تالاب های آرژانتین در معرض تهدید پروژه های توسعه جدید



در دلتای پارانای آرژانتین، که به عنوان “ریه چهارم زمین” شناخته می شود، فشار برای املاک و مستغلات لوکس، اکوسیستم های متنوع منطقه و جوامع محلی را تهدید می کند و منافع خصوصی آن ها را به چشمه های معدنی و هلی بال بر سلامت محیطی و اجتماعی ترجیح می دهد.

هریت باربر برای روزنامه گاردین.


به اختصار:

  • دلتای پارانا، یک مخزن زیست‌محیطی و زیست‌شناختی حیاتی، با تهدیدات شدید ناشی از توسعه بیش از حد، از جمله تخریب زیستگاه و آلودگی مواجه است.
  • توسعه دهندگان املاک و مستغلات جوامع محلی را جابجا می کنند و چشم انداز را با خانه های لوکس و جوامع دروازه ای تغییر می دهند که بر معیشت سنتی تأثیر می گذارد.
  • تلاش‌ها برای حفاظت از این تالاب‌ها به دلیل قوانین متوقف شده در کنگره، که نشان‌دهنده کم‌ارزش‌تر شدن گسترده‌تر تالاب‌ها توسط جامعه و منافع سیاسی است، با مشکل مواجه می‌شود.

نقل قول کلیدی:

“ما چهارمین ریه جهان هستیم. دلتای ما اکسیژن به سیاره می دهد، اما امروز آنها به شدت به آن آسیب می رسانند.”

– خوان کارلوس گارسیا، یک جزیره نشین و از نوادگان مردم بومی گوارانی

چرا این مهم است:

درگیری مداوم در دلتای پارانا به عنوان یک عالم کوچک از چالش های زیست محیطی جهانی عمل می کند و بر نیاز به شیوه های توسعه پایدار که نتایج بهداشتی را در نظر می گیرد و یکپارچگی زیست محیطی را حفظ می کند، تأکید می کند. بار دیگر یادآوری می کنیم که در نبرد برای حفظ محیط زیست، “پیروزی ها” به ندرت دائمی و برای همیشه تابع سیاست های لحظه ای هستند.