هیلی به DeSantis بر سر اتانول در نشست سوخت های زیستی حمله می کند


آلتونا – نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، روز پنجشنبه به تلاش‌های رقیب رون دیسانتیس برای پایان دادن به دستورات فدرال اتانول، در مقابل صدها حضار که برای بحث و ترویج سوخت‌های زیستی گرد آمده بودند، حمله کرد.

هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، در اجلاس سالانه سوخت های تجدیدپذیر آیووا گفت: «ران دیسانتیس به تازگی به اینجا آمد و با شما صحبت کرد. آیا او به شما گفته است که قانون ممنوعیت استاندارد سوخت تجدیدپذیر را نوشته است؟ آیا او به شما گفته است که پنج لایحه مختلف برای ممنوعیت استاندارد سوخت تجدیدپذیر را حمایت کرده است؟

هیلی به برنامه ای فدرال اشاره داشت که به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از طریق ملزم کردن پالایشگاه ها به ترکیب مقادیر معینی از اتانول و بیودیزل با بنزین و گازوئیل مبتنی بر نفت است.

دیسانتیس که اکنون فرماندار فلوریدا است، زمانی که نماینده آن ایالت بود، از پایان دادن به استاندارد سوخت تجدیدپذیر حمایت کرد. او به عنوان نامزد ریاست جمهوری از حفظ این برنامه حمایت کرده است.

این دو نامزد و فرماندار سابق آرکانزاس، آسا هاچینسون، آخرین درخواست‌ها را از شرکت‌کنندگان در اجلاس سران برای حمایت از آنها در 15 ژانویه آیووا مطرح کردند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، که عموماً تصور می‌شود در این رقابت پیشتاز است، برای محاکمه کلاهبرداری مدنی خود در دادگاه نیویورک حضور داشت.

حمله هیلی به دیسانتیس چند روز پس از آن صورت می گیرد که کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی از رقابت کناره گیری کرد و احتمالاً حامیان خود را برای چنگ انداختن به میدان می آورد. بر اساس نظرسنجی Des Moines Register/NBC News/Mediacom آیووا که در ماه گذشته انجام شد، کریستی در آیووا کمپین تبلیغاتی نکرده بود، اما انتخاب اصلی حدود 4 درصد از شرکت کنندگان در مجلس نمایندگان بود.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در اجلاس سالانه سوخت های تجدیدپذیر آیووا در 11 ژانویه در آلتونا سخنرانی کرد. (عکس از جارد استرانگ/ آیووا کپیتال دیسپچ)

دیسانتیس در سخنرانی خود در اجلاسی که قبل از هیلی برگزار شد، گفت که تولید سوخت های زیستی جزء چشم انداز او برای استقلال انرژی کشور است.

دیسانتیس گفت: «من نمی‌خواهم کلاه در دست عربستان سعودی بروم و برای انرژی التماس کنم. من نمی خواهم به ونزوئلا تکیه کنم. بنابراین ما در اینجا در ایالات متحده این توانایی را داریم که استراتژی همه موارد فوق از جمله سوخت های زیستی را انجام دهیم. و بنابراین من آموخته ام که چه چالش هایی با آن روبرو هستیم، چه چیزی می تواند مفید باشد.”

او گفت که مصرف کنندگان باید در تمام سال در هر ایالت به E15 دسترسی داشته باشند – که یک ترکیب بنزینی است که 15٪ اتانول دارد – و درصد بیشتری از مخلوط ها باید به طور گسترده در دسترس باشد.

دیسانتیس گفت که به عنوان رئیس جمهور با کیم رینولدز فرماندار آیووا در مورد مسائل کشاورزی گفتگو خواهد کرد.

کیم رینولدز، فرماندار آیووا، در اجلاس سالانه سوخت‌های تجدیدپذیر آیووا در 11 ژانویه در آلتونا سخنرانی کرد. (عکس از جارد استرانگ/ آیووا کپیتال دیسپچ)

رینولدز از دیسانتیس حمایت کرده و او را در اجلاس معرفی کرده است.

رینولدز گفت: «او یک معامله واقعی است. و اگر کاری را که ما در آیووا انجام می دهیم را دوست دارید، کاری را که رون برای این کشور انجام خواهد داد، دوست خواهید داشت. او کارها را در واشنگتن دی سی انجام خواهد داد.

هیلی اظهارات دیسانتیس در مورد استقلال انرژی و استفاده از سوخت‌های زیستی آیووا در راستای این هدف را تکرار کرد. او همچنین گفت که تربیت و ایالت او را به کشاورزان آیووا متصل می کند.

هیلی گفت: «من اهل یک ایالت کشاورزی هستم. من با بازی در یک مزرعه پنبه و در یک مزرعه لبنی بزرگ شدم. کشاورزان بازماندگان نهایی شما هستند. آنها نمی توانند آب و هوا را کنترل کنند. آنها نمی توانند قیمت گذاری را کنترل کنند. و آخرین چیزی که آنها نیاز دارند این است که دولت بر آنها فشار بیاورد.»

تقریباً در همان زمانی که هیلی از DeSantis در مورد استاندارد سوخت تجدیدپذیر انتقاد می کرد، کمپین ترامپ یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که در آن گفت: «دیسانتیس از کشتن یک دستور فدرال که به طور گسترده توسط صنعت اتانول حمایت می شود، حمایت کرد.

کمپین ترامپ به رای دیسانتیس به اصلاحیه بودجه در سال 2015 و قانونی که او در سال 2017 حمایت مالی کرد و به استاندارد سوخت تجدیدپذیر پایان می داد، اشاره کرد.

این کمپین گفت استقلال انرژی – “با اتانول آیووا در مرکز عمل” – اولویت ترامپ است و او تولید و صادرات اتانول کشور را به کشورهای دیگر افزایش خواهد داد.

ویلساک به عنوان قهرمان اتانول تجلیل شد

وزیر کشاورزی ایالات متحده تام ویلساک در اجلاس سالانه سوخت های تجدیدپذیر آیووا در 11 ژانویه در آلتونا سخنرانی کرد. (عکس از جارد استرانگ/ آیووا کپیتال دیسپچ)

جمعیت اجلاس بعداً تام ویلساک، فرماندار سابق آیووا را که اکنون وزیر کشاورزی این کشور است، به خاطر تلاشش برای تقویت استاندارد سوخت تجدیدپذیر با کاهش تعداد معافیت هایی که به پالایشگاه ها اعطا می شد، تشویق کردند.

ویلساک گفت که او به دنبال این بود که “(آژانس حفاظت از محیط زیست) را متقاعد کند که برای حمایت از RFS مناسب تر است و مطمئن شود که این معافیت ها، اگر قرار باشد اعطا شوند، بسیار بسیار بندرت اعطا می شوند.”

انجمن سوخت‌های تجدیدپذیر آیووا، که میزبان این اجلاس است، روز پنج‌شنبه جایزه قهرمان مادام العمر سوخت‌های تجدیدپذیر را به Vilsack اهدا کرد که بالاترین افتخار آن است.

هاچینسون، کاندیدای انتخاباتی، که در نظرسنجی از دیگران عقب تر است، گفت که او تنها نامزدی است که در یک مزرعه بزرگ شده است و به شدت با نیازهای کشاورزان هماهنگ است.

او گفت: “من به مزارع شما رفته ام.” من به کارخانه های اتانول رفته ام، می دانم که 60 درصد ذرت شما به تولید اتانول می رود. بنابراین بدیهی است که این امر بسیار مهم است که قوی بماند.”

هاچینسون متعهد شد در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، فرمان اجرایی را امضا کند تا “موانع E15 را از بین ببرد، تا مطمئن شود که می تواند در تابستان و همچنین در طول سال فروخته شود.”