ازدواج و فواید رژیم کتوژنیک دارای بیشتر گسترده از شما فرض می‌کنید

راهنمای جامع رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک به انگلیسی 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 چه می شود؟ توجه به این موضوع بسیار مهم است که وقتی صحبت از فواید رژیم کتوژنیک می شود منظور رژیم کتوژنیکی است که بصوت تخصصی و زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود والا رژیم کتوژنیک در فضای مجازی در حد یکسری باید نبایدهاست که فقط عنوان میشود چه چیزی مصرف شود و چه چیزی مصرف نشود! در این برنامه غذایی مصرف پروتئین زیاد در نظر گرفته می شود. رژیم کتوژنیک (KD ) یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، با چربی زیاد و پروتئین کافی است که بدون محدود کردن کالری ، سازگاری متابولیکی متفاوتی مثل، فزایش سطح کتون های در گردش خون و تغییر در متابولیسم چربی ها را ایجاد می کند. به منظور تامین مواد مغذی برای بدن خون حتما از میوه و سبزیجاتف گوشت و ماهی و دانهها و غلات به مقدار کافی استفاده کنید. انرژی کربوهیدرات ذخیرهشده بدن (گلیکوژن) فقط برای چند ساعت ورزش شدید کافی است؛ اما ذخایر چربی شما انرژی کافی برای هفته ها ورزش را فراهم میکند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات زیر 20-50 گرم را محدود کنید، ذخیره گلیکوژن تمام می شود و بدن کتون تولید می کند. البته به خاطر داشته باشید که این وزن کم شده اغلب از آب ذخیره شده در بدن شماست، نه وزن چربیها.

کربوهیدراتهای ذخیره شده در بدن تنها میتوانند برای چند ساعت، انرژی لازم برای ورزشهای شدید را تامین کنند. به جای این که مستقیماً به سراغ پاستا، دونات و کیک بروید، زمانی که برای اولین بار کتو میروید، کربوهیدراتهای گیاهی را انتخاب کنید. بنابراین پیشنهاد میکنم مستقیم به سراغ نمونه برنامه رژیم پروتئین 7 روزه رایگان برید. به خانم های باردار هم اکیداً توصیه میشود قبل از گرفتن نمونه رژیم کتوژنیک لاغری با پزشک خود مشورت کنند. این نمونه برنامه فقط برای آشنایی شما با رژیم کتوژنیک است و نباید از آن استفاده کنید. لبنیات در بالای هرم رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارد و مصرف آن باید محدود باشد. جالب است بدانید که رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی در کلینیکها در طول دهه 1920 برای کاهش تشنجهای صرع مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای برخی موارد سرطان به کار برده شد. مصرف بیش از حد پروتئین باعث میشود که پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل شود که این امر منجر به کاهش کتوز خواهد شد. رژیم کتو به جای تکیه بر قند (گلوکز) که از کربوهیدرات ها تأمین می شود (مانند غلات ، حبوبات ، سبزیجات و میوه ها) بر استفاده از کتون تکیه می کند.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

میوه: تمام میوه ها، به جز دسته های کمی از انواع توت ها مثل توت فرنگی. بویی شبیه به میوه یا استون ممکن است از عرق و نفس فرد ایجاد شود. روش های مختلفی برای ایجاد کتوز و تبدیل چربی به کتون برای تامین انرژی وجود دارد. هرچه چربی مصرفشده متناسب با میزان تحرک شما باشد، میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بیشتر است. به نظر میرسد که خوردن چربیهای بیشتر و کربوهیدرات کمتر باعث میشود که باروری زنان بهتر شود و زایمان راحت تری داشته باشند. برای این منظور روزانه باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که این امر سبب میشود، قند خون شما پایین آمده و انرژی بدن شما تحلیل برود. پروتئین دریافتی روزانه باید بین ۱ تا ۱/۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن ایده آل نه وزن فعلی بدن شما باشد. اگر وزنه نمیزنید ۱.۲-۱.۸ گرم اگر وزنه میزنید ۱.۶ -۲.۲ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز مصرف شود. در صورت امکان سعی کنید به ازای هر یک کیلوگرم از وزن خود، حدود ۱ گرم پروتئین در روز مصرف کنید. تاکید دارد. میزان پروتئین دریافتی در رژیم کتوژنیک استاندارد چیزی در حدود مصرف ۱۱۲ گرم گوشت و یا ماهی در هر وعده غذایی می باشد.

چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

گوشت: گوشت قرمز، استیک، ژامبون، سوسیس، بیکن، مرغ و بوقلمون. برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در دلگرم یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:شنبه:صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.یکشنبه:صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.دوشنبه :صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.سه شنبه:صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.چهار شنبه:صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.پنج شنبه:صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.جمعه:صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:- هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.

شام: ماهی سالمون با مارچوبه که در کره درست شده است. شام: ماهی قزل آلا، تخم مرغ و اسفناج تفت داده شده در روغن نارگیل. تحقیقات نشان داده است که کتوز گرلین (یک محرک قوی اشتها) را سرکوب می کند. کنترل اشتها و این که آیا چیت خطرناک است؟ با وجود این مهم است که این علائم را در طول رژیم کنترل کنند، هیدراته بمانند و غذاهای غنی از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیتها مصرف کنند. این رژیم در بین ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند محبوبیت بیشتری دارد.در این نوع رژیم افراد برای افزایش شدت ورزش خود مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ واحد کربوهیدرات دریافت کنند. قبل از وارد شدن به آن، کلید شناخت مزایا و خطرات کتو ممکن است. در این رژیم کربوهیدرات بسیار کمتری دریافت میکنید، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید. زیرا افراد بر این باور هستند که در این نوع می توانند علاوه بر پروتئین بیشتر، چربی کمتری مصرف کنند. بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

شکلات تلخ به دلیل داشتن فلاوانول به کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن شریان ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. در رژیم کتوژنتیک بهتر است مصرف برنج و نان کنار گذاشته شود و از گوشت کم چرب یا چربیهای سالم مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و … رژیم کتوژنتیک در دهه 1920 و 1930 میلادی برای درمان صرع رایج شد و اکنون برای کودکان مبتلابه صرع، از این رژیم بهعنوان تکنیکی برای مدیریت بیماری استفاده میشود. ۲- اگر خانم ۱۵ دقیقه قبل از مقاربت ۲ قاشق غذاخوری جوششیرین را در یک لیوان آب حل کند و با این محلول واژن را بشوید احتمال پسر شدن جنین بیشتر خواهد شد زیرا با ایجاد محیط قلیایی احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر است. خرما از قدیمی ترین گیاهانی هستش که به وسیله انسان کاشته شد. تمرکز اصلی این رژیم وارد شدن به حالت کتوز، از طریق جایگزین کردن چربی با کربوهیدرات است. وقتی بدن کتون تولید میکند، وارد یک حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. وقتی که این حالت رخ می دهد بدن به منظور تامین انرژی شروع به سوزاندن چربی ها و گاهی پروتئین ها می کند. اگر درصد چربی شما نسبتا زیاد است و قصد سوزاندن مقدار زیادی چربی دارید باید روزهای کم کربوهیدرات بیشتر از روزهای پر کربوهیدرات در هفته باشد.

همه چیز درباره رژیم کتوژنیک

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتورهای خطری مانند چربی بدن ، سطح کلسترول HDL ، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. آسیب مغزی: مطالعات نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند موجب کاهش صدمات و کمک به بهبود و ریکاوری پس از آسیب مغزی شود. تحقیقاتی انجام شده که نشان میدهد رعایت رژیم کتوژنیک اصولی علاوه بر کاهش وزن و درمان چاقی، به درمان برخی بیماری ها کمک میکند. 1. کلاسیک: رژیم کتوژنیک کلاسیک نیاز به مشارکت یک متخصص تغذیه دارد که توصیههای غذایی را بر اساس ویژگیهای فردی مانند سن، وزن، فرهنگ فعالیت بدنی و ترجیحات غذایی ارائه میدهد. این کتاب آنچه شما برای موفقیت در رژیم کتوژنیک به آن نیاز دارید – پخت ساده، کاهش وزن و موفقیت طولانی مدت را به شما ارائه میدهد. در واقع کربوهیدرات پایین این ماده طبیعی رو به بسیاری از پخت و پزها وارد میکنن. نکته مهم اینکه میشه این چربی ها رو به شکل روزانه مصرف نمود و برای پخت و پز و چاشنی ها هم به کار برد. اگر مدام احساس گرسنگی میکنید، احتمالا باید چربی بیشتری مانند کره و روغن زیتون را به وعدههای غذایی خود اضافه کنید. از آنجایی که این رژیم میتواند به تغییر دیابت نوع ۲ کمک کند، احتمالا بتوان از آن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز استفاده کرد.  Da᠎ta h​as been gener at ed by G᠎SA Content Gen erat or Dem᠎ov​er sion .

میوه های کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک میزان دریافت کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش پیدا میکند، از آنجایی که بسیاری از غذاهایی که ما مصرف میکنیم دارای کربوهیدرات است محدودیت کربوهیدرات میتواند یک چالش به شمار رود. همچنین یادآوری میکنیم که افراد شیرده، افرادی که برای فشارخون بالا دارو مصرف میکنند و نیز افرادی که برای دیابت انسولین مصرف میکنند، از گرفتن این رژیم منع شده اند. همچنین، معمولاً افراد در هنگام کتوزیس افزایش انرژی را تجربه میکنند، بنابراین کتوز منجر به یک جریان ثابت سوخت (کتون) به مغز میشود و از مشکلات ناشی از نوسانات قند خون جلوگیری میکند. به طور کلی این رژیم برای کودکان، زنان باردار، زنان شیرده و افراد کهن سال مناسب نیست، زیرا به شدت از رشد کودک جلوگیری میکند و باعث ضعف مادر در هنگام بارداری وشیردهی میشود. برای جلوگیری از فقر ویتامین در هنگام رعایت رژیم کتوژنیک، حتما یک مولتی ویتامین با کیفیت مصرف کنید. شایعترین مشکلی که افراد با آن مواجه میشوند، نفخ و مشکلات رودهای است که هنگام معرفی مجدد غذاهای پرفیبر رخ میدهد.

کافئین: کافئین می تواند فوایدی برای انرژی ، کاهش چربی و عملکرد آن داشته باشد. خلاصه: این رژیم غذایی، رژیمی بر مبنای مصرف کمترین کربوهیدرات و بیشترین میزان چربی است که سبب کاهش شدید قند خون و سطح انسولین در بدن میشود. کلسترول و تری گلیسیریدها اغلب به طور ملایم افزایش مییابند و اگر سطح آنها نگران کننده باشد، میتوان با افزایش چربیهای غیر اشباع پلی، افزودن روغنهای فیش یا کاهش نسبت رژیم غذایی، این مشکلات را رفع کرد. برخلاف بسیاری از رژیمهای غذایی، کتو پس از خوردن مقدار کالری از پیش تعیینشده در روز، احساس گرسنگی در شما ایجاد نمیکند. اما از بین رژیمهای موجود کدام رژیم لاغری سریع تر و مؤثرتر و در عین حال کم خطرتر است؟ اما این رژیم ها با وجود معروفیت و داشتن اسامی خارجی، ماهیت علمی و پیچیده ای ندارند تنها مشخصه ای که در این رژیم ها باعث کاهش وزن میشود کاهش کالری دریافتی و در بعضی حذف کربوهیدرات است.