خطرات پنهان میکروپلاستیک ها در خون ما



محققان ارتباط نگران کننده ای را بین آلودگی میکروپلاستیک و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی کشف کردند.

گزارش Ian Sample برای روزنامه گاردین.


به اختصار:

  • مطالعه‌ای در ناپل میکروپلاستیک‌ها را در رگ‌های خونی بیماران مبتلا به بیماری شریانی کشف کرد که نشان‌دهنده ارتباط با خطرات بالای سکته و حمله قلبی است.
  • محققان دریافتند افرادی که میکروپلاستیک در خون خود دارند تقریباً پنج برابر بیشتر احتمال دارد که چنین حوادث قلبی عروقی را تجربه کنند.
  • علیرغم ارتباط یافت شده، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا میکروپلاستیک ها به طور مستقیم باعث مشکلات قلبی عروقی می شوند مورد نیاز است.

نقل قول کلیدی:

“داده های ما در صورت تایید به طور چشمگیری بر سلامت قلب و عروق تاثیر می گذارد زیرا ما در برابر آلودگی پلاستیکی بی دفاع هستیم.”

– دکتر رافائله مارفلا، دانشگاه کامپانیا لوئیجی وانویتلی

چرا این مهم است:

این جدیدترین تحقیق به شواهد فزاینده ای مبنی بر مضرات پلاستیک برای سلامتی ما می پیوندد. در حالی که پیامدهای سلامتی کامل هنوز مشخص نیست، نگرانی وجود دارد که میکروپلاستیک‌ها می‌توانند منجر به التهاب، سمیت ژنتیکی یا حمل آلاینده‌های مضر به بدن ما شوند که خطراتی را برای سیستم ایمنی و تولید مثل، از جمله سایر اثرات سلامتی به همراه دارد.

فیل لاندریگان در مجله پزشکی نیوانگلند نوشت. MD، با ترغیب متخصصان بهداشت به تشویق بیماران به کاهش استفاده از پلاستیک، حمایت از کاهش پلاستیک در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی و حمایت از پیمان جهانی پلاستیک سازمان ملل، به نتایج تحقیق پاسخ داد.