هفت ایده از یک برنامه کتوژنیک Professional

در رژیم کتوژنیک این دور باطل 9 قوانین درباره چگونه رژیم

کتوژنیک بگیریم Keto 1402 رو میشکنیم. در مطلب دیگری به روش لاغری با رژیم کتوژنیک پرداختهایم. نکته: در این نوع روش بهتر است در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل; لبنیات، سبزیجات، میوهها استفاده نمود. براساس تجربه بسیاری از کسانی که این روش را برای لاغری در پیش گرفتهاند، به دلیل عدم مصرف کربوهیدرات بعد از مدتی قند خون افت شدید دارد. در هر رژیم غذایی خطر کاهش حجم عضلات وجود دارد. قطع یکباره کتو ممکن است منجر به افزایش در توده عضلانی شود. یبوست طولانی مدت نیز می تواند منجر به عوارضی چون بواسیر یا انسداد روده شود. سرطان: این رژیم غذایی در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کند شدن رشد تومورها مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت پیروی از این رژیم برای طولانی مدت می تواند عوارض جانبی بسیار ناخوشایندی را ایجاد کند. آیا می توانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟ این نوع سبزیجات جایگزین خوبی برای غذاهای پر کربوهیدرات هستند. در اینجا چگونگی آن آمده است: مرحله اول: قطع سریع مصرف گلوکز از غذاهای دارای کربوهیدرات، شامل دانه ها، سبزیجات نشاسته ای، میوه و غیره مرحله دوم: این بدن شما را مجبور به یافتن یک منبع سوخت جایگزین می کند: چربی ( به آوکادو، روغن نارگیل، ماهی قزل آلا فکر کنید).

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

رژیم کتوژنیک ۱۰ روزه عدم دریافت فیبر باعث می شود تا هضم غذا به کندی صورت گیرد که در پی آن به یبوست دچار خواهید شد. رژیم طولانی مدت کتو باعث سردرد می شود زیرا هنگام کتوز، بدن تمایل دارد مایعات را سریع تر خارج کند و علاوه براین کاهش سطح انسولین در اثر خوردن کربوهیدرات کم تر میتواند با سطح الکترولیت اشتباه گرفته شود و در نتیجه بدن کم آبی و در پی آن سردرد را تجربه خواهد کرد. در حالی که لزوما “خطر” نیست، اما رژیم لیزی کتو دست یابی به همه مزایای رژیم غذایی کتوژنیک سنتی را سخت تر کند. اگه براتون مضر باشه، رژیم دیگه ای رو براتون تنظیم میکنن که متعادل تر باشه. با توجه به این موضوع وقت اون رسیده تا یک قدم دیگه به سمت جلو برداریم. تحقیقات اخیر نشان میدهد که مصرف شکر اعتیادآور است و در طول دوره کتوژنیک وابستگی ذهنی و جسمی بدن به قند و شکر محدود میشود و به مرور با مصرف چربیها سطح انرژی بدن بالا رفته و احساس شادی بدون سوختن هیچگونه قندی بوجود میآید. Con᠎tent w​as cre at ed ​wi th the ​he lp  of GSA C ontent G enerat or DEMO !

یک نظر سنجی در سال 2020 نشان داد که در سال گذشته 8 درصد از افراد این رژیم را امتحان کرده اند. دریافت کالری از 75 درصد چربی ،20 درصد پروتئین و فقط 5 درصد کربوهیدرات بدن را وادار می کند تا به وضعیت متابولیکی به نام کتوز وارد شود که در آن چربی ها برای انرژی سوزانده می شود. برای دیدن تغییر وضعیت بدن به سمت کتوز و بهره گیری از فواید آن، باید مدت زمان چند هفته را تنظیم کنید. برای مقابله با این وضعیت مقدار کربوهیدرات مصرفیتان را کاهش بدهید و نکات بالا را دوباره بررسی کنید. برای کاهش وزن، ایجاد تغییر در سبک زندگی با تمرکز بر کاهش کالری از مواد غذایی و نوشیدنی ها و داشتن یک برنامه غذایی سالم و همچنین کنترل آن که بخش مهم یک برنامه رژیم لاغری رایگان یا دارای هزینه است، به شدت لازم است. در یک برنامه غذایی کتوژنیک، بسیاری از افراد کاهش کلسترول ، کاهش تری گلیسیرید و افزایش HDL را تجربه می کنند. می توانید از آدامس های بدون قند استفاده کنید یا آب فراوان بنوشید. سبزیجات بدون نشاسته و کم کربوهیدرات مانند سبزیجات برگ سبز، سبزیجات چلیپیایی مانند کلم بروکلی یا گل کلم، قارچ، مارچوبه، کنگر فرنگی، فلفل دلمه ای، گیاهان و… ​Th is ᠎post has been  done ​by GSA  Content G​enerator  DE᠎MO!

شام: گوشت قرمز را با پنیر پارمزان، کلم بروکلی و سالاد میل کنید. پنیر آبی: نوعی پنیر نرم فرانسوی که از کپک خوراکی آبی رنگ در آن استفاده شده و طعم قوی و بوی تندی دارد. با اين حال، منابع پروتئيني گياهي بسياري وجود دارند که مي توانيد از آنها استفاده کنيد: سويا خشک: 100 گرم سوياي خشک، 54 گرم پروتئين دارد سوياي خشک از لوبياي سويا به دست مي آيد و بافتي شبيه به بافت و طعم گوشت دارد. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود که همراه با افزایش کتون ها، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. ۱۵- جویدن آدامس نعنای قوی :جویدن آدامس هنگامی که شما تمایل به خوردن یک میان وعده دارید می تواند شما را از خوردن مواد پر کالری نجات دهد . البته یک موضوع بسیار مهم که باید در مصرف میان وعده ها به آن دقت کنید آن است که به هیچ عنوان تعداد میان وعده های خود را بیشتر از دوبار نکنید.

به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کند.

بنابراین باید به دنبال راه دیگری بود. مهتا۱۰ آذر ۱۳۹۸ سلام من از کس دیگری رژیم کتوژنیک گرفتم حالا برای تثبیت وزنم میتونم از آقای دکتر برنامه رژیم بگیرم؟ بنا بر نظریه دکتر جورج هروپ رژیم غذایی شیر و موز یک برنامه غذایی ساده است که برای کاهش وزن بسیار موثر است و علاوه بر کاهش وزن این رژیم سلالمت بدن شما را نیز حفظ می کند. به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کند. چنان چه بدن عادت به متابولیسم مقادیر زیادی چربی نداشته باشد ممکن است آن را به راحتی دفع کند که منجر به اسهال خواهد شد. برای برخی از افراد مانند کسانی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) هستند رژیم غذایی پرچرب مانند رژیم سرخپوشان می تواند منجر به علائم گوارشی از جمله اسهال شود. قهوه بولتپروف، یک نسخه پرچرب از قهوه معمولی است. به عنوان مثال، اگر روزانه فقط 20 گرم کربوهیدرات مصرف کرده اید، سعی کنید هر شب به مدت یک هفته 10 گرم کربوهیدرات را به شام اضافه کنید. رژیم غذایی کتو معمولا سیرکننده است؛ بنابراین، با توجه به میزان فعالیت بدنی ممکن است فقط به یک یا دو میان وعده نیاز داشته باشید.

با رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکنیم؟ با رژیم لاغری کتوژنیک راحت سختی دارید اما لاغر می شوید. در حالی که این نوع رژیم به عنوان یک رژیم کتو سخت گیرانه، ممکن است به شما کمک نکند که به آسانی وارد کتوز غذایی شوید، بسیاری می گویند که هنوز هم از نظر اهداف کاهش وزن و سایر مزایا می تواند مفید باشد. از آنجایی که رژیم کتوژنیک کل گروههای غذاهای سالم را حذف یا محدود میکند، مانند بیشتر میوهها، برخی از انواع سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و لبنیات، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نکند. در هر وعده غذایی ، بسته به نیاز کالری و درشت مغذی های خود، ۹۰ تا ۱۲۰ گرم منابع پروتئین مانند گوشت گاو، ماهی یا مرغ با کره یا روغن دریافت کنید. محققان دریافته اند که به طور کلی 20 تا 30 گرم پروتئین مصرف شده در یک وعده غذایی برای فعال کردن ترکیب ماهیچه ها لازم است. در رژیم غذایی “عادی” با کمبود کالری و ورزش، بیشتر افراد می توانند انتظار داشته باشند هفته ای یک تا دو پوند را از دست بدهند، در حالی که افراد تحت رژیم کتو به طور معمول کاهش وزنی بین دو تا ده پوند مشاهده می کنند.

گفته می شود، در هفته اول شما به دلیل کمبود بدن در ذخایرکربوهیدرات ، کاهش وزن شما تا حد زیادی آب خواهد بود. سعی کنید هفت روز اول حدود 10 تا 15 گرم کربوهیدرات را به همان وعده غذایی اضافه کنید. دو تا شش هفته اول تقریباً مرحله سازگاری کتوژنیک است، یعنی اینکه بدن شما چربی را جایگزین گلوکز یا کربوهیدرات ها می کند. مکمل های منیزیم نیز یبوست را درمان می کنند. حالت تهوع کتو که تحت عنوان آنفولانزای کتو نیز نامیده می شود بسیار شایع است و می تواند از چند روز تا 1-2 هفته ادامه داشته باشد. اما این تحولات در مورد یک فرد واقعی و نزدیک است که شما را شوکه می کند. از آنجا که شمارش روزانه ریزمغذی ها (“ماکرو کتو” شما) در رژیم کتوژنیک می تواند برای بعضی از افراد دشوار و خسته کننده باشد، اگر کاهش وزن و سایر مزایا مورد نظر باشد، لیزی کتو جایگزین مناسبی است، اما در عین حال محدود بودن و جزییات گرا بودن، واقع گرایانه نیست.

“نفس كتو”: ممکن است هنگام اجرای برنامه کتوژنیک از نفس خود بویی شبیه به فلز را احساس کنید که زود از بین می رود در این مواقع آب

زیادی بنوشید تا هرگونه بوی ناخوشایند از بین برود. با وجود این که رژیم کتو ممکن است جدید به نظر برسد اما یک برنامه غذایی پرچربی و کم کربوهیدرات است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است زیرا به کاهش وزن سریع کمک می کند. احساس سیری طولانی مدت به ما دست می دهد.نسبت موادی که در هرم غذایی رژیم کتوژنیک مصرف می کنیم عبارتند از: 60-75 درصد کالری دریافتی شما از چربی ، 15-30 درصد از پروتئین ، و 5-10 درصد از کربوهیدرات تأمین می شود. رژیم کتوژنیک به همین سبب افزایش چربی ها در رژیم غذائی کتوژنیک سبب می شود که افزایش کلسترول خون در بدن شما اتفاق بیفتد و سرانجام ممکن است، درصد مبتلا شدن به بیماریهای قلبی عروقی برای شما بیشتر شود.

رژیم کتوژنیک در بارداری

در کتو ممکن است تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید و کمتر با دوستان و خانواده تان غذا بخورید زیرا بیشتر منوهای وعده شام در رستوران ها، غذاهایی که حاوی 75 درصد چربی باشند را ارائه نمی دهند. در این رژیم غذایی, میتوانید از چند میوه, گوشت پرچرب, تخممرغ, خامه, کره, روغن و غیره استفاده کنید و لازم نیست وعده غذایی خود را حذف کرده و یا آنها را از دست بدهید, اما سوخت و ساز خود را با کمک تغییر نوع غذاهای مصرفی تغییر میدهید. فواید این تغییر سبک زندگی کم کربوهیدرات توسط افراد مشهور مانند هالی بری، کورتنی کارداشیان و مگان فاکس مورد توجه قرار گرفته است. شروع کاهش وزن با انجام برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی و شیوه زندگی شما کاملاً ممکن است. اجازه دهید کمی بیشتر بررسی کنیم: بدن شما کربوهیدراتها را به عنوان گلیکوژن ذخیره می کند، برای هر گرم گلیکوژن که در آن ذخیره شده است، تقریباً سه گرم آب وجود دارد، بنابراین وقتی مصرف کربوهیدرات را محدود می کنید، بدن گلیکوژن های خود را به همراه آب آن از دست می دهد. وقتی که مصرف کربو هیدرات ها را کم کرده و چربی و پروتئین مفید را با یک نسبت خاص جایگزین می کنیم.