تجزیه و تحلیل مواد شیمیایی سمی در کیسه های ساندویچی محبوب را نشان می دهد



آزمایشی که بر روی کیسه‌های ساندویچ پلاستیکی مختلف در ایالات متحده انجام شد، وجود مواد شیمیایی سمی PFAS را نشان داد که نگرانی‌های ایمنی را برانگیخت.

تام پرکینز گزارش می دهد روزنامه گاردین.


به اختصار:

  • یک مطالعه سطوح بالایی از PFAS، معروف به “مواد شیمیایی برای همیشه” را در 9 برند از یازده برند ساندویچ پلاستیکی آزمایش شده نشان داد.
  • محدودیت‌های ایمنی فعلی FDA برای این مواد شیمیایی توسط کارشناسان منسوخ در نظر گرفته می‌شود و استدلال می‌کنند که هیچ سطح امنی از قرار گرفتن در معرض وجود ندارد.
  • در میان چندین برند آزمایش شده، تنها کیسه های Ziploc هیچ سطح قابل تشخیصی از PFAS را نشان ندادند، که نشان می دهد مصرف کنندگان ممکن است بخواهند به ظروف شیشه ای روی آورند.

نقل قول کلیدی:

“هرچه بیشتر به PFAS نگاه کنیم، بیشتر می دانیم که سطح امنی وجود ندارد.”

– ماریسل مافینی، محقق صندوق دفاع از محیط زیست

چرا این مهم است:

با کشف هشداردهنده ای که اکثر کیسه های ساندویچی ممکن است PFAS را به غذای ما نفوذ کنند، زمان آن رسیده است که راه حل های ذخیره سازی آشپزخانه خود را تجدید نظر کنیم. با افزایش آگاهی، فشار برای مقرراتی که واقعاً از سلامت عمومی محافظت می‌کند، افزایش می‌یابد و این امر را نه تنها به یک نگرانی آشپزخانه، بلکه به یک موضوع مهم در سراسر کشور تبدیل می‌کند، با توجه به اینکه آزمایش‌ها مواد شیمیایی را در همه چیز از سوتین‌های ورزشی گرفته تا سس کچاپ، از جمله در مارک‌های با برچسب PFAS پیدا کرده است. -رایگان.