تست شغل آینده؛ بهترین تست‌های شغلی


تست شغل آینده ؛ تست شغلی مناسب

تست شغل آینده ؛ تست شغلی مناسب

تصمیم گیری در مورد مسیر شغلی می تواند بسیار دشوار باشد اما انجام یک تست آنلاین حرفه ای و ارزیابی شخصیت راهی سریع و در عین حال روشنگر است برای فهمیدن اینکه چه علایقی دارید و چگونه می توانید به یک شغل رضایت بخش برسید. تست شغل آینده معمولاً یک آزمون کوتاه است که به شما کمک می کند علایق، نقاط قوت و اهداف خود را تعیین کنید. از طریق تست شما توصیه های شغلی متناسب با شخصیت و علایق منحصر به فرد خود را دریافت می کنید. اینترنت مملو از این تست‌ها و ارزیابی ها است، بنابراین برای صرفه جویی در وقت و انرژی شما، ما بهترین‌ را به شما معرفی می‌کنیم.

چگونه بهترین تست شغل آینده و ارزیابی شخصیت را انتخاب کردیم؟

این تست‌ پس از تحقیقات زیاد و با مشورت دانا ماروین مشاور شغلی و تحصیلی مطرح انتخاب شده‌ است.

تست هالند

تست هالند بر اساس کدهای هالند است، یک نظریه انتخاب حرفه که توسط روانشناس جان ال. هالند در دهه ۱۹۵۰ ایجاد شد. این مدل یکی از محبوب ترین مدل های مشاوره شغلی تا به امروز باقی مانده است. پیشنهاد میکنم حتما این تست را امتحان کنید.

تست رغبت سنجی شغلی هالند

تست رغبت سنجی شغلی هالند

خالق تست هالند کیست؟

روانشناس برجسته آمریکایی و استاد شناخته شده جامعه شناسی دانشگاه جان هاپکینز، جان لوئیس هالند خالق این تست است. او ابتدا کد شش ضلعی هالند را خلق کرد. برنده جایزه علمی اپا (APA) در سال ۲۰۰۸، سال ۱۹۱۹ میلادی در ایالت اوهایو آمریکا متولد شد.

پیشینه تست هالند

مقاله تئوری انتخاب گام اول جان هالند برای بوجود آمدن نظریه تیپ‌شناسی شغلی و فضاهای کاری بود که در سال ۱۹۵۹ منتشر شده است. شش گروه عقلانی یا فکری، زیبایی شناختی، اقناع‌کننده، سازگار، حمایتگر و عمل‌گرا تقسیم‌بندی تیپ‌های شخصیتی شغلی است. در ادامه به وسیله خود او کدهای هالند توسعه پیدا کرد و مدل فعلی شش ضلعی شغلی RIASEC توسعه پیدا کرد.

تست هالند چرا به عنوان یک تست شغل آینده مناسب است؟

برای انتخاب شغل مناسب چهار مولفه اهمیت دارد:

  • علاقه
  • استعداد
  • وضعیت شغل در بازار کار
  • میانگین درآمدی

میانگین درآمدی شغل‌های مختلف بسته به شرایط مثل محیط، وضعیت نیاز یا عدم نیاز، مقدار ارزش تولیدی توسط شغل و … دارد اما دو مورد دیگر یعنی استعداد و علاقه عواملی هستند که وابسته به شخصیت افراد هستند. پس ما لازم است به بهترین شکل این دو مورد را در مورد خودمان مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم شغل مورد نظرمان را کشف کنیم.

به طور کلی، شش تیپ شخصیتی در مدل هلند وجود دارد:

  • واقع گرایانه: عملگرا، کنشی و فیزیکی.
  • جستجوگر: تحلیلی، فکری، علمی.
  • هنری: خلاق، اصیل، مستقل.
  • اجتماعی: همدل، حمایتگر، مربی.
  • کارآفرین: رقابتی، رهبر، متقاعد کننده.
  • متعارف: جزئی نگر، سازمان یافته، دفتری

این تست به جای این که شما را به یکی از این تیپ‌های شخصیتی اختصاص دهد، نمره این ویژگی ها را از بیشترین تا کمترین رتبه بندی می کند. این رویکرد بسیار خاص به این معنی است که ۷۲۰ نتیجه ممکن وجود دارد، و ترکیب خاص شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد اینکه چه نوع گزینه‌های شغلی مناسب هستند، بگوید. به عنوان مثال، اگر شما یک شخصیت ISRAEC با ویژگی های تحقیقاتی و اجتماعی قوی دارید، زمینه هایی مانند پزشکی و آموزش برای شما منطقی است. در واقع، کشف کد هالند می‌تواند به شما کمک کند تا به سمت شغلی بروید که به بهترین وجه با تیپ شخصیتی شما مطابقت دارد.

جمع‌بندی:

پس از این که تست هالند را انجام دادید و شغل‌های پیشنهادی را دیدید، پیشنهاد می‌شود سری به فرصت‌های استخدام و کارآموزی سایت دانشکار بزنید تا با مهارت‌های مورد نیاز و شرایط لازم برای استخدام در آن شغل‌ها بیشتر آشنا شوید.

بهترین تست شغل آینده چیست؟

با بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت تست هالند بهترین تست شغلی است.

چرا تست های شغلی برای انتخاب شغل موثر هستند؟

برای این که انسان بتواند شغل مناسب خود را پیدا کند، باید شخصیت خود را بهتر بشناسد که این تست ها در این زمینه می‌توانند کمک کننده باشند.

 



Source link