تکنو شنوا، مرکز ارزیابی شنوایی و تعادل در شرق تهران


شنوایی و تعادل دو عملکرد مهم گوش هستند که هرگونه آسیب به آن‌ها مشکلات زیادی را به‌ همراه خواهد داشت. به همین دلیل معاینه بالینی، تست‌های شنوایی سنجی و تعادل و انسداد گوش باید به عنوان عوامل مهمی برای همه افراد در هر سنی در نظر گرفته شوند.

سر فصل های مطلب

مرکز ارزیابی شنوایی و تعادل

شنوایی سنج یا اودیولوژیست فردی است که به بررسی درجه شنوایی، تعادل، معاینه قسمت‌های مختلف گوش و علائم بیمار می‌پردازد. در مرکز شنوایی سنجی و تعادل، افرادی متخصص در حوزه شنوایی سنجی حضور دارند که می‌توانند در این زمینه مشکلاتی مانند کم شنوایی، سرگیجه، عدم تعادل و بیماری‌‌های شنیداری (مانند شنیدن صدای سوت دائم، شنیدن صدای نبض و…) را تشخیص دهند و برای بهبود آن یاری رسان باشند.

خدمات مرکز شنوایی سنجی به تجربه کاری پزشکان و متخصصان آن بستگی دارد. تکنو شنوا بهترین مرکز ارزیابی شنوایی و تعادل در شرق تهران است که به‌ دلیل برخورداری از شنوایی سنج‌های متبحر، جدیدترین آزمایش‌های لازم برای تشخیص زود هنگام کلیه مشکلات شنیداری و تعادلی گوش را اجرا می‌کند. با مراجعه به این مرکز، کیفیت شنوایی شما بالا رفته و می‌‌توانید به‌‌ عنوان فردی مفید در همه فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشید.

راه‌های ارتباطی با تکنو شنوا:

  • وب‌سایت: https://technoshenava.ir/
  • شماره تماس: ۰۹۱۰۲۰۷۵۱۹۳ – ۷۷۲۰۴۷۲۸-۰۲۱
  • آدرس: بزرگراه رسالت بعد از چهارراه سرسبز بین مداین و میدان ۲۳ پلاک ۵۳۰ طبقه ۳ سوم زنگ ۶

مرکز ارزیابی شنوایی و تعادل چه خدماتی را ارائه می‌ دهد؟

اعتبار یک مرکز ارزیابی شنوایی به کیفیت خدمات آن وابسته است. در مرکز تکنو شنوا،‌ کلیه خدمات زیر با علم به ‌روز و با هدف رضایت بیماران انجام می‌گیرند.

معاینه بالینی کم‌ شنوایان و تجویز سمعک

تشخیص درجه کم شنوایی که طیف خفیف، متوسط، متوسط رو به شدید، شدید و عمیق را شامل می‌شود با مدرن‌ترین دستگاه‌ها در تکنو شنوا انجام می‌گیرد. زمانی که تشخیص دقیق باشد، تجویز سمعک مناسب نیز با توجه به سن، برند، سلیقه و ویژگی‌های آن انجام خواهد گرفت. همین موضوع به ظاهر ساده می‌تواند در دراز مدت سبب افزایش قدرت شنوایی و کاهش آسیب به سلول‌های مژه دار حلزون گوش گردد.

تست سرگیجه و ارزیابی تعادل

همان طور که می‌دانید گوش داخلی از دو بخش تعادلی و شنیداری تشکیل شده است. بخش تعادلی گوش در تعیین موقعیت فضایی سر و جلوگیری از سرگیجه، نقش اساسی دارد. برای تشخیص علت سرگیجه و عدم تعادل، تست‌هایی مانند VNG، VEMP، EcochG و VHIT ضروری هستند که در این مرکز با برخورداری از تکنولوژی نوین و دستگاه‌های مدرن به بهترین نحو انجام می‌گیرند.

ارزیابی شنوایی نوزادان

تشخیص درجه شنوایی نوزادان به دلیل عدم پاسخ به صداهای محیطی می‌بایست به کمک تست‌های ویژه انجام گیرد. تست OAE که به عنوان آزمون تشخیص درجه شنوایی نوزادان محسوب می‌شود، در مرکز شنوایی انجام می‌گیرد. در این تست با پخش صداهایی، لرزش سلول‌های مژک دار گوش بررسی خواهد شد. این تست به کمک تعبیه یک گوشی نرم و کوچک درون مجرای گوش انجام می‌شود.

ارزیابی شنوایی کودکان

آزمایش‌هایی که برای ارزیابی شنوایی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند، کمی با بزرگسالان متفاوت هستند. تست ABR که به مدت ۳۰ الی ۱۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد، با قرار دادن الکترودهایی روی پیشانی و لاله گوش انجام می‌شود. این الکترودها به یک گوشی حساس متصل هستند تا صداها به مغز فرد فرستاده شده و پاسخ مغز در برابر آن‌ها به صورت تصویر کامپیوتری ضبط گردد.

بهترین مرکز شنوایی سنجی باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

اصلی‌ترین عامل در اعتبار یک مرکز شنوایی سنجی، تجربه و تبحر شنوایی سنجی‌های آن است. رفتار شنوایی سنج باید دقیق، سنجیده و صبورانه باشد تا بتواند بهترین تشخیص را ارائه دهد. این موضوع در مورد موضوعات حساسی مانند سرگیجه، افت شنوایی، وارد شدن اجسام خارجی به گوش و بیماری‌های عفونی اهمیت بیشتری دارد. علاوه بر این وجود متخصصان متبحر در انجام تست‌‌های آزمایشی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. تجهیزات و ابزار یک مرکز شنوایی سنجی نیز باید از برندهای معتبر جهانی انتخاب شوند.

سخن پایانی

مرکز شنوایی سنجی یکی از مکان‌هایی است که مراجعه به آن برای هر کسی ضرورت دارد. در این مراکز مشکلاتی مانند کم شنوایی، عدم تعادل و سرگیجه که معمولاً به‌ دلیل اختلال در بخش‌‌های مختلف گوش رخ می‌دهد، تشخیص داده می‌شوند. آزمایشات و جلسات پرسش و پاسخی که با شنوایی سنج انجام می‌گیرند می‌توانند مشکلی دیرینه را در شما حل کرده و کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشند. تکنو شنوا مکانی برای ارائه خدمات با کیفیت و به روز در زمینه شنوایی سنجی و تعادل نوزادان، کودکان و بزرگسالان است. این مجموعه به ‌لطف وجود پزشکان و تکنسین‌های متعهد و متبحر همواره روند رو به رشدی دارد.

 



Source link