استاندارد های زیبایی در ایران را بشناسیم


استانداردهای زیبایی به نوعی مجموعه ای از دیده ها و تجربه ها می باشد. برای مثال زمانی که شما یک گل را می بینید و به این فکر می کنید که چه گل زیبایی! چشم شما به خاطرات و دیده های پیش از این رجوع کرده و این گل را با دیگر گل هایی که تا به حال دیده مقایسه می کند.

در رابطه با زیبایی انسان ها نیز همین واقعیت وجود دارد.لازم به ذکر است که با گذشت زمان استانداردهای زیبایی نیز تغییر پیدا می کنند. طبق نظر روانشناسان شواهد حاکی از آن است که زیبایی در اجتماع نقش بسیار پر رنگی را دارد. همچنین مطالعات نشان دهنده این می باشد که افرادی که از زیبایی بیشتری بهره مند هستند و برای زیبایی خود از سالن زیبایی دارای معیارهای استاندارد بهره می گیرند در اجتماع و شغل و حرفه خود نیز موفق تر ظاهر خواهند شد.

استاندارد های زیبایی در ایران

استاندارد های زیبایی در ایران

استاندارد های زیبایی ایران

تمدن ایرانی – کهن و بسیار پر جنب و جوش – در پیدایش خود همیشه فرقه ای از زیبایی طبیعت ، زیبایی هنر و انسان بوده است. شاعران بزرگ فارسی ، زنان را در یک گل رز زیبا و افتخار آمیز مقایسه کردند. چشمان آنها با گل نرگس و سینه آنها با میوه های انار است. خوانندگان با صدای شیرین رودخانه ها آهنگهای بلوری را در پای آنها ریختند. جنگجویان قدرتمند ، پادشاهان بزرگ با اکراه – اما سر خود را در برابر آنها خم کردند.

معیار زیبایی زنان ایران

اول ، پوست: صورتی سفید.

دوم ، مو: سیاه مثل شب و مجعد. با فرهای زیبایی که قلب را جذب می کنند.

سوم ،از ویژگی های صورت: بینی یکنواخت است

معیار زیبایی چشم

چشمهای رسا از شکل بادام زیبا (قهوه ای مخصوصاً مورد استقبال قرار گرفت). یک خط فراموش نشدنی از ابروها که مانند یک کمان محکم به چشم می خورد.

خال در غیر منتظره ترین مکان

 



Source link