سنا به بررسی تعادل مقررات PFAS و حفاظت از ابزار می پردازد



در جلسه اخیر، کمیته محیط زیست و کارهای عمومی سنا به پیچیدگی های مدیریت مواد شیمیایی PFAS در عملیات تاسیساتی پرداخت، زیرا قانونگذاران پیامدهای تعیین “مواد شیمیایی برای همیشه” را به عنوان مواد خطرناک در نظر گرفتند.

گزارش هانا گروور برای گزارش سیاسی نیومکزیکو


به اختصار:

  • سنای ایالات متحده در حال بررسی قوانینی است تا از شرکت‌ها در برابر مسئولیت محافظت کند، حتی زیرا مواد شیمیایی PFAS، که به دلیل دوام و استفاده گسترده شناخته می‌شوند، خطرات زیست‌محیطی و بهداشتی قابل‌توجهی دارند.
  • این بحث حول محور تاسیسات به‌عنوان «دریافت‌کننده‌های غیرفعال» است تا منبع اصلی مواد شیمیایی PFAS، که بر نگرانی‌ها در مورد پیامدهای قانونی و مالی بالقوه ناشی از مسئولیت‌های آلودگی تاکید می‌کند.
  • تلاش‌هایی برای اصلاح رویکردهای نظارتی، از جمله در نظر گرفتن معافیت‌ها برای نهادهای خاص و تأکید بر اهمیت جلوگیری از استفاده غیرضروری PFAS در محصولات، در حال انجام است.

نقل قول کلیدی:

صادقانه بگویم، مواد شیمیایی PFAS در بسیاری از موارد زندگی را آسان‌تر کرده است. اما این هزینه قابل توجهی داشته است و این طنز بی رحمانه این مواد شیمیایی است.

– تام کارپر (D-Del)، رئیس کمیته محیط زیست و کارهای عمومی سنای ایالات متحده

چرا این مهم است:

مقررات PFAS شامل تعیین حداکثر سطوح آلاینده برای آب آشامیدنی، الزام شرکت‌های برق به نظارت بر سطوح PFAS و گزارش سطوحی که بیش از این محدودیت‌ها است، می‌شود. برخی از ایالت ها با تعیین استانداردهای سختگیرانه تر خود برای PFAS در آب آشامیدنی، خاک و هوا، اقدامات تهاجمی تری انجام داده اند. برای شرکت‌ها، این به معنای اجرای فرآیندهای تصفیه پیشرفته مانند فیلتراسیون کربن فعال دانه‌ای، رزین‌های تبادل یونی و غشاهای فشار بالا (مثلاً اسمز معکوس) برای حذف PFAS از منبع آب است.

یکی از قربانیان آلودگی PFAS کشاورزی است. در تگزاس، کشاورزان اکنون به خاطر دام های مرده و آب مسموم شکایت می کنند.