اتحادیه اروپا شرکت های لوازم آرایشی را مجبور به پرداخت هزینه برای کاهش آلودگی میکروپلاستیک می کند | آلودگی



پس از اینکه مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا قرارداد جدیدی برای تصفیه فاضلاب منعقد کردند، شرکت های زیبایی باید برای پاکسازی آلودگی میکروپلاستیک هزینه بیشتری بپردازند.

بر اساس پیش‌نویس قوانینی که از اصل «آلاینده می‌پردازد» پیروی می‌کنند، شرکت‌هایی که دارو و لوازم آرایشی می‌فروشند باید حداقل 80 درصد از هزینه‌های اضافی مورد نیاز برای خلاص شدن از شر آلاینده‌های کوچکی را که فاضلاب شهری را کثیف می‌کنند، پوشش دهند. اعضای این بلوک گفتند که دولت ها بقیه را پرداخت خواهند کرد تا از گران شدن یا کمیاب شدن محصولات حیاتی جلوگیری کنند.

ویرجینیوس سینکوویچیوس، کمیسر محیط زیست اتحادیه، گفت که این اقدامات از شهروندان در برابر ترشحات مضر مواد دارویی و آرایشی که در آب‌ها ختم می‌شود، محافظت می‌کند. “این آب ما را تمیزتر می کند و از سلامت ما محافظت می کند.”

قوانینی که توسط پارلمان اروپا و شورای اروپا موافقت شده اما هنوز به طور رسمی تصویب نشده است، الزامات حذف مواد مغذی از آب را افزایش داده و استانداردهای جدیدی را برای ریزآلاینده ها تعیین می کند. آنها همچنین حوزه های تحت پوشش قانون را گسترش می دهند.

تا سال 2035 کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید مواد آلی را از پساب شهری قبل از رهاسازی آن در محیط زیست در تمام جوامع با بیش از 1000 نفر حذف کنند. تا سال 2045 آنها باید نیتروژن و فسفر را در تمام تصفیه خانه هایی که بیش از 10000 نفر را پوشش می دهند حذف کنند. به گفته پارلمان اروپا، آنها همچنین باید یک گام اضافی برای حذف “طیف گسترده ای” از ریزآلاینده ها اضافه کنند.

دولت‌ها همچنین باید فاضلاب را از نظر میکروپلاستیک‌ها، مواد شیمیایی برای همیشه و پلی فلوروآلکیل (PFAS) و شاخص‌های بهداشتی کلیدی مانند مقاومت ضد میکروبی نظارت کنند.

اما کشورهای عضو در اجرای قوانین موجود برای تصفیه فاضلاب کند بوده اند. ماه گذشته، کمیسیون اروپا، اسپانیا را به دلیل عدم رعایت قوانین فاضلاب موجود در 225 جامعه به دادگاه دادگستری اروپا ارجاع داد.

نیلز توروالدز، نماینده فنلاندی اروپا با گروه لیبرال Renew که مسئول این پیشنهاد بود، گفت: «توافقی که امروز به دست آوردیم پیشرفت قابل توجهی برای بهبود مدیریت آب و استانداردهای تصفیه فاضلاب در اروپا است، به ویژه با قوانین جدید در مورد حذف ریزآلاینده‌های آینده. از داروها و محصولات مراقبت شخصی. ما تضمین کرده‌ایم که تأثیر این قانون بر مقرون به صرفه بودن داروها نامتناسب نخواهد بود.»

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

این توافق قرار است شکاف بین حفاظت از محیط زیست در اتحادیه اروپا و بریتانیا از زمان برگزیت را افزایش دهد. در اوایل این ماه، گاردین فاش کرد که بریتانیا تقریباً در همه زمینه‌های مقررات زیست‌محیطی از اتحادیه اروپا عقب‌تر است و صنعت آب این کشور برنامه‌های مقابله با بحران آلودگی فاضلاب این کشور را به تعویق انداخته است.