کلرادو آلودگی هوا را در “جوامع تحت تاثیر نامتناسب” نظارت خواهد کرد


COMMERCE CITY، کلرادو – بیش از دو سال از تصویب قانون عدالت زیست محیطی کلرادو می گذرد، که حق همه مردم کلرادا را برای داشتن هوا و آب پاک ایجاد می کند. اما برای فعالان محیط زیستی که در نزدیکی مناطقی زندگی می‌کنند که آلودگی در محدوده فرانت رینگ بدتر است، ایالت با اهدافی که در قانون مشخص شده است عمل نمی‌کند.

چنین موردی برای افرادی که در نزدیکی Dahlia Trailhead در Commerce City زندگی می کنند، جایی که مسیر در امتداد Sand Creek و در کنار آلاینده هایی مانند Suncor Refinery می پیچد، صدق می کند.

شاینا الیور، یکی از فعالان نیروی هوای پاک مادران که در شمال شرقی دنور در منطقه ای زندگی می کند که زمانی یک سایت ابرصندوق بوده و در آن جا زندگی می کند، گفت: “بسیاری از جوامع سیاه و قهوه ای ما در این مناطق قرار دارند که به طور نامتناسبی تحت تاثیر کیفیت هوا هستند.” گسترش بزرگراه ها و صنایع هوا را آلوده می کند.

الیور همچنین یکی از اعضای قبیله ای از ملت ناواهو است و گفت که حقوق بومیان آمریکا پس از دور شدن از رزرواسیون تضعیف می شود.

او گفت: “بومیان آمریکایی که از مناطق رزرو شده به شهرهای شهری نقل مکان می کنند، ما در این مناطق تحت تاثیر نامتناسب قرار می گیریم.” “بسیاری از حقوق ما تضعیف می شود زیرا ما از رزرو خارج شده ایم.”

الیور مانند پدربزرگ و مادربزرگش و اکنون پسرش با آسم زندگی می کند. به همین دلیل است که او شروع به حمایت از کلرادو کرد تا قوانین عدالت زیست محیطی بیشتری را تصویب کند و در اجرای آنها پیشرفت کند.

Shaina Oliver Moms Clean Air Force

اسکات بلسینگ، دنور7

شاینا الیور از عدالت زیست محیطی با گروه های مردمی Moms Clean Air Force و EcoMadres حمایت می کند.

او گفت: “ما برای حق خود برای هوای پاک و حق خود برای فرزندانمان برای خواب، سالم و امن، و بیدار شدن صبح روز بعد و تلاش برای نفس کشیدن مبارزه کرده ایم.”

الیور از جمله فعالان اجتماعی است که برای «پاسخگویی و رهبری» از سوی قوه مقننه کلرادو تلاش می‌کند – حمایتی که ایالت را به تصویب قانون عدالت زیست‌محیطی در سال 2021 سوق داد که تشخیص داد برخی از جوامع به طور نامتناسبی تحت تأثیر آسیب‌های زیست‌محیطی مانند آلودگی هوا هستند.

اخبار محلی

نظارت بر کیفیت هوای کلرادو با پشتیبانی EPA گسترش می یابد

6:00 بعد از ظهر، 18 اکتبر 2023

پاتریشیا گارسیا-نلسون، که به طور نامتناسبی زندگی می‌کند، گفت: قانون عدالت زیست‌محیطی مقرر کرد که «همه مردم کلرادا حق دارند هوای پاک، آب تمیز داشته باشند، و حق دارند در مورد مسائل زیست‌محیطی که مستقیماً بر آنها تأثیر می‌گذارد تصمیم بگیرند». جامعه تحت تاثیر در شهرستان ولد و طرفداران گروه GreenLatinos.

همانطور که کلرادو قانون جدید را اجرا می کند، آژانس سلامت عمومی ایالتی قوانین جدیدی را تصویب کرد و در حال راه اندازی یک پانل متخصص برای ایجاد توصیه هایی در مورد چگونگی اجرای این قوانین برای محافظت بهتر از جوامعی است که “بیش از سهم عادلانه خود در مواجهه با محیط زیست” را تجربه می کنند.

کمیسیون کنترل کیفیت هوا یا AQCC اولین جلسه این پنل را در این هفته برگزار کرد و تا بهار آینده به صورت ماهانه جلسات خود را ادامه خواهد داد. کلرادان ها ممکن است نظرات عمومی را در طول جلسات به اشتراک بگذارند و در جلسات اطلاع رسانی عمومی در 6 فوریه و 21 مه 2024 شرکت کنند. کارشناسان در مورد جزئیات فنی مانند فناوری هایی که باید برای نظارت بر آلاینده های هوا استفاده کنند، محل قرار دادن آن مانیتورهای هوا و نحوه گزارش دادن صحبت خواهند کرد. داده های آلودگی هوا جمع آوری شده است.

شهر تجارت

سازمان، دانشمندان تحقیقاتی را در مورد آلودگی هوای Suncor ارائه می دهند

7:25 بعد از ظهر، 15 مارس 2023

گارسیا-نلسون گفت: «تجربه زندگی مردم بسیار مهم است زیرا این قوانین ظاهراً به افرادی مانند ما کمک می کنند.

اما او و الیور نگران هستند که این جلسات دولتی به دلیل زمان برگزاری و نحوه بحث در مورد مسائل غیرقابل دسترس باشد.

اولیور گفت: “من واقعاً اعضای جامعه را که در اظهار نظر عمومی در مورد این چیزها مشارکت می کنند، تحسین می کنم، زیرا این کار آسانی نیست.” “این اصطلاحات بسیاری است، زبان بسیاری است که معمولاً توسط اعضای جامعه و افراد طبقه کارگر استفاده نمی شود.”

کلرادو به دنبال نظارت بهتر آلودگی هوا در “جوامع تحت تاثیر نامتناسب” است

در اولین جلسه پانل، تنها یک نفر نظرات عمومی را به اشتراک گذاشت.

گارسیا نلسون گفت: “قرار بود این کار اشتباهی را که برای دهه ها و دهه ها در مورد جوامع ما انجام شده است، اصلاح کند. من احساس نمی کنم که صدای جامعه شنیده می شود. به اندازه کافی دور بروید.»

گارسیا-نلسون گفت که کلرادو به صدور مجوز برای صدها صنعت برای آلایندگی ادامه می دهد، از طریق آنچه او «سیستم پرداخت به آلودگی» نامید.

اگرچه کلرادو سختگیرانه ترین مقررات را در کشور دارد، اما گارسیا-نلسون گفت که بزرگترین مشکل اجرای آن بوده است.

او گفت: «ما شاهد اجرای صفر بوده‌ایم،» و این ناامیدی را افزایش داد که اپراتورهایی با تخلفات مکرر هرگز تعطیل نشده‌اند و انتشار گازهای گلخانه‌ای همچنان بالاست.

شهر تجارت

گزارش نشان می دهد پالایشگاه Commerce City در مقایسه با سایر پالایشگاه ها باعث آلودگی هوا بیشتر می شود

11:10 ب.ظ، 9 ژوئن 2023

او گفت: “با وجود همه این مقررات، با وجود همه این پانل ها، و همه این بحث هایی که در حال انجام است، در پایان روز، هنوز هم طبق معمول کار می شود.”

گارسیا-نلسون و الیور هر دو از پالایشگاه سانکور در کامرس سیتی به عنوان نمونه استفاده کردند.

گارسیا نلسون گفت: “آنها به معنای واقعی کلمه برای 100 سال این جامعه را آلوده کرده اند و هیچ چیز تغییر نکرده است.”

الیور گفت، حتی در حالی که کلرادو اقداماتی را برای شناخت تأثیرات آلودگی هوا بر جوامعی مانند Commerce City انجام می‌دهد، «ما رهبری قدرتمندی را ندیده‌ایم که به سیاست‌های ما که از آن دفاع می‌کردیم عمل کند.

گارسیا نلسون گفت: «تا زمانی که چیزی تغییر نکند، تا زمانی که شاهد کاهش واقعی نباشیم، این کلمات مطلقاً هیچ معنایی ندارند.


نوار پیگیری D7 2460x400FINAL.png

پیگیری

می خواهید Denver7 چه چیزی را دنبال کند؟ آیا داستان، موضوع یا موضوعی وجود دارد که بخواهید مجدداً بررسی کنیم؟ با فرم تماس زیر به ما اطلاع دهید.