دستگاه های پزشکی NICU ممکن است در معرض مواد شیمیایی نوزادان را افزایش دهند



بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله منتشر شده است، تجهیزات پزشکی و روش های مورد استفاده در بخش مراقبت های ویژه نوزادان ممکن است قرار گرفتن نوزادان در معرض مواد شیمیایی مضر را افزایش دهد. BMC Pediatrics.


به اختصار:

  • آزمایش نوزادانی که مدتی را در NICU گذرانده بودند، برای BADGE، یک ماده شیمیایی مرتبط با BPA با اثرات مضر سلامتی، مثبت شد.
  • BADGE اغلب در تجهیزات پزشکی مانند سرنگ ها، کاتترها و ونتیلاتورها استفاده می شود.
  • در حالی که قوانینی در اروپا وجود دارد که وجود BADGE در مواد غذایی را تنظیم می کند، هیچ محدودیتی برای استفاده از آن در دستگاه های پزشکی وجود ندارد.

نقل قول کلیدی:

“از آنجایی که نوزادان به دلیل قرار گرفتن در وضعیت رشد و تکامل بسیار سریع در معرض آسیب هستند، لازم است تاثیر BADGE بر روی کودکان ارزیابی شود.”

چرا این مهم است:

BADGE و مواد شیمیایی مرتبط با مجموعه ای از اثرات مخرب، از جمله اختلال غدد درون ریز و سمیت برای سلول ها همراه هستند. با وجود این، آنها به طور گسترده در بسته بندی مواد غذایی، رنگ، لباس و منسوجات استفاده می شوند. نویسندگان این مطالعه این سوال را مطرح می کنند که آیا BADGE می تواند به طور ایمن استفاده شود و نیاز به تحقیقات بیشتر برای تعیین میزان قرار گرفتن در معرض در نوزادان و کودکان را برجسته می کند.

مربوط EHN پوشش:

چگونه می توانیم حذف مواد شیمیایی مضر از NICU را در اولویت قرار دهیم؟

کووامورا، مامی و همکاران. برای BMC Pediatrics جلد 24 ژانویه 8، 2024

خلاصه‌های علمی توسط تیم علمی EHS، از جمله HEEDS تولید می‌شوند.