کولاک نادری در کالیفرنیا در حالی که گرمای تابستانی شرق ایالات متحده را می‌سوزاند » اتصالات آب و هوایی ییل


طوفان حیرت انگیزی از آب و هوای شدید آمریکا را در این هفته فرا گرفت، با کولاک و برف حماسی در دشت های غربی و شمالی، طوفان یخ مرگبار در غرب میانه، و گرمای تابستانی در شرق و جنوب.

تشدید کنتراست، انقباض چشمگیر جریان جت قطبی در سراسر آمریکای شمالی بود، با این که جت قطبی در امتداد ساحل غربی به سمت جنوب در حال حرکت بود و سپس به سمت شمال شرق می‌شکافد. چنین الگوی کلی در بیشتر ماه فوریه برقرار بوده است، اما در این هفته به طور چشمگیری تشدید شد.

شکل 1. انحراف از دمای متوسط ​​(درجه فارنهایت) برای دوره 1-23 فوریه 2023. (اعتبار تصویر: NOAA/NWS/CPC)

نتیجه افزایش تضادهای دما و آب و هوای زمستانی پرتأثیر، به ویژه در امتداد و شمال جریان جت شدیدی است که از کشور عبور می کند.

یک مثال: در ساعت 6 صبح به وقت شرق پنجشنبه، 23 فوریه، دنور در دمای -10 درجه فارنهایت (23- درجه سانتیگراد) به لرزه افتاد که سردترین میزان ثبت شده در اواخر زمستان از سال 1962 در آنجا بود. در ۷۱ درجه فارنهایت (۲۲ درجه سانتی‌گراد)، در حالی که سومین روز متوالی شهر با پایین‌ترین سطح روزانه گرم بود.

پرخاشگرترین حالت هفته گرمای جنوب شرقی بود (جزئیات را در زیر ببینید)، که در برخی موارد گرمترین دماهای مشاهده شده در هر روز زمستانی را در بیش از یک قرن ثبت رکورد به ارمغان آورد. به سمت شمال غربی، سرمای این هفته از نظر تاریخی چندان قابل توجه نبود، اما برخی از آب و هوای زمستان، به ویژه در کالیفرنیا، به عنوان یک رویداد یک بار در یک نسل شناخته می شود.

در کانادا، سازگاری جغرافیایی سرما بود که برجسته بود. در یک لحظه چهارشنبه شب، هر ایستگاه در کانادا در نقطه انجماد یا زیر صفر بود، از جمله مناطق ساحلی که اغلب حتی در اواسط زمستان بالای نقطه انجماد هستند.

هشدارهای نادر کولاک در کوه‌های کالیفرنیای جنوبی

بارش برف شدید این هفته ایالت های ساحلی اقیانوس آرام را درنوردیده است و به سمت کالیفرنیا حرکت می کند زیرا پایین ترین نقطه فراساحلی به سمت جنوب پیش می رود.

بارش برف به ارتفاعات پایین غیرمعمول در سراسر کالیفرنیای شمالی گسترش یافت و در گذشته به سمت پایین بالا رفت. در سرتاسر کالیفرنیای جنوبی، باران‌های شدید از سطح دریا و برف‌های کوهستانی از روز جمعه شروع شد.

باران های سرد دو تا پنج اینچی برای ارتفاعات پایین تر در اطراف لس آنجلس از جمعه تا شنبه پیش بینی شده بود، همراه با تگرگ کوچک و حتی گردبادهای کوتاه احتمالی. با این حال، انتظار نمی رود که بارش برف به اندازه چندین نوبت در قرن 19 و 20 به سطح دریا برسد.

بالاتر، کوه های لس آنجلس و شهرستان های ونتورا برای اولین بار در بیش از 30 سال تحت هشدار کولاک قرار گرفتند. نرخ بارش برف تا پنج اینچ در ساعت تجمعات عظیمی را در بالاترین ارتفاعات دو تا پنج فوتی به همراه خواهد داشت که مجموع مجموع آنها به هفت فوت می رسد. رانش گل و بهمن تهدیدی جدی خواهد بود.

با توجه به اینکه انرژی سطح بالا برای ادامه شارژ مجدد گذرگاه پایدار در نزدیکی کالیفرنیا تا پایان فوریه پیش‌بینی می‌شود، مناطق کوهستانی به انباشتن برخی از پربرف‌ترین برف‌های خود در سال‌های اخیر ادامه خواهند داد – که پس از 23 سال خشکسالی بزرگ، افزایش چشمگیری خواهد داشت. سال‌های بزرگی مانند سال‌های 2022-23 اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند زیرا تغییرات آب و هوایی همچنان رژیم برفی را تحت تأثیر قرار می‌دهد: گرمای هوای گرم‌تر ذوب برف را تسریع می‌کند و مناظر بدون برف را آسان‌تر خشک می‌کند و خطر آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.

از 23 فوریه، برف تقریباً در تمام غرب ایالات متحده نزدیک یا بالاتر از حد متوسط ​​بود، و حوضه رودخانه کلرادو که تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته بود، 150 تا 250 درصد بالاتر از حد متوسط ​​بود.

برف سنگین غرب میانه بالا را پوشانده است

طوفان برف چند مرحله ای طولانی، دشت های شمالی و غرب میانه بالا را درنوردید. بدترین حالت از شرق داکوتای جنوبی به میشیگان علیا متمرکز بود، جایی که مرحله نهایی طوفان با شرایط کولاک در برخی مناطق همراه بود.

در مینیاپولیس-سنت. در منطقه پل، مجموع برف کمی کمتر از حد انتظار بود، اما 12 تا 15 اینچ برف منطقه مترو را پوشانده است، از جمله 13.4 اینچ در Minneapolis-St. فرودگاه پل از سه شنبه تا پنجشنبه، 21-23 فوریه. این توفان به عنوان دومین طوفان سنگین ماه فوریه شهر در 148 سال ثبت رکورد، درست پس از 13.8 اینچ در 20 تا 21 فوریه 2011 رتبه بندی شد.

یک طوفان یخی بد به شدت میشیگان را درنوردید

نوار باریکی از باران های یخبندان باران یخبندان گسترده ای را در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در میشیگان جنوبی و مناطق اطراف آن با مقادیر بیشتر محلی به ارمغان آورد. یخ خطوط برق را از بین برد و برق را به حدود یک میلیون مشتری قطع کرد. سقوط یک خط برق یک آتش نشان را در Pawpaw، میشیگان کشته است. بعد از ظهر جمعه، برق بیش از 700000 مشتری در میشیگان همچنان قطع بود.

رکورد گرمای زمستان در شرق و جنوب

یک خط الراس با مقاومت بالا با فشار بالا بر فراز جنوب شرقی گرمای تابستانی را به همراه داشت دمای 30 درجه بالاتر از میانگین به چندین ایالت در روز پنجشنبه، با شهرهای بسیاری در تنسی، ویرجینیای غربیفلوریدا، جورجیا، می سی سی پی، ویرجینیا، آلاباما و کارولینای شمالی رکوردهای گرمایی تمام دوران را برای ماه فوریه – یا برای یک زمستان کامل ثبت کردند.

گرمای بی سابقه به سمت جنوب به دریای کارائیب گسترش یافت، جایی که هاوانا، کوبا، ثبت شده گرم ترین روز فوریه در تاریخ 22 فوریه با 34.5 درجه سانتیگراد (94 درجه فارنهایت) است.

روز پنجشنبه در جنوب تگزاس، جیوه به بالا رفت 102 درجه فارنهایت در دریاچه فالکون به گفته ماکسیمیلیانو هررا، کارشناس آب و هوای شدید، دومین گرم ترین قرائت فوریه در تاریخ ایالات متحده است. دمای پنجشنبه در فلوریدا به 92 درجه فارنهایت، در جورجیا 88 درجه فارنهایت، در می سی سی پی 88 درجه فارنهایت، در کارولینای شمالی 87 درجه فارنهایت، در آلاباما 86 درجه فارنهایت، در ویرجینیا 85 درجه فارنهایت، در تنسی، 81 درجه فارنهایت، 85 درجه فارنهایت رسید. درجه فارنهایت در کنتاکی و 79 درجه فارنهایت در اوهایو. به همان اندازه که این دماهای بالا چشمگیر بودند، پایین‌ترین دماهای شبانه حتی فوق‌العاده‌تر بودند و در سطوح تابستانی پایین‌تر بودند (به توییت زیر مراجعه کنید).

Eآب و هوای شدید به دلیل تغییرات اقلیمی ناشی از تغییرات جوی در حال افزایش است

آب و هوای شدید این هفته ناشی از پیکربندی شدید غیرعادی جریان جت است که مرز بین هوای سرد قطب شمال در شمال و هوای گرم و نیمه گرمسیری در جنوب را تشکیل می‌دهد. جریان جت یک فرورفتگی U شکل با فشار کم را بر فراز غرب ایالات متحده تشکیل داد که به هوای سطح سرد اجازه می داد به سمت جنوب به اورگان و کالیفرنیا بریزد. هوای سرد سطح بالایی در روز جمعه با جت در امتداد ساحل اقیانوس آرام به سمت جنوب حرکت می کرد.

در همان زمان، یک خط الراس U شکل معکوس با فشار بالا در جنوب شرقی ایجاد شد که آسمان صاف و گرمای بی سابقه را به ارمغان آورد. این خط الراس دارای قدرت بی سابقه ای بود، همانطور که با صدای بالون در کی وست اندازه گیری شد (به توییت زیر مراجعه کنید).

اگرچه آب و هوا به طور طبیعی بسیار شدید است، اما الگوهای بیش از حدی که در این هفته مشاهده کردیم (که توسط دانشمندان آب و هوا “عجیب جهانی” نامیده می شود) در دهه های اخیر رایج تر شده است و با تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان مرتبط است. به طور خاص، گمان می رود که از بین رفتن یخ های دریای قطب شمال به طور قابل توجهی بر گردش جوی جهانی تأثیر بگذارد. اقیانوس منجمد شمالی عمدتاً از یخ دریا پوشیده شده است، اما افزایش دمای جهانی از سال 1979 منجر به کاهش تقریباً یک سوم پوشش یخ دریا در تابستان – و احتمالاً 50٪ کاهش در طول قرن گذشته – به دلیل یک چرخه معیوب به نام تقویت قطب شمال بخش کلیدی این چرخه معیوب این است که ذوب شدن یخ، آب دریای تیره زیر آن را نشان می دهد که نور خورشید را بیشتر جذب می کند و باعث گرم شدن بیشتر می شود.

از روز پنجشنبه، 23 فوریه، یخ های دریای قطب شمال تقریباً به سومین پایین ترین سطح تاریخ در طول دوره 43 ساله رصدهای ماهواره ای رسید.

در مقاله‌ای که در روز پنج‌شنبه در The Hill منتشر شد، دو تن از بهترین ارتباط‌دهنده‌های تغییرات اقلیمی در تجارت، سوزان هاسول از aircommunication.org و دانشمند آب و هوا دکتر مرد مایکل، توضیح داد:

قطب شمال تقریباً چهار برابر سریع‌تر از بقیه کره زمین گرم می‌شود. این امر اختلاف دما بین استوا و قطب را کاهش می‌دهد و اختلالات گرداب قطبی را افزایش می‌دهد – چرخشی از هوای سرد در استراتوسفر که دور قطب شمال می‌چرخد – و جریان جت زمستانی مواج‌تر را که جریان باد در ارتفاع بالا ایجاد می‌کند، بیشتر می‌کند. و سیستم های آب و هوایی را از غرب به شرق هدایت می کند. جریان جت موج‌دار در پیچ‌خم‌های بزرگ‌تر شمالی-جنوبی می‌چرخد و آهسته‌تر به سمت شرق حرکت می‌کند و فرورفتگی‌های مکرر و مداوم بر فراز ایالات متحده را به همراه دارد. گرم شدن اقیانوس همچنین ممکن است منجر به طوفان‌های زمستانی شدیدتر نور شرقی و ساحلی شود که بارش‌های بزرگ برف و سرمای شدید را به همراه دارد.

در پایان، نویسندگان استدلال می کنند:

ما از شنیدن عبارت «عادی جدید» که به آب و هوای وحشی فزاینده‌مان متصل است، خوشمان نمی‌آید. هیچ چیز طبیعی در مورد آنچه اتفاق می افتد وجود ندارد، همانطور که هیچ چیز طبیعی در مورد بلایای آب و هوایی که اکنون تجربه می کنیم وجود ندارد. دلیل دیگری که عبارت “عادی جدید” را رد می کنیم این است که به این معنی است که ما به یک وضعیت ثابت جدید رسیده ایم، در حالی که در واقع تا زمانی که آلودگی گرما را از بین ببریم، اوضاع بدتر خواهد شد.

بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌توانند در مورد پست‌های «چشم بر طوفان» نظر دهند (به خط مشی نظرات در زیر مراجعه کنید). برای دریافت اطلاعیه های پست های جدید ثبت نام کنید اینجا.