سیاره در مقابل پلاستیک: نبرد جهانی برای آینده ای پاک تر



میکروپلاستیک ها از کوه اورست گرفته تا سنگر ماریاناس فراگیر هستند و بر هوا، آب و سلامت ما تأثیر می گذارند. جهان چگونه باید به تاثیرات روزافزون آلودگی پلاستیکی واکنش نشان دهد؟

اریکا پیج برای کریستین ساینس مانیتور.


به اختصار:

  • سالانه بیش از 400 میلیون تن پلاستیک تولید می‌شود که تنها حدود 5 درصد آن در ایالات متحده بازیافت می‌شود که به میزان قابل توجهی در آلودگی و تغییرات آب و هوایی نقش دارد.
  • رهبران در حال حاضر در اتاوا گرد هم می آیند تا معاهده ای را با هدف مبارزه با آلودگی پلاستیکی طراحی کنند که نشان دهنده فشار جهانی برای همکاری بین المللی است.
  • راه‌حل‌های نوآورانه‌ای مانند پلاستیک‌های زیستی و مواد سنتی برای جایگزینی پلاستیک‌های مضر در نظر گرفته می‌شوند و اقتصاد دایره‌ای را ترویج می‌کنند.

نقل قول کلیدی:

“خیلی چیزها وجود دارد که می توانیم در مورد آنها اختلاف نظر داشته باشیم. اما در این مورد، همه ما موافقیم… هیچ پلاستیکی وجود ندارد که در طبیعت باشد.

– ارین سایمون، معاون ضایعات پلاستیکی و تجارت در صندوق جهانی حیات وحش

چرا این مهم است:

فشار برای یک معاهده جهانی و توسعه جایگزین های پایدار نشان دهنده یک تغییر اساسی به سمت کاهش زباله های پلاستیکی و خطرات مرتبط با آن است. بیشتر بخوانید: هر آنچه که برای چهارمین دور مذاکرات معاهده جهانی آلودگی پلاستیک باید بدانید.