ویژگی های اتوکلاو دندانپزشکی چیست؟


در مقاله امروز می خواهیم به دنیای دندانپزشکی سری بزنیم و به بررسی دستگاه های مختلف بپردازیم. میخواهیم به بررسی یونیت پارس طب ، یونیت دندانپزشکی و اتوکلاو استوک بپردازیم.

یونیت پارس طب Pars Teb ساخت کجاست؟

یونیت صندلی دندانپزشکی پارس طب ساخت کشور ایران می باشد. این یونیت صندلی ساخته شده با تکنولوژی روز دنیا می باشد. یونیت صندلی پارس طب دارای یکسال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.

با چند ویژگی از یونیت پارس طب آشنا شویم :

  • دارای تابلت ( شیلنگ از بالا و پایین)
  • چراغ دو حالته ۱۲۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ لوکس
  • قابلیت کنترل کاسه کراشوار، لیوان پرکن، چراغ و zero position از تابلت دستیار
  • دارای سینی ابزار با قابلیت چرخش
  • ۴ نگهدارنده به همراه ۳ عدد شیلنگ اینسترومنت دو سوراخ، پوار و یک عدد نگهدارنده خالی جهت نصب جرمگیر داخل یونیتی یا لایت کیور
  • قابلیت ذخیره زمان لیوان پرکن و کاسه کراشوار
  • دارای پوار و ساکشن آبی وساکشن هوایی پر قدرت
  • قابلیت چرخش ۹۰ درجه باکس بغل
  • ۱ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس ازفروش
  • ساخت ایران
  • اتصال چراغ به باکس یونیت (عدم نیاز به تغییر پوزیشن چراغ در حین کار و تغییر ارتفاع صندلی)
  • جک گازی ۱۶۰۰ نیوتن
  • همراه با تابوره پزشک
  • دارای فوم سرد بدون تغییر با گذشت زمان
اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی

کاربرد یونیت دندانپزشکی چیست؟

یونیت و صندلی دندانپزشکی به جهت استفاده پزشک و بیمار بطور همزمان از آن، می تواند پرکاربردترین و مهمترین تجهیز موجود در هر مرکز دندانپزشکی نام بگیرد. در این سیستم صندلی محل نشستن بیمار و یونیت محل قرارگیری و کنترل اینسترومنت ها و نیز کنترل صندلی توسط پزشک است. یونیت ها بر اساس نوع قرارگیری اینسترومنت ها بر روی تابلت به دو دسته شلنگ از بالا و شلنگ از پایین تقسیم می شوند.

مزیت یونیت های شلنگ از بالاکاهش احتمال افتادن اینسترومنت‌ها بر روی زمین

یونیت دندانپزشکی که به عقیده بسیاری از افراد قلب دندانپزشکی به شماره می آید، یکی از کاربردی ترین دستگاه های مورد استفاده در این حرفه است که متشکل از چهار قسمت اصلی تحت عنوان صندلی، جعبه باکس، چراغ روشن و کراشور می باشد. جالب و در عین حال لازم است بدانید که بروز مشکل در دستگاه یونیت باعث ایجاد اختلال در کارایی مطب می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که دستگاه های دستگاه بسیار کاربردی بوده و با آن آشنا شده اند و بخش های تشکیل دهنده اش بسیار حائز اهمیت است.

یونیت ابزاری است که دندانپزشک با استفاده از آن به کنترل حرکات صندلی و سایر اینسترومنت ها موجود می پردازد. لازم به ذکر است که کلیه یونیت های مورد استفاده در دندانپزشکی از یک پایه که چراغ دندانپزشکی بر روی آن مستقر شده است، می تواند باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که دستگاه یونیت از ورودی آب و هوا و خروجی خروجی می تواند باشد. آیا ممکن است از خودتان بپرسید که هدف از کارگیری این موارد چیست؟ گفتنی است که وجود آب و هوا به منظور راه اندازی اینسترومنت ها، کویترون، ساکشن، کراشوار، پوآر و دوش آب لیوان الزامی می باشد.

اتوکلاو استوک چیست؟

قبل از پرداختن به بررسی علت استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی، بهتر است تا در رابطه با خود این دستگاه صحبت کنیم تا بدانید اتوکلاو دندانپزشکی چیست. همه افراد از اهمیت بهداشت آگاهی دارند.‌ مخصوصا در مطب های دندانپزشکی این موضوع بسیار مهم و پر اهمیت می باشد. تجهیزات و ابزارآلات دندانپزشکی برای هر بیمار به صورت مشترک استفاده می شود. پس ضدعفونی کردن این وسایل باید بسیار با دقت انجام شود تا از انتقال بیماری و عفونت به افراد مختلف جلوگیری شود.

حال دندانپزشکان برای انجام این کار از وسیله ای به نام اتوکلاو دندانپزشکی استفاده می کنند. این وسیله می تواند اکثر وسایل و ابزارآلات دندانپزشکی را ضدعفونی‌ کند. استریل و ضدعفونی کردن وسایل بر عهده دستگاه اتوکلاو می باشد. این دستگاه با استفاده از بخار داغ می تواند ابزارآلات دندانپزشکی را به راحتی ضدعفونی کند. استفاده از بخار برای ضدعفونی کردن وسایل یک راه بسیار عالی می باشد.

این روش آسیب بسیار کمی به وسایل وارد می کند. به همین دلیل استفاده کردن از این دستگاه سرعت عمل را در ضدعفونی کردن وسایل بالا می برد. همچنین احتمال از بین بردن میکروب ها و ویروس ها بسیار را افزایش می دهد. البته استفاده از این وسیله برای تمام ابزار آلات مناسب نمی باشد و نمی توان از آن برای ضدعفونی کردن همه ابزار آلات و وسایل بهره برد.

دلیل استفاده از اتوکلاو استوک

علت استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی در مطب ها، ضدعفونی کردن و از بین بردن ویروس های تجهیزات و ابزارآلات دندانپزشکی می باشد‌. این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتماً در هر مطب دندانپزشکی باید از یک اتوکلاو پیشرفته استفاده شود. به طور کلی دستگاه اتوکلاو درون یک محفظه در بسته و بسیار محکم قرار دارد‌. این دستگاه در دمای بالای ۱۰۰ درجه سانتیگراد کار می کند و آب را می تواند به راحتی به بخار تبدیل نمایند. همانطور که می دانید میکروب ها و باکتری ها در دمای بالا زنده نمی مانند و این وسیله با استفاده از بخار داغ می تواند ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد. اتوکلاو دندانپزشکی انواع مختلفی دارد.

از آشنایی با این موارد که بگذریم، بهتر است بگویم که برای تهیه هر کدام از این موارد می توانید به وب سایت dentyshine.com سری بزنید و از کاتالوگ محصولاتی که آنها ارائه می دهند، برخوردار شوید.



Source link