پس از هشتمین خروج فاجعه بار قطار از ریل در منطقه بزرگ پیتسبورگ در پنج سال گذشته، مدافعان خواستار حفاظت بهتر هستند.


پیتسبورگ – روز جمعه، حدود 50 واگن قطار نورفولک جنوبی در شرق فلسطین، اوهایو، حدود یک ساعت در شمال غربی پیتسبورگ از ریل خارج شدند و باعث انفجار و آتش سوزی متعاقب آن شد که تا یکشنبه شب ادامه داشت.


به همه افرادی که در شعاع یک مایلی محل تصادف زندگی می‌کردند، به دلیل نگرانی از اینکه واگن‌های قطار در حال سوختن می‌توانند باعث انفجار یا انتشار مضر مواد خطرناک از جمله وینیل کلرید شوند، دستور تخلیه داده شد. قرار گرفتن در معرض وینیل کلراید با افزایش خطر ابتلا به سرطان در کبد، مغز، ریه و خون مرتبط است.

ساکنان در اثر پرهای نارنجی رنگ ناشی از تصادف دچار سوزش در چشم و گلوی خود شدند، اما دقیقاً مشخص نیست که چه مواد خطرناک دیگری در آتش می سوزند و چه تهدیدات دیگری برای سلامتی ایجاد می کنند.

به گفته اداره راه آهن فدرال، روزانه حداقل یک قطار در ایالات متحده از ریل خارج می شود و گزارش ها درباره خطرات حوادث مشابه در سراسر کشور هشدار داده اند.

این هشتمین خروج قطار بزرگ از ریل در منطقه بزرگ پیتسبورگ در پنج سال گذشته است. از سال 2018، خروج از ریل در Steubenville در Jefferson County، OH رخ داده است. در شهرک هارمار، کلرتون، بالدوین و جنوب پیتسبورگ در شهرستان آلگنی، PA. در بیگ بیور در شهرستان بیور، PA; و در شهرستان موریس در شهرستان گرین، PA.

مدافعان محلی می گویند این حوادث تعجب آور نیست. در سال 2015، گروه غیرانتفاعی زیست محیطی مرکز تحقیقات و سیاست PennEnvironment گزارشی با عنوان “خطر در اطراف پیچ: تهدید قطارهای نفتی در پنسیلوانیا” منتشر کرد که نشان داد خطری که قطارهای حامل مواد منفجره و سمی ممکن است برای جوامع مجاور در صورت وقوع خطر ایجاد کنند. تصادف.

دیوید ماسور، مدیر اجرایی PennEnvironment، “متاسفانه، انفجار آتشین شب گذشته در مرز پنسیلوانیا-اوهایو، یادآور خطری است که قطارهای حامل مواد منفجره روزانه در سراسر پنسیلوانیا و ایالات متحده برای شهرها، شهرک ها و جوامع ما ایجاد می کند.” ، در بیانیه ای گفته شده است.

مدافعان خواستار افزایش شفافیت در مورد حمل و نقل مواد شیمیایی خطرناک از طریق مناطق مسکونی شدند.

دکتر ند کتیر گفت: «هویت دقیق مواد شیمیایی خطرناکی که در اثر انفجار و آتش‌سوزی شب گذشته در هوا منتشر شد، باید فوراً برای ساکنان، امدادگران اولیه و مقامات دولتی محلی که مسئول حفاظت از مردم در مواقع اضطراری هستند، شناخته و افشا می‌شد.» ، رئیس PA Physicians برای مسئولیت اجتماعی، در بیانیه ای.

وی افزود: «عدم اطلاع از این اطلاعات در حین تخلیه و پس از تخلیه، آن افراد را در مجاورت ستون سمی در حال پخش در معرض خطر عواقب سلامتی قرار می دهد، که برخی از آنها ممکن است روزها یا هفته ها بعد ظاهر شوند.»

پیتسبورگ در جهت باد محل حادثه است. مانیتورهای هوا در سرتاسر منطقه در صبح روز دوشنبه سطوح بالایی از آلودگی هوا را نشان دادند، اما هیچ هشداری به افراد خارج از نزدیکی حادثه صادر نشده است.

آلودگی هوای پیتسبورگ

اعتبار: اسکرین شات، purpleair.com

لری سیمز از گروه حمایت از حفاظت از آلودگی راه آهن پیتسبورگ (RP3) در بیانیه ای گفت: “ساکنان در شعاع تنگ تنها کسانی هستند که در مورد خطرات سلامتی هشدار داده شده اند.” هیچ یک از سازمان‌های دولتی به ده‌ها هزار نفر از قطار در حال سوختن هشدار نداده است که در خانه بمانند.»

در انفجار روز جمعه کسی آسیب ندید، اما مدافعان محلی هشدار می‌دهند که قطارهای حامل مواد خطرناک از برخی از پرجمعیت‌ترین محله‌های پیتسبورگ نیز عبور می‌کنند.

گلن اولسرست از RP3 در بیانیه ای با اشاره به محله پرجمعیت پیتسبورگ که خانه است، گفت: «در حال حاضر 40 تا 50 درصد از کل نفت خام فرار باکن که به پالایشگاه های ساحل شرقی می رود مستقیماً از طریق پیتسبورگ و قلب اوکلند می آید. به دانشگاه پیتسبورگ

بر اساس پروژه Breathe، گروهی متشکل از بیش از 50 سازمان غیرانتفاعی که از هوای پاک در منطقه پیتسبورگ حمایت می کنند، 176000 پیتسبورگر در منطقه انفجار از ریل زندگی می کنند که 74 درصد آنها در مناطق عدالت زیست محیطی زندگی می کنند.

بر اساس پروژه Breathe اگر در مسیرهای نورفولک جنوبی که از محله لیبرتی شرقی پیتسبورگ می گذرد، از ریل خارج شود، بیش از 34000 نفر در شعاع 1 مایلی در معرض خطر انفجار قرار می گیرند و باید تخلیه شوند.

اولسرست همچنین خاطرنشان کرد که با کارخانه پلاستیک تازه افتتاح شده شل و زیرساخت های گاز طبیعی در حال رشد در سراسر منطقه، “طول و حجم این قطارهای “بمب” تنها به طور تصاعدی افزایش می یابد.

اولسرست می‌گوید: «پیتسبورگ تا به امروز از این نظر که محل وقوع یک فاجعه بزرگ نبوده است، کاملاً خوش شانس بوده است. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این بازی رولت روسی را ادامه دهیم، و باید از درس‌هایی شروع کنیم که هشت خروج محلی قبلی ارائه کرده‌اند.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب