ما باید وابستگی خود را به خودروها کاهش دهیم تا میزان استخراج این مواد از زمین را به حداقل برسانیم. اتوبوس‌های برقی یا خطوط راه‌آهن مسافربری جدید مانند آنچه در هونولولو افتتاح شد، کمک خواهد کرد، و همچنین برنامه‌های حمل‌ونقل کوچک مانند اشتراک دوچرخه غیرانتفاعی به رهبری جامعه در نیواورلئان کمک خواهد کرد.

بهتر ساختن

گرمایش، سرمایش، و تامین برق خانه ها و سایر ساختمان ها انرژی زیادی می طلبد. اگرچه فناوری‌های نوظهور می‌توانند تأثیرات انجام این کار را کاهش دهند، اولین چیزی که باید شروع شود، بهبود کارایی آن سازه‌ها است تا در وهله اول به انرژی کمتری نیاز داشته باشند.

مردم در سراسر کشور هنگام مبارزه با گرمای شدید، هک های کارایی مانند سایه های عایق بندی شده و سایبان های پنجره بیرونی را کشف کردند. Lower Sioux در مینه‌سوتا در حال ایجاد عایق‌های پایدار برای خانه با استفاده از “hempcrete” هستند که آن را در محل خود رشد و پردازش می‌کنند.

اما حتی کارآمدترین خانه ها هنوز هم به گرمایش و سرمایش نیاز دارند. به همین دلیل است که 20 فرماندار در مورد پمپ های حرارتی مشارکت کردند و متعهد شدند که تا سال 2030 20 میلیون از آنها را نصب کنند. آنها می توانند از مین که بالاترین سرانه پذیرش را در کشور دارد، درس بگیرند. در سال 2024، ایالت‌ها اعمال تخفیف‌های قانون کاهش تورم را بر روی وسایل برقی مانند پمپ‌های حرارتی آغاز می‌کنند و آنها را مقرون به صرفه‌تر می‌کنند. البته نصب آنها مستلزم آموزش تعداد زیادی برقکار است. و در حالی که ممنوعیت گاز طبیعی در ساختمان‌های جدید برکلی کالیفرنیا در آوریل امسال در دادگاه لغو شد، سایر شهرها راه‌حل‌هایی برای این حکم پیدا می‌کنند، مانند الزام ساختمان‌های آپارتمانی برای رسیدن به آلایندگی خالص صفر تا سال 2050.

برخی از محققان خانه های متحرک را به عنوان یک راه حل اقلیمی بررسی می کنند، زیرا خانه های پیش ساخته می توانند مجهز به پنل های خورشیدی و پمپ های حرارتی باشند. یک برنامه مبتنی بر سهام در ایتاکا، نیویورک، آنها را در خانه های سیار موجود نصب می کند.

پاکسازی مشاغل کثیف

همانطور که مصرف کنندگان تلاش خود را برای کربن زدایی انجام می دهند، درک تعهدات کسب و کارها نسبت به خالص صفر برای آنها آسان تر می شود. اگرچه یک الزام فدرال مبنی بر افشای انتشار گازهای گلخانه ای هنوز در راه است، کالیفرنیا قوانین افشای آب و هوای خود را تصویب کرد که شرکت هایی را که سالانه بیش از یک میلیارد دلار درآمد دارند ملزم می کند همه انتشار گازهای گلخانه ای و محتوای جبران کربنی که خریداری می کنند را افشا کنند.

شرکت هایی که به پلاستیک متکی هستند یا تولید می کنند نیز فشار بیشتری را برای بهبود عملکرد خود تجربه کردند. ایالت نیویورک از پپسی به دلیل نقشش در آلودگی حوضه آبخیز رودخانه بوفالو شکایت کرده است. کسب و کارهایی که بیش از حد از بسته بندی های یکبار مصرف استفاده می کنند، در حال رقابت با کارآفرینان بدون ضایعات هستند که گزینه های بهتری برای پر کردن ظروف مانند شامپو و بطری های مواد شوینده به مشتریان ارائه می دهند.

هنوز راه زیادی برای کربن زدایی برخی از آلاینده ترین صنایع کشور مانند فولاد و بتن باقی مانده است. رقابت برای فولاد سبز در جریان است، همانطور که سرمایه گذاری های بزرگ در ایده های حذف زغال سنگ از تولید آن نشان می دهد. استارت‌آپ‌ها همچنین روی بتن کربن منفی و حتی فرمول‌هایی کار می‌کنند که کربن را در داخل مواد ذخیره می‌کنند.

حتی صنعت گاو در ایالات متحده نیز ممکن است شاهد اختلال باشد، زیرا وزارت کشاورزی ایالات متحده فروش گوشت تولید شده در آزمایشگاه را تایید کرده است. شاید یک تهدید حتی بزرگتر برای Big Ag؟ نوجوانان. یک نوجوان لس آنجلسی از ناحیه مدرسه خود و وزارت کشاورزی ایالات متحده به دلیل اجبار شیر شکایت کرد.

که ما را به شاید دلگرم‌کننده‌ترین داستان راه‌حل‌های سال هدایت می‌کند: بسیج جوانانی که برای حق خود برای داشتن آینده ای امن، سالم و امیدوارکننده مبارزه می‌کنند. بچه‌ها در هلد در مقابل مونتانا برنده شدند، که می‌تواند نوید خوبی برای 14 جوان در هاوایی باشد که بخش حمل‌ونقل ایالت خود را به دادگاه می‌برند، و 18 جوان کالیفرنیایی که اخیراً علیه آژانس حفاظت از محیط زیست به دلیل تبعیض علیه کودکان شکایت کرده‌اند. محافظت از آنها در برابر آلودگی با وجود چنین بچه هایی که جنبش آب و هوا را رهبری می کنند، سال آینده می تواند جشن های بیشتری داشته باشد.


خلاصه ای از پیشرفت آب و هوا و راه حل ها را هر جمعه در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام برای فانوس دریایی خبرنامه برای مطلع ماندن در تمام سال.