نبرد حقوقی بر سر کارخانه جدید پتروشیمی آنتورپ تشدید می شود



گروه‌های زیست‌محیطی با استناد به نگرانی‌های شدید زیست‌محیطی و اقلیمی، مبارزه قانونی خود را علیه ساخت بزرگترین کارخانه پتروشیمی اروپا در آنتورپ تشدید می‌کنند.

ساندرا لاویل و لیزا اوکارول گزارش می دهند روزنامه گاردین.


به اختصار:

  • سازمان‌های غیردولتی به رهبری Client Earth شکایتی را برای توقف ساخت پروژه یک، یک کارخانه عظیم برای تولید پلاستیک در آنتورپ تنظیم کرده‌اند.
  • این پروژه که توسط شرکت سر جیم رتکلیف Ineos حمایت می شود، به دلیل اثرات بالقوه زیست محیطی آن با موانع قانونی قبلی روبرو بوده است.
  • با وجود دریافت مجوز جدید، این پروژه به دلیل پتانسیل آن برای تشدید آلودگی پلاستیک و انتشار کربن مورد انتقاد قرار گرفته است.

نقل قول کلیدی:

پلاستیک ها یک مسئله زیست محیطی، یک مسئله مردم و یک مسئله آب و هوایی است. اجازه دادن به بزرگترین کارخانه پلاستیک در اروپا برای راه اندازی نه تنها یک فاجعه محلی، بلکه یک توهین جهانی است.

– تاتیانا لوجان، Client Earth

چرا این مهم است:

این چالش قانونی علیه یک کارخانه بزرگ پتروشیمی نشان دهنده تنش فزاینده بین توسعه صنعتی و حفاظت از محیط زیست است. این امر بر نیاز حیاتی برای متعادل کردن رشد اقتصادی با پیامدهای سلامت و نگرانی های پایداری که به طور فزاینده ای در حال شکل دادن به سیاست های عمومی و گفتمان ملی هستند، تأکید می کند.

نظر: معاهده پلاستیک سازمان ملل باید بهداشت و تغییرات آب و هوایی را در اولویت قرار دهد.