خطرات نادیده آلودگی میکروپلاستیک توسط محققان برجسته شده است



محققان می گویند کشف میکروپلاستیک ها در اتمسفر نشان دهنده یک نگرانی زیست محیطی گسترده است که نه تنها بر زندگی دریایی بلکه بر سلامت بالقوه انسان تأثیر می گذارد.

شانون اوزاکا گزارش می دهد واشنگتن پست.


به اختصار:

  • Dick Vethaak، متخصص زیست محیطی، زمانی که میکروپلاستیک ها در هوای پاریس کشف شدند، یک مکاشفه را تجربه کرد، که تغییر قابل توجهی از حضور شناخته شده آنها در اقیانوس ها و غذاهای دریایی بود.
  • این آلاینده‌های فراگیر اکنون در خون و ریه‌های انسان یافت شده‌اند و هشداری را نسبت به اثرات بالقوه آنها بر سلامتی ایجاد می‌کنند.
  • علیرغم فراگیر بودن آنها، عواقب واقعی میکروپلاستیک ها برای سلامتی هنوز تا حد زیادی ناشناخته است و معمایی را ایجاد می کند که دانشمندان فوراً در تلاش برای حل آن هستند.

نقل قول کلیدی:

نتایج کاملاً تکان دهنده بود.»

– دیک وتاک، اکوتوکسیکولوژیست و استاد بازنشسته، VU آمستردام

چرا این مهم است:

میکروپلاستیک ها، آن قطعات ریز پلاستیک با اندازه کمتر از 5 میلی متر، به یک نگرانی فراگیر محیطی تبدیل شده اند و به اکوسیستم های سراسر جهان نفوذ کرده اند. اخیراً دانشمندان توجه خود را به سمت آسمان معطوف کرده‌اند و کشف کرده‌اند که میکروپلاستیک‌ها به اقیانوس‌ها، رودخانه‌ها و خاک محدود نمی‌شوند، بلکه در جو نیز سرگردان هستند و بر کیفیت هوا و سلامت انسان تأثیر می‌گذارند.

آیا میکروپلاستیک ها به سیستم تولید مثل مردان حمله می کنند؟