مطالعه نشان می دهد که آب آشامیدنی ناسالم در زندان های ایالات متحده خطراتی برای سلامتی دارد



نزدیک به نیمی از زندان های ایالات متحده ممکن است در معرض “مواد شیمیایی برای همیشه” مضر در تامین آب خود قرار بگیرند که این امر باعث ایجاد نگرانی در مورد نابرابری های بهداشتی و حقوق بشر در سیستم قضایی می شود.

شارون اوداسین گزارش می دهد تپه.


به اختصار:

  • یک مطالعه نشان داد که 47 درصد از تأسیسات زندان به طور بالقوه تحت تأثیر آلودگی PFAS هستند که تقریباً 990000 نفر از جمله نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • محققان بر آسیب پذیری افراد زندانی در برابر PFAS به دلیل گزینه های محدود کاهش مواجهه تاکید می کنند.
  • این یافته‌ها بر مسائل مربوط به عدالت زیست‌محیطی تأکید می‌کند و به نمایندگی نامتناسب افراد از جوامع حاشیه‌نشین در جمعیت زندانیان اشاره می‌کند.

نقل قول کلیدی:

اگر جمعیت زندانیان را به عنوان شهری که بر روی این مجمع الجزایر وسیع از امکانات سرطانی پراکنده شده است، در نظر بگیرید، این شهر پنجمین شهر بزرگ کشور خواهد بود.»

– نیکلاس شاپیرو، نویسنده ارشد و انسان شناس پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

چرا این مهم است:

تحقیقات نشان می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از مراکز درمانی سرطان آمریکا در مناطقی قرار دارند که احتمالاً به PFAS آلوده شده‌اند، که خطرات سلامتی را برای جمعیت‌های زندانی تشدید می‌کند، که در حال حاضر به طور کلی از سلامت بدتری نسبت به جمعیت عمومی برخوردار هستند.

اما PFAS همچنین یک تهدید گسترده برای آب آشامیدنی ایالات متحده است: سال گذشته، EPA استانداردهای پیشنهادی آب آشامیدنی را برای شش “مواد شیمیایی برای همیشه” منتشر کرد. این اعلامیه پس از سالها درخواست از سوی جوامع افشا شده، دانشمندان و فعالان بهداشت و محیط زیست منتشر شد.