قهرمانان گمنامی که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کنند؟ ماهی در “منطقه گرگ و میش”: NPR



ماهی ها مسئول جذب میلیاردها تن دی اکسید کربن در سال هستند. Ayesha Rascoe از NPR با Ken Buesseler از موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole درباره نحوه انجام این کار صحبت می کند.



عایشه راسکو میزبان:

سران کشورها از سراسر جهان در یک نشست بین المللی در دبی این ماه در تلاش برای یافتن راه حل هایی برای بحران آب و هوا هستند. اما به نظر می رسد که ماهی ها در تمام مدت با تغییرات آب و هوایی مبارزه کرده اند – به طور خاص، ماهی های منطقه به اصطلاح گرگ و میش اقیانوس، لایه ای از اقیانوس که بین 200 تا 1000 متر عمق دارد. دانشمندان تخمین می زنند که حرکات آنها هر ساله میلیاردها تن کربن را جذب می کند و آنها را در اعماق اقیانوس پنهان می کند تا جو ما را بیشتر از آنچه که قبلاً انجام می دهیم گرم نکنند. کن بوسلر به عنوان یک دانشمند ارشد در موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole در ماساچوست این فرآیند را مطالعه کرده است. کن بوسلر، به برنامه خوش آمدید.

KEN BUESSELER: متشکرم.

راسکو: پس اول از همه، می دانم که اصطلاح علمی این لایه اقیانوسی منطقه مزوپلاژیک است. همین امروز یاد گرفتم اما گاهی اوقات از آن به عنوان منطقه گرگ و میش یاد می شود، درست است؟ به من بگویید این منطقه چیست.

بوسلر: خوب، من منطقه گرگ و میش را تا حدی به دلیل اسرار آن برنامه تلویزیونی دوست دارم – درست است؟ – که من …

راسکو: بله.

بوسلر: …مطمئناً بزرگ شده است. اما همچنین، این لایه زیر است که در آن نور نفوذ می کند. بنابراین گیاهان نمی توانند در این منطقه کم نور – و نه عمیق ترین قسمت پرتگاه – زندگی کنند. بنابراین این یک نوع لایه میانی است. این چیزی است که مزوپلاژیک به آن اشاره می کند.

راسکو: ماهی های این قسمت از اقیانوس چه ویژگی خاصی دارند؟

بوسلر: خوب، این فقط ماهی نیست. اما به‌ویژه، حیوانات کوچکی که سعی می‌کنند در طول روز در آن منطقه تاریک پنهان شوند تا خورده نشوند، برای خوردن گیاهان به سطح می‌آیند، فیتوپلانکتون‌هایی که در واقع کربن را ذخیره می‌کنند، و این منبع غذایی آنهاست. بنابراین اگر شب بالا بروید، غذا نخواهید خورد. در روز برمی گردی پایین. تو برگردی بالا تو برگرد پایین

راسکو: به حرکت این حیوانات و ماهی ها به بالا و پایین پمپ کربن می گویند. و این به چه معناست؟

بوسلر: آنجاست که گیاهان در حین رشد، دی اکسید کربن را می گیرند، درست مانند روی زمین. فتوسنتز، اگر آن داستان را به خاطر داشته باشید، این است که گیاهان CO2 را جذب می کنند و رشد می کنند و کربن آلی می سازند. بنابراین اکنون ما مقدار بیشتری از اتمسفر دی‌اکسید کربن را وارد گیاهان می‌کنیم و از نظر بیولوژیکی به عمق بیشتری می‌رویم، چه این مهاجران فعال یا فقط غرق شدن آن حیوانات مرده یا مواد مدفوع پس از خوردن آنها.

راسکو: و آیا دلیل آن مدفوع است یا محصولات جانبی؟ مانند ماهی ها یا حیواناتی که گیاهان را می خورند – پس می دانید …

بوسلر: بله.

راسکو: … به صورت زباله بیرون می آید و سپس زباله به اعماق اقیانوس فرو می رود. من مطمئن هستم که ممکن است کسی در حال حاضر غذا بخورد، اما شما می دانید که من چه می گویم.

بوسلر: نه، این کلمه مورد علاقه من است. من از مدفوع زیاد استفاده می‌کنم، زیرا اساساً شما جریان کربن را در حیوانات مختلف دنبال می‌کنید. در واقع، گاهی اوقات یک کلمه بهتر برف دریایی است. این همان کربنی است که از همه آن گیاهان و حیوانات – بقایای آنها، لاشه آنها، مدفوع آنها، مدفوع آنها – و این همان بارش برف دریایی است که برای خروج کربن به اعماق اقیانوس بسیار مهم است.

راسکو: آیا این چیزی است که زمین را حتی بیش از آنچه که در حال حاضر دارد از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند؟

بوسلر: بله، قطعا. منظورم این است که اگر این پمپ کربن بیولوژیکی را خاموش کنیم، این افزایش دمای وحشتناکی را که اکنون مشاهده کرده ایم، بیش از دو برابر می کنیم. و بنابراین نقش بزرگی در جذب، حبس کردن بخشی از این دی اکسید کربن در اعماق اقیانوس دارد.

راسکو: این کن بوسلر، دانشمند ارشد در موسسه اقیانوس شناسی وودز هول است. کن، خیلی ممنون که به ما پیوستی

بوسلر: خوشحالم. متشکرم.

(صدای “باغ اختاپوس” لوس ماریاچیس)

حق چاپ © 2023 NPR. تمامی حقوق محفوظ است. برای اطلاعات بیشتر از صفحات شرایط استفاده و مجوزهای وب سایت ما در www.npr.org دیدن کنید.

رونوشت های NPR در یک مهلت عجله ای توسط پیمانکار NPR ایجاد می شود. این متن ممکن است به شکل نهایی خود نباشد و در آینده به روز یا اصلاح شود. دقت و در دسترس بودن ممکن است متفاوت باشد. رکورد معتبر برنامه نویسی NPR، رکورد صوتی است.