راهنمای رژیم های کتوژنیک.

رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی است که برای کاهش وزن و لاغری و همچنین کنترل و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها توصیه می 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 شود. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد موشهاییکه از رژیم کتوژنیک بدون کربوهیدرات تغذیه میشوند، کاهش قابل توجهی در رشد تومور و بهبود بقا در مقایسه با گروه رژیم غذایی غربی دارند. رژیم های کتوژنیک ممکن است علاوه بر صرع، به بهبود دیگر اختلالات سیستم عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون و… از این پژوهشها این طور نتیجه گرفته شده است که اجسام کتون، به عنوان درمانی برای اختلالات خودایمنی مؤثر بر روده محسوب میشوند. با روش خودآزمایی که می توانید هر ماه 4 تا 5 روز پس از پایان دوره قاعدگی خود انجام دهید، می­توانید متوجه سفتی یا توده در سینه شوید و مطمئن شوید که روش­های درمانی لازم قبل از اینکه خیلی دیر شود اعمال شود. در تمام برنامههای رژیم غذایی بر لزوم استفاده از لوازم ورزشی و انجام فعالیتهایی همچون ورزش طناب زنی یا استفاده از میز بدنسازی که کارایی بالایی دارد، تأکید میشود. به همین دلایل، راشل مالیک متخصص تغذیه باروری معتقد است که پیروی از رژیم مدیترانهای یا رژیم به اصطلاح هلندی که بر میوهها، سبزیجات، گوشت، ماهی، نان گندم کامل و غلات و چربیهای سالم تأکید دارد، رویکرد بهتری است.

انواع نان کتوژنیک

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک در صورتی که تمایل به استفاده از رژیم غذایی ketogenic دارید، ابتدا با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت نموده تا بدانید که آیا رژیم ketogenic برای شما بی خطر است یا خیر. متخصص رژیم کتوژنیک بر همین اساس افرادی که از این رژیم استفاده کردهاند، میزان داروهای خوراکی خود را کاهش داده اند و توانسته اند میزان قابل توجهی از وزن خود را بکاهند. موسسه تحقیقات سرطان آمریک در بزرگترین بررسی تحقیقاتی در مورد شیوه زندگی و سرطان سینه حدود 40 درصد از موارد سرطان سینه در ایالات متحده را پیش بینی کرد اگر مردم عاقلانه تر انتخاب های زندگی خود را انجام دهندمن معتقدم که این ها توپ های کم باد هستند بیشتر از 75 تا 90 درصد موارد میشود از سرطان پستان از طریق اعمال تغییرات شیوه زندگی توصیه شده جلوگیری کرد. قبل از انجام درمان استاندارد، او فقط روزهدرمانی و رژیم كتوژنیك محدود (600 كیلوكالری در روز) را به همراه آب مورد استفاده قرار داد. در بسیاری از مطالعات حیوانی انجام شده، خواص ضد سرطانی رژیم کتو، بیش از 60 سال مورد مطالعه قرار گرفته است. نظر شما در مورد استفاده از رژیم کتو به عنوان یک درمان کمکی برای سرطان چیست؟

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

در حالی که برخی تحقیقات اولیه نشان میدهد که رژیم کتو ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیخطر و موثر باشد، اما خطر کاهش قند خون، بهویژه برای افرادی که انسولین مصرف میکنند، وجود دارد و رژیم کتو گروههای غذایی خاصی را حذف میکند که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است؛ به عنوان مثال، تحقیقات اهمیت غلات کامل را برای کنترل وزن و همچنین دوره های قند خون بالا برجسته می کند. تحقیقات نشان میدهند که یکی از برجستهترین و جهانیترین تغییراتی که در سلولهای سرطانی مشاهده میشود، افزایش قابل توجه در متابولیسم گلیکولیتیک است. اگر میخواهید که کاهش وزن تدریجی و پله به پله داشته باشید و درنتیجه این پله ها را هم با سرعت مناسبی سپری کنید، بهتر است که به این مورد توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک همزان با کاهش وزن تدریجی، باعث سرعت بخشیدن به کاهش وزن شما میشود. طبق اصول باید شما بین 7 تا 10 روز به اندازه محدودی از کربوهیدرات ها استفاده کنید تا بدن مواد مورد نیازش رو جذب کنه. پروتئین بخشی از رژیم کتو است ، اما به طور معمول بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو ، گوشت گوسفند و بیکن فرقی نمی گذارد. Da ta h as ᠎be en g enerated ᠎wi᠎th the help  of GSA C on tent Gen erator​ Demov᠎ersion!

اما ممکن است همه این برنامه های غذایی با طبع و ذائقه ایرانی تناسب نداشته باشند. پس شما که ورزشکار هستید در انتخاب هر نوع رژیم غذایی باید حواستان به مصرف درشتمغذیهای مورد نیاز مثل پروتئین باشد؛ بهخصوص اگر از رژیم کتوژنیک استفاده میکنید. این کار به شما در فراهم ساختن کربوهیدرات مورد نیازتان برای انجام تمرینات ورزشی کمک می کند. بیشتر مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک میتواند در کاهش رشد سرطان و بهبود میزان بقا موثر باشد. رژیم کتوژنیک همراه با محدود به کالری میتواند به بیماران سرطانی کمک کند تا وارد کتوز درمانی شوند. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. در رژیم کتوژنیک، فرد مصرف کربوهیدرات را محدود میکند. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد. با اینحال، تقریباً تمام تحقیقات انجام شده تا کنون هرگز نتوانسته است اهمیت انجام تحقیقات بیشتر را برای نتیجه گیری دقیق برجسته کند.  Con te​nt was gen erated with G SA Conte᠎nt ᠎Generator ​DE​MO .

با انجام هر یک از این موارد 90% میتوانید از سرطان سینه جلوگیری کنید. بیمار زنی 65 ساله بود که علائمی از قبیل سردردهای مزمن، تهوع، کاهش حافظه پیشرونده و موارد دیگر را نشان میداد. قند یکی از مضرترین موارد است. برای جلوگیری از افت ناگهانی سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری، باید رژیم غذایی مناسب داشته باشید. در رژیم غذایی کتو باید میزان پروتئین مصرفی در حد متوسط باشد. بسیار کم کربوهیدرات با پروتئین متوسط و چربی بالا است. برای مثال ۵ روز رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا. در مطالعهای در سال 1995 که در بیمارستانهای دانشگاه کلیولند انجام شد، دو بیمار اطفال زن مبتلا به سرطان مغز مرحله پیشرفته تحت درمان با رژیم استاندارد کتوژنیک همراه با درمان استاندارد قرار گرفتند. در مطالعهای که در سال 1991 روی 21 بیمار مبتلا به سرطان دستگاه گوارش انجام شد، بیماران به طور متوالی به مدت 14 روز رژیم غذاییکربوهیدرات بالا، رژیم کتوژنیک یا شکل دیگری از رژیم دریافت کردند. یکی از دلایلی که باعث میشود در رژیم کتوژنیک سیر بمانید این است که در آن مصرف به اندازه چربی لحاظ شده است. طبق گفته سایت سرطان سینه از هر هشت خانم یک نفر در طول زندگی خود به سرطان سینه دچار میشود و تقریبا هر سال 40000 زن به دلیل این بیماری جان خود را از دست میدهند. Th is  da᠎ta has  been done wi th GSA Content Ge ne rator  DEMO .

پس از بررسی هر دو سینه، به آرامی نوک سینه را فشار دهید تا ببینید آیا مایع خارج می­شود یا خیر. رژیم کتوژنیک یکی از چندین نوع رژیم غذایی است که تا حدودی امروزه طرفدار پیدا کرده است. تولید کتونهای ناشی از رژیم غذایی به عنوان کتوز شناخته می شود، و همچنین ایمنی بدن نیز محسوب میشود. با توجه به این نکته، محققان فرضیهای را ارائه داده اند که در آن نشان میدهد رژیم کتوژنیک سلولهای سرطانی را مجبور به استفاده از مکانیسم اکسیداتیو میتوکندری میکند که به نوبه خود باعث استرس اکسیداتیو متابولیک در سلولهای سرطانی (نه در سلولهای عادی) میشود. مشخص شده است که بدن کتون را توسط اندامهایی از جمله قلب، بافت ماهیچهها، مغز و کلیه استفاده میکند. بدن از این کتونها به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده میکند. اولئوروپین، آنتی اکسیدان اصلی در زیتون، خواص ضدالتهابی دارد و از سلولها در مقابل آسیب محافظت میکند.

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک

بدنسازان و سایر ورزشکاران از این رژیم برای به حداکثر رساندن کاهش چربی و در عین حال ایجاد توده بدون چربی استفاده می کنند. رژیم های کتوژنیک می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. به عنوان مثال می توانید املت را به عنوان صبحانه، ناهار و شام انتخاب کنید. برای تهیه سالاد هم یک ظرف مناسب توی آشپزخونتون انتخاب کنید. این رژیم در بین ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند محبوبیت بیشتری دارد.در این نوع رژیم افراد برای افزایش شدت ورزش خود مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ واحد کربوهیدرات دریافت کنند. سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS یک نوع بیماری شایع در بین خانمها است که معمولاً با قاعدگی نامنظم و یا قطع شدن قاعدگی همراه است. رژیم کتو در ابتدا برای کمک به بیمارانی به وجود آمد که از سرع و تشنج رنج می بردند.

ابتدا دست چپ خود را زیر بالش قرار دهید و با دست راست سینه خود را با فشار دادن آن از بالا به سمت نوک سینه از نوک سینه به پایین کنترل کنید.

اگر مایلید رژیم کتوژنیک را برای خود امتحان کنید، یا میخواهید آن را به کسی که میشناسید توصیه کنید این را در خاطر داشته باشید و همیشه قبل از شروع رژیم با پزشک خود مشورت کنید. برخی از آنها حتی قبل از شروع درمان، رژیم غذایی را دنبال میکردند. شواهد حاصل از مطالعات بیشمار حیوانات و برخی مطالعات انسانی نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است برای کمک به درمان و یا جلوگیری از سرطان مفید باشد. این مسیری است که بدن از آن برای تبدیل گلوکز به پیروات برای انرژی استفاده میکند. مورد بعدی که خیلی راحت میشه اون رو دور زد، کمبود مواد معدنی بدن هستش. در این مقاله میخواهیم برخی از مطالعات را در مورد تأثیر رژیم کتو بر روی سلولهای سرطانی و آنچه که یافتهاند بررسی کنیم. مشخص شده است که برخی از سلول های سرطانی دارای عملکرد میتوکندری و تنظیم آنزیمها هستند. یک بررسی منظم از مطالعات حیوانی در سال 2017، که برای یافتن اثربخشی رژیم کتوژنیک در سرطان انجام شده است، نشان داد که رژیم کتوژنیک به طور بالقوه میتواند رشد سلولهای سرطانی را مهار کند و زمان بقا را افزایش دهد.

رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش سطح انسولین شود. سطح پایین تولید انسولین به دلیل پایین بودن گلوکز، محرک ذخیره گلوکز و همچنین چربیها را کاهش میدهد. موفقیت رژیم کتو به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات است. به باور محققان نقش دیگر رژیم کتو در کنترل سرطان کاهش تولید انسولین است. همانطورکه در ابتدای این مقاله بیان شد، شما هرگز نباید به دلیل استفاده از روش های جایگزین مانند رژیم کتوژنیک ، درمان های متعارف،سرطان را به تاخیر بیاندازید یا از آن جلوگیری کنید. سرطان سینه بیماری است که به دلیل تکثیر کنترل نشده سلولهایی که مجرای شیر را تشکیل میدهند یا مسئول تشکیل شیر (غدد پستانی) هستند، رخ میدهد. به عنوان یک دستور عمل کلی مصرف قند را به کمتر از 25 گرم در روز محدود کنید.اگر سرطان دارید یا مقاوم در برابر انسولین هستید عاقلانه است که آن را تا 15 گرم یا کمتر محدود کنید. سپس یک بار دیگر با حرکات دایره ای از قسمت بیرونی سینه تا نوک آن را چک کنید. مانند همه انواع سرطان، تشخیص زودهنگام در پیشگیری سرطان سینه بسیار مهم است. چرا تشخیص زودهنگام در پیشگیری از سرطان پستان مهم است؟ ᠎Th​is article has be​en c re᠎ated ᠎by G​SA Conte nt Gen᠎erator Demover᠎sion.