این مطالعه نشان می‌دهد که مواد شیمیایی پلاستیک تنها در یک سال با 249 میلیارد دلار هزینه مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده مرتبط است





CNN

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با کمک به توسعه بیماری‌های مزمن و مرگ، گروهی از مواد شیمیایی پلاستیکی اختلال‌دهنده هورمونی میلیاردها دلار برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده هزینه می‌کنند که تنها در سال 2018 بیش از 249 میلیارد دلار است.

دکتر لئوناردو تراسانده، استاد اطفال و سلامت جمعیت در NYU Langone Health در این باره می گوید: «سهم واقعی این کار به مردم کمک می کند تا بفهمند که چه مقدار از مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز تهدیدی برای سلامت انسان ناشی از پلاستیک است. شهر نیویورک.

ما در مورد سرطان صحبت می کنیم. ما در مورد آسیب مغزی در کودکان خردسال صحبت می کنیم. ما در مورد چاقی و دیابت، بیماری قلبی و مرگ زودرس در بزرگسالان صحبت می کنیم. در حال حاضر، ایالات متحده هزینه‌های جمعیت صنایع خود را که به تولید و مصرف پلاستیک در ایالات متحده ادامه می‌دهند، در نظر نمی‌گیرد.»

بتانی کارنی آلمروث، محقق، پروفسور اکوتوکسیکولوژی و علوم محیطی در دانشگاه، گفت: در حالی که تخمین‌هایی از هزینه‌های بهداشتی پلاستیک‌ها در گذشته انجام شده است، مطالعه جدید “درکی بهتر از هر دو مسیر قرار گرفتن در معرض احتمالی و همچنین اهداف بالقوه برای راه‌حل‌ها ارائه می‌کند.” دانشگاه گوتنبرگ در سوئد

کارنی آلمروث در ایمیلی گفت: «و از آنجایی که بحث پول مطرح می‌شود، این می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کمک به مردم، از مصرف‌کنندگان گرفته تا سیاست‌گذاران، در درک اهمیت تنظیم این مواد شیمیایی باشد.» او در تحقیق شرکت نداشت.

جین مونکه، مدیر عامل و مدیر ارشد علمی در انجمن بسته بندی مواد غذایی، یک بنیاد غیرانتفاعی مستقر در زوریخ که بر ارتباطات علمی و تحقیقات متمرکز است، گفت: امیدواریم این مطالعه جدید بتواند بحثی اجتماعی در مورد استفاده از پلاستیک و خطرات مربوط به سلامتی را آغاز کند. او نیز با مطالعه جدید درگیر نبود.

مونکه گفت: «این هزینه‌های بهداشتی در حال حاضر توسط جامعه و افرادی که از این بیماری‌ها رنج می‌برند پرداخت می‌شود، در حالی که تولیدکنندگان پلاستیک و کسب‌وکارهایی که از پلاستیک برای محصولات خود استفاده می‌کنند، سود زیادی به دست می‌آورند.

او در ایمیلی گفت: “این بسیار ناعادلانه به نظر می رسد، و امیدواریم این مطالعه بتواند بحثی را در مورد حسابداری هزینه واقعی آغاز کند – طبق اصل “آلاینده می پردازد”.

CNN برای اظهار نظر با شورای شیمی آمریکا تماس گرفت. این شورا که نماینده صنایع شیمیایی، پلاستیک و کلر ایالات متحده است، به سی ان ان گفت که شرکت ها به حفاظت از «سلامت عمومی و محیط زیست ما» اختصاص دارند.

ما فرصتی برای بررسی کامل این گزارش جدید نداشته‌ایم، اما به طور مداوم از استفاده از تحقیقات و داده‌های علمی و اقتصادی مناسب هنگام بحث در مورد تجارت، استفاده و مقررات شیمی حمایت می‌کنیم. ایجاد یک رابطه علی بین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و بیماری های انسانی و مشخص کردن کامل قرار گرفتن در معرض انسان از پلاستیک، عناصر چالش برانگیز (اما ضروری) برای هر گونه تجزیه و تحلیل هزینه سلامت است، همانطور که کمی سازی مزایای سلامتی برای ارائه زمینه است.

FotografiaBasica/E+/Getty Images

تولیدکنندگان به ساخت انواع جدید پلاستیک ادامه می دهند. به گفته کارشناسان، امروزه حداقل 16000 نوع مختلف وجود دارد.

یک مشت مواد شیمیایی

این تحقیق جدید تاثیر چهار گروه از مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید محصولات پلاستیکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد: بازدارنده های شعله به نام دی فنیل اترهای پلی برومینه یا PBDE. فتالات ها که برای دوام بیشتر پلاستیک استفاده می شوند. بیسفنول هایی مانند BPA و BPS که برای ایجاد پلاستیک های سخت و رزین ها استفاده می شوند. و مواد per- و polyfluoroalkyl، همچنین به عنوان PFAS شناخته می شود.

با این حال، اینها تنها کسری از مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت پلاستیک هستند. گزارش سازمان ملل که در ماه مه منتشر شد، نشان داد که بیش از 13000 ماده شیمیایی در تولید پلاستیک استفاده می شود.

Muncke از طریق ایمیل گفت: “بیش از 16 هزار ماده شیمیایی برای ساخت پلاستیک یا موجود در محصولات پلاستیکی نهایی وجود دارد، زیرا گزارش جدید نشان می دهد که ما در چند ماه آینده منتشر خواهیم کرد.” “اگر اطلاعاتی در مورد همه این 16 هزار ماده شیمیایی پلاستیکی وجود داشته باشد، من متقاعد شده‌ام که هزینه‌های واقعی سلامت مرتبط با آن بسیار بیشتر خواهد بود.”

کارنی آلمروث گفت که از این 16000 ماده شیمیایی، بیش از 3000 ماده دارای خواص خطرناک هستند، اما نزدیک به 10000 مورد فاقد اطلاعات هستند.

او گفت: “به نظر من، این کاملا دیوانه کننده است.” ما نمی دانیم در این محصولات چه چیزی وجود دارد، نمی دانیم چه کسی در معرض چه چیزی قرار گرفته است، ما از پیامدهای این قرار گرفتن در معرض آن اطلاعی نداریم.

کارشناسان می گویند، با این حال، چهار ماده شیمیایی اندازه گیری شده در مطالعه جدید، طی سال ها و دهه ها به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. تصور می شود که همه آنها با بدن تداخل دارند مکانیزم برای در این گزارش آمده است که تولید هورمون که به نام سیستم غدد درون ریز شناخته می شود و باعث آسیب به سیستم های رشدی، تولید مثلی، ایمنی و شناختی می شود.

تراساند گفت: “بزرگترین تاثیر مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز بر رشد مغز کودکان است زیرا هورمون های تیروئید را در بارداری مختل می کنند، که برای این رشد بسیار مهم است.”

بازدارنده های شعله: بیشتر هزینه‌های سلامت در این گزارش – 159 میلیارد دلار – ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد بازدارنده شعله PBDE بود که دانشمندان می‌گویند می‌توانند برای مدت طولانی در چربی و سایر بافت‌های بدن ته نشین شوند و باقی بمانند. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده “نگران” است که برخی از مواد بازدارنده شعله “پایدار، تجمع زیستی، و سمی برای انسان و محیط زیست هستند.”

این آژانس گفت: “نقطه مهم نگرانی برای سلامت انسان، اثرات عصبی رفتاری است.” زیرا این مواد شیمیایی از نظر شیمیایی به پلاستیک، فوم، پارچه یا سایر محصولاتی که در آنها استفاده می‌شود، متصل نیستند و این امر باعث می‌شود که آنها از این محصولات خارج شوند.»

فتالات ها: بر اساس این مطالعه، این خانواده از مواد شیمیایی 67 میلیارد دلار از هزینه های مراقبت های بهداشتی را در سال 2018 به خود اختصاص داده است. فتالات ها در مطالعات با مشکلات تولید مثلی مانند ناهنجاری های تناسلی و بیضه های نزول نکرده در نوزادان پسر و کاهش تعداد اسپرم و سطح تستوسترون در مردان بالغ مرتبط بوده اند. مطالعات دیگر فتالات ها را با چاقی دوران کودکی، آسم، مشکلات قلبی عروقی و سرطان مرتبط دانسته اند.

فتالات ها در صدها محصول مصرفی از جمله ظروف نگهداری مواد غذایی، شامپو، آرایش، عطر و اسباب بازی های کودکان یافت می شوند. مواد شیمیایی مصنوعی ممکن است باعث مرگ 91000 تا 107000 مرگ زودرس در سال در بین افراد 55 تا 64 ساله شود. در ایالات متحده، بر اساس مطالعه اکتبر 2021.

بیسفنول ها: این مطالعه نشان داد که قرار گرفتن در معرض بیسفنول ها یک میلیارد دلار در هزینه های مراقبت های بهداشتی در سال 2018 بوده است. این مواد شیمیایی در عینک‌ها و بطری‌های آب یافت می‌شوند و ممکن است برخی از قوطی‌های فلزی مواد غذایی، سر بطری‌ها و لوله‌های تامین آب را بپوشانند.

ماده شیمیایی BPA با ناهنجاری های جنینی، وزن کم هنگام تولد و اختلالات مغزی و رفتاری در نوزادان و کودکان مرتبط است. در بزرگسالان، BPA با دیابت، بیماری قلبی، سرطان، چاقی و اختلال نعوظ مرتبط است.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که مرگ زودرس با قرار گرفتن در معرض BPA نیز مرتبط است. افرادی که سطوح بالاتری از بیسفنول A در ادرار خود داشتند، حدود 49 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ در یک دوره 10 ساله بودند.

مواد پر و پلی فلوروآلکیل: قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی PFAS در این مطالعه با 22 میلیارد دلار هزینه مراقبت های بهداشتی مرتبط بود. فرش‌ها، کاناپه‌ها، ظروف نچسب، لباس‌های مقاوم در برابر لک، تلفن‌های همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، روکش بسته‌بندی‌های فست فود – فهرست محصولات محبوبی که حاوی PFAS هستند بسیار زیاد است و اجتناب از آنها تقریبا غیرممکن است.

در یک گزارش 300 صفحه‌ای، آکادمی‌های ملی معتبر علوم، مهندسی و پزشکی شواهد علمی «کافی» مبنی بر ارتباط بین PFAS و افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه بزرگسالان و سطوح بالای غیرطبیعی کلسترول یافتند. طبق گزارش 2022، قرار گرفتن در معرض PFAS همچنین با کاهش رشد نوزاد و جنین و همچنین کاهش پاسخ آنتی بادی به واکسن ها در بزرگسالان و کودکان همراه بود.

این گزارش آزمایش خون را برای افراد در معرض خطر مانند آتش نشان ها، کارگران کارخانه های تولید فلوروشیمی و کسانی که در نزدیکی فرودگاه های تجاری، پایگاه های نظامی، محل های دفن زباله، زباله سوزها، تصفیه خانه های فاضلاب و مزارع که از لجن فاضلاب آلوده استفاده می شود، توصیه می کند.

طبق این گزارش، افرادی که در “مراحل آسیب پذیر زندگی” هستند – مانند دوران رشد جنین در بارداری، اوایل کودکی و سن بالا – در معرض خطر بالایی قرار دارند.

در این گزارش آمده است که بسته به سطوح موجود در خون، پزشکان باید به دنبال علائم سرطان بیضه و کولیت اولسراتیو باشند و عملکرد تیروئید و کلیه را در تمام بازدیدهای سلامتی آزمایش کنند. علاوه بر این، پزشکان باید غربالگری کلسترول، سرطان سینه و فشار خون را در دوران بارداری در اولویت قرار دهند.

نویسندگان (مطالعه جدید) تصمیم گرفتند بر روی اثرات مختل کننده غدد درون ریز مواد شیمیایی پلاستیکی منتخب تمرکز کنند – اینها بدون شک مهم هستند، اما من همچنین در مورد وجود بسیاری از مواد سرطان زا شناخته شده که برای ساخت پلاستیک استفاده می شوند و شستشوی آن ها بسیار نگران هستم. مونکه گفت: از پلاستیک.

Muncke در ایمیلی گفت: “کار خود ما نشان داده است که بیشتر مواد شیمیایی پلاستیکی با داده های خطر موجود (حدود 25٪ از 16 هزار مورد) … سرطان زا، جهش زا یا سمی برای تولید مثل هستند.” “امید است که این مطالعه بتواند به عنوان پله ای برای توسعه تخمین هزینه ها برای بروز سرطان ها استفاده شود.”

یادداشت سردبیر: این داستان برای شامل نظرات شورای شیمی آمریکا به روز شده است.