مجموعه ای از چالش های قانونی علیه تصویب اتحادیه اروپا راه اندازی شد – POLITICO



ناظر ایمنی غذای اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: ارزیابی خطر و بررسی همتایان برای گلایفوسیت جامع ترین و شفاف ترین ارزیابی از یک آفت کش است که EFSA و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون انجام داده اند و EFSA قاطعانه پشت نتیجه گیری های خود ایستاده است.

با این حال، EFSA و ECHA قبلاً برخی از کاستی‌ها را در ارزیابی، مانند داده‌های ناقص در مورد اثرات گلایفوسیت بر تنوع زیستی و فقدان دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا در مورد چگونگی بررسی شواهد در مورد تأثیر آفت‌کش‌ها بر میکروبیوم، تصدیق کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون گفت که اجرایی اتحادیه اروپا به درخواست‌های سازمان‌های غیردولتی برای بررسی داخلی «در راستای الزامات قانونی آن» پاسخ خواهد داد و ادعاها را به‌طور کامل تحلیل خواهد کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: “حفاظت از سلامت انسان و محیط زیست ماهیت قوانین ایمنی مواد غذایی اتحادیه اروپا است. بنابراین کمیسیون همیشه آماده است تا فرآیندها و قوانین اتحادیه اروپا در زمینه ایمنی مواد غذایی را بررسی و در صورت لزوم بهبود بیشتری بخشد.” در بیانیه ای اضافه شده است.

درخواست تمدید مجوز اتحادیه اروپا علف کش توسط گروه تجدید Glyphosate که شامل Bayer، Syngenta و Nufarm است، ارائه شد.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد: «گروه تجدید Glyphosate به فرآیند نظارتی اتحادیه اروپا و ارزیابی های ایمنی جامع انجام شده اعتماد دارد.

این چالش ها می تواند پیامدهای مهمی برای آینده علف کش در اتحادیه اروپا داشته باشد. اگر دیوان عدالت مجوز مجدد را لغو کند، می‌تواند راه را برای ممنوعیت کامل یا محدودیت‌های شدیدتر هموار کند. این ماده شیمیایی پرمصرف ترین آفت کش در جهان است که یک سوم یا حدود 1.5 میلیارد یورو از کل آفت کش های فروخته شده در اتحادیه اروپا را در سال به خود اختصاص می دهد.

کمیسیون اکنون 16 هفته فرصت دارد تا به درخواست‌های بازنگری داخلی پاسخ دهد که می‌تواند برای شش هفته دیگر تمدید شود. سپس گروه های مختلف چالش برانگیز دو ماه و 10 روز فرصت دارند تا پاسخ خود را در دیوان عدالت به چالش بکشند.