چرا بایدن با فعالان آب و هوا در صادرات گاز مایع-طبیعی طرف شد؟


پرزیدنت بایدن، در نمای جلوی دیواری از گیاهان سبز، با دستان در هم بسته به جلو نگاه می کند.

به این مقاله گوش دهید

تولید شده توسط ElevenLabs و NOA، News Over Audio، با استفاده از روایت هوش مصنوعی.

به طور ناگهانی، ایالات متحده به بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان تبدیل شد. پایانه های صادرات LNG که توسط یک صنعت پیشرفته شکستگی هیدرولیک تامین می شود و به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، که دسترسی اروپا به گاز را با مشکل مواجه کرده است، در مقیاسی عظیم در سراسر ساحل خلیج آمریکا ساخته می شود، در مکان هایی که تحت تاثیر بلایای آب و هوایی قرار گرفته است. خانه‌های موجود در آنجا اکنون غیرقابل بیمه تلقی می‌شوند.

حمل و نقل LNG به خارج از کشور می تواند فاجعه آب و هوایی خودش باشد، با مزایای مشکوک: تحقیقات اخیر نشان داده است که ممکن است برای محیط زیست بدتر از سوزاندن زغال سنگ باشد. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که این افزایش به سرعت از تقاضای آینده اروپا پیشی خواهد گرفت یا از نظر مالی برای معامله‌گران کالاهای جهانی بیش از مصرف‌کنندگان اروپایی سود خواهد داشت. این اختلافات سوالاتی را در مورد اینکه آیا دولت بایدن برای متوقف کردن رونق زیرساخت‌ها وارد عمل خواهد شد یا خیر، ایجاد کرده است.

پاسخ واضح نبود: سیاست آب و هوایی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن پر از تناقض بوده است. بایدن روی پلتفرمی شرکت کرد که او را به عنوان اولین رئیس جمهور آب و هوا معرفی کرد، سپس تصویب قانون کاهش تورم را رهبری کرد، بزرگترین سرمایه گذاری ایالات متحده برای مهار تغییرات آب و هوایی. او سازمان آب و هوای آمریکا را راه اندازی کرد، هدف ملی جدیدی را برای کاهش انتشارات تعیین کرد و اقداماتی را برای کاهش انتشار HFCهای فوق آلاینده و متان انجام داد. در عین حال، او احتمالاً بر تنهاترین سال نفت و گاز در تاریخ ایالات متحده نظارت کرده است. آمریکا اکنون بیش از هر کشور دیگری نفت تولید می کند. او یک مجوز کلیدی برای یک خط لوله گاز در آپالاشیا اعطا کرد که توسط فعالان به دلیل تهدید آن برای جنگل‌ها و آبراه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و پروژه Willow را امضا کرد، یک پروژه جدید حفاری نفت 8 میلیارد دلاری در زمین‌های بکر فدرال در آلاسکا. فعالان به درستی آن را “بمب کربنی” نامیدند و تایید آن رای دهندگان جوان را تلخ کرد.

از تابستان گذشته، اکثر آمریکایی ها در ماه ژوئیه با مدیریت بایدن در مورد تغییرات آب و هوایی مخالف بودند واشنگتن پست –نظرسنجی دانشگاه مریلند با این حال، در سال 2024، به نظر می رسد بایدن همچنان می خواهد خود را به عنوان رئیس جمهور آب و هوا معرفی کند. امروز کاخ سفید اعلام کرد که دولت روند تایید صادرات LNG را متوقف خواهد کرد. مانند مجله نیویورک تایمز این تصمیم که در اوایل این هفته پیش‌نمایش شد، این امکان را دارد که بزرگترین پایانه‌های صادراتی پیشنهادی، معروف به CP2، در جنوب غربی لوئیزیانا را به تاخیر بیندازد. وزارت انرژی مسئول تعیین اینکه آیا زیرساخت به نفع عمومی است یا خیر. کاخ سفید اکنون می‌گوید تحلیل‌هایی که در این تصمیم‌ها انجام می‌شود به اندازه کافی برای انتشار گازهای گلخانه‌ای که به تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنند، حساب نمی‌کنند. کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «این مکث در تأییدیه‌های جدید LNG، بحران آب و هوا را به همان شکلی که هست نشان می‌دهد: تهدید وجودی زمان ما».

این تصمیم فعالان اقلیم را سریع ترین پیروزی خود را در تاریخ اخیر به ارمغان می آورد. در حالی که مبارزه علیه سایر پروژه‌های «بمب کربنی»، مانند خط لوله کیستون XL، سال‌ها به طول انجامید، مبارزه LNG با گروه‌های مردمی و شخصیت‌های بزرگ در پشت آن، شتاب ملی پیدا می‌کرد. جیمز هیات، یک کارگر سابق پالایشگاه در لوئیزیانا که سال گذشته سازمان خود را برای مخالفت با تولید LNG در ایالت خود راه اندازی کرد، به من گفت: «ما برای این کار سخت تلاش کرده ایم. چندین پایانه LNG تحت سیستمی تأیید شده اند که منافع عمومی را بدون در نظر گرفتن صریح تغییر آب و هوا تعیین می کند. صادرات گاز همچنین قیمت ها را برای مصرف کنندگان گاز در ایالات متحده به هیات افزایش داده است، هیچ چیز در مورد آن به نفع عمومی نیست. به روز رسانی این عزم برای گنجاندن اثرات کربن و اقتصادی ممکن است پروژه ها را برای ماه ها یا برای مدت نامحدود به تعویق بیندازد.

16 پایانه پیشنهادی دیگر مانند CP2 در نهایت می‌توانند تحت تأثیر ارزیابی منافع عمومی جدید دولت قرار گیرند. هیات گفت که مایل است تایید روشنی ببیند که هر تحلیل جدیدی در مورد همه آنها اعمال می شود. صنعت نفت در حال امضای نامه هایی برای مخالفت با هرگونه تاخیر در تایید صادرات است. و بایدن احتمالاً یک مبارزه قانونی را آغاز کرده است. اما به وضوح، دولت او احساس کرد که ارزش آن را دارد.

تجزیه و تحلیل اخیر رأی دهندگان به توضیح دلیل کمک می کند: آب و هوا می تواند انتخابات را کاملاً تغییر دهد. محققان دریافتند که نگرانی‌های رای‌دهندگان در مورد تغییرات آب و هوایی ممکن است به قیمت ریاست جمهوری در سال 2020 تمام شود. اگر همه چیز برابر باشد، آنها دریافتند که اگر نگرانی‌های مربوط به تغییرات اقلیمی در سطح سال 2016 باقی می‌ماند، جمهوری‌خواهان می‌توانستند 3 درصد از آرای عمومی را به دست آورند. از افزایش قابل توجهی در سال های میانی، همانطور که آنها انجام دادند. بدون آن، ریاست جمهوری به احتمال زیاد به دونالد ترامپ می رسید.

اگر این شما را شگفت زده می کند – معمولاً در طول انتخابات ملی به آب و هوا زمان پخش کمی داده می شود و برای بسیاری از رای دهندگان یک موضوع نسبتاً جزئی است – شما تنها نیستید. مت برگس، مدیر مرکز آینده‌های اجتماعی و محیطی در دانشگاه کلرادو در بولدر و نویسنده گزارش، به من گفت: «من هم کمی شگفت‌زده شدم. اما بر اساس این گزارش، دیدگاه‌ها در مورد تغییرات آب و هوایی یکی از قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های نحوه رأی‌دهی مردم در سال 2020، به ویژه در میان مستقل‌ها بود، و بیش از یک چهارم جمهوری‌خواهانی که فکر می‌کنند تغییرات آب و هوایی «بسیار مهم» است، در آن سال به بایدن رأی دادند. بر اساس نظرسنجی اخیر، دموکرات ها در این موضوع 26 امتیاز نسبت به جمهوری خواهان برتری دارند.

کمتر از 5 درصد از رای دهندگان تغییرات آب و هوایی را به عنوان موضوع اصلی خود می دانند و آن را در زیر موضوعاتی مانند اقتصاد، جرم و جنایت، مهاجرت و مراقبت های بهداشتی قرار می دهند. و با این حال هنوز هم قدرت دارد. بسیاری از این مسائل، اگر نگوییم همه آنها، تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار دارند. شاید رای دهندگان بیشتر از این موضوع آگاه شوند و این ارتباطات را مشاهده کنند. او همچنین فکر می کند که رای دهندگان میانه رو که نگران آب و هوا هستند، ممکن است تأثیری را که تحلیل او پیدا کرد توضیح دهند. این رای دهندگان ممکن است آب و هوا را به عنوان موضوع اصلی خود نبینند، اما ممکن است همچنان قبل از رأی دادن به نامزدی که تغییرات آب و هوایی را به سخره می گیرد، مکث کنند، با توجه به قوی بودن شواهدی که اکنون از وجود و تأثیرات آن حمایت می کند. چنین نامزدی ممکن است به‌عنوان دلخراش یا خارج از ارتباط با واقعیت دیده شود. برگس که کانادایی است، گفت: “من آن رای دهنده در کانادا هستم.” او در گذشته به محافظه‌کار رای داده بود، اما “من به یک منکر آب و هوا، نقطه پایان رای نمی‌دهم.”

تصمیم به تأخیر در ساخت LNG ممکن است برای طیف گسترده ای از رای دهندگان نگران هزینه های انرژی جذاب باشد: کاخ سفید گفت که “افزایش بالقوه هزینه انرژی برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آمریکایی” ناشی از صادرات LNG را ارزیابی خواهد کرد، و قیمت انرژی یک مشکل است. موضوع کلیدی در هر سال انتخاباتی با این حال، افرادی که بیش از همه در مورد گسترش صادرات صحبت می‌کنند، افرادی هستند که در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که این پایانه‌ها ساخته می‌شوند، همراه با فعالان اقلیم با گرایش چپ.جین فوندا اوایل این ماه در نیواورلئان بود و به پایانه‌ها اعتراض کرد. دولت به این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: “ما به درخواست‌های جوانان و جوامع خط مقدم که از صدای خود برای درخواست اقدام از کسانی که قدرت عمل دارند، استفاده خواهیم کرد.” و فعالان این تاخیر را جشن می گیرند. آنها ممکن است بایدن را به عنوان رئیس جمهور آب و هوا نبینند، اما این را حداقل به عنوان یک نقطه در آن ستون مشخص می کنند.

هیات می‌گوید فکر می‌کند این اقدام مطمئناً به جلب رضایت بایدن برای رأی‌دهندگان ناامید آب و هوا کمک می‌کند. هیات گفت، تاخیر در صادرات LNG نشان می‌دهد که او مایل است حداقل در مقابل مقداری نفت و گاز مقاومت کند. برای جوانانی که حس می‌کردند «از پشت خنجر خورده‌اند»، همانطور که هیات، با تأیید پروژه بید بایدن، و برای رأی‌دهندگان آگاه به آب و هوا که ممکن است تمایل بیشتری به رأی دادن به شخص ثالث داشته باشند، «نشان خوبی است که او می‌خواهد این کار را انجام دهد. چیز درست.»