آلودگی گسترده PFAS در آب آشامیدنی منطقه راکفورد شناسایی شد



چاه های متعددی با سطح PFAS بالاتر از توصیه های بهداشتی در سراسر ایالت برای این مواد در جنوب شرقی راکفورد یافت شده است. اداره بهداشت شهرستان Winnebago، با هماهنگی اداره بهداشت عمومی ایلینویز و آژانس حفاظت از محیط زیست ایلینوی، به اصطلاح “مواد شیمیایی برای همیشه” را در آب چاه ها شناسایی کردند.

به گفته دکتر ساندرا مارتل، مدیر بخش بهداشت شهرستان وینه‌باگو، از فوریه سال 2021، سازمان‌های ایالتی سطوح بالایی از PFAS را در انجمن خانه‌های خانوادگی در جنوب شرقی راکفورد شناسایی کردند.

او گفت: “یکی از پارک های خانه سیار جامعه خانوادگی ما مثبت و در سطوح بسیار بالایی ظاهر شد.” “و حتی با وجود اینکه هنوز استانداردهای ملی برای سطح آب آشامیدنی ایجاد نشده است، ایالت ایلینویز آنچه را که سطوح راهنمایی برای سلامتی می نامند صادر کرده است. “

از آن زمان، اداره بهداشت شهرستان تلاش کرده است با مالکان خصوصی چاه در مورد آزمایش PFAS در منطقه از طریق پست مستقیم و بررسی خانه به در تماس بگیرد. تا به امروز کمتر از 15 درصد از چاه های خصوصی شناسایی شده توسط مسئولان مورد آزمایش قرار گرفته اند.

PFAS یا مواد پر و پلی فلورینه شده خانواده ای از بیش از 5000 ترکیب مهندسی شده است که در انواع محصولات تجاری برای ایجاد مقاومت در برابر حرارت، آب و روغن استفاده می شود. PFAS در انواع محصولات روزمره مانند فرش، نخ دندان، دستمال توالت و ظروف پخت نچسب یافت می شود.

PFAS در برابر تجزیه در محیط مقاوم است و قرار گرفتن در معرض PFAS با افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان ها، مشکلات باروری، افزایش خطر فشار خون بالا در زنان باردار و وزن کم هنگام تولد مرتبط است.

در ماه مه سال گذشته، آژانس حفاظت از محیط زیست ایلینوی آزمایشات بیشتری را برای شناسایی منابع بالقوه انجام داد. به گفته مارتل، تا حدی به دلیل ماهیت گسترده آلودگی و مشارکت کم در آزمایش چاه های خصوصی، هیچ منبع قابل شناسایی واحدی یافت نشد.

او گفت: «ما مشارکت بسیار کمی داشتیم، می‌دانید که حدود 17 درصد از چاه‌ها، می‌دانید، کمتر از 17 درصد، واقعاً آزمایش شده‌اند.»

مارتل می افزاید که آزمایش دقیق تر مهم است زیرا هیچ تغییری در طعم، بو یا ظاهر آب آلوده به PFAS وجود ندارد. اداره بهداشت شهرستان همچنان ساکنان منطقه آسیب دیده راکفورد را تشویق می کند تا در آزمایش رایگان شرکت کنند.

اداره بهداشت شهرستان میزبان دو خانه باز – در روز سه شنبه، 28 مارس، از ساعت 5 تا 7:30 بعد از ظهر و چهارشنبه، 29 مارس، از ساعت 9 تا 11:30 صبح خواهد بود که در آن مقامات دولتی مستقیماً به سؤالات مربوط به PFAS پاسخ خواهند داد. جزئیات مکان متعاقباً در وب سایت اداره بهداشت شهرستان Winnebago ارائه خواهد شد.