گزارش می‌گوید سطوح آفت‌کش‌های ناسالم در یک پنجم محصولات ایالات متحده یافت می‌شود



Consumer Reports سطوح هشدار دهنده ای از آفت کش ها را در بسیاری از میوه ها و سبزیجات ایالات متحده نشان می دهد.

گزارش کاترین رابرتز برای Consumer Reports و The Guardian.


به اختصار:

  • Consumer Reports هفت سال داده‌های وزارت کشاورزی آمریکا را تجزیه و تحلیل کرد و خطرات آفت‌کش‌های قابل توجهی را در 20 درصد میوه‌ها و سبزیجات آزمایش‌شده، از جمله اقلام محبوب مانند توت‌فرنگی و سیب‌زمینی، یافت.
  • این گزارش هم مشکلات مداوم مربوط به آفت کش های ممنوعه را که هنوز در نمونه ها ظاهر می شوند و هم عدم موفقیت اقدامات نظارتی در سازگاری سریع با این تهدیدات را برجسته می کند.
  • علی‌رغم این نگرانی‌ها، اکثر محصولات مورد تجزیه و تحلیل خطر کمی دارند، به‌ویژه گزینه‌های ارگانیک که سطوح بسیار پایین‌تری از بقایای آفت‌کش‌ها را نشان می‌دهند.

نقل قول کلیدی:

“راهی که [U.S. Environmental Protection Agency] ارزیابی خطر آفت‌کش‌ها منعکس‌کننده علم پیشرفته نیست و نمی‌تواند تمام راه‌هایی را که مواد شیمیایی ممکن است بر سلامت افراد تأثیر بگذارد، توضیح دهد، به‌ویژه با توجه به اینکه مردم اغلب در یک زمان در معرض چندین آفت‌کش هستند.

– مایکل هانسن، دانشمند ارشد، گزارش های مصرف کننده

چرا این مهم است:

درک حضور مداوم آفت کش های خطرناک در مواد غذایی ما برای نتایج سلامت، به ویژه برای جمعیت های آسیب پذیر مانند کودکان و زنان باردار، بسیار مهم است. در مورد قرار گرفتن در معرض آفت کش ها بیشتر بخوانید EHNمجموعه سه قسمتی: Adrift: جوامع در خط مقدم قرار گرفتن در معرض آفت کش ها برای تغییر می جنگند.