محافظت از کودکان و جوامع کالیفرنیا در برابر آلودگی سوخت هوانوردی با سرب


هیئت منابع هوایی کالیفرنیا دریافته است که بیش از 90 درصد از مردم کالیفرنیا در مقاطعی از سال، سطوح ناسالم آلودگی را تنفس می کنند و سرب یکی از رایج ترین سموم هوا است.


کالیفرنیا چندین دهه پیش سرب در بنزین خودروها و رنگ ها را حذف کرد، بنابراین چه چیزی باعث آلودگی هوای جدید سرب می شود؟ یکی از عوامل اصلی سوخت هوانوردی سرب است که هنوز در هواپیماهای کوچک با موتور پیستونی استفاده می شود.

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد کودکانی که کمتر از یک مایل دورتر از فرودگاه زندگی می‌کنند، در مقایسه با کودکانی که دورتر زندگی می‌کنند، 21 درصد سطح سرب بیشتری در خون خود دارند. این مطالعه همچنین بیان می‌کند که کودکان خردسالی که در معرض سرب قرار می‌گیرند می‌توانند در درازمدت از پیامدهای منفی سلامتی، رفتاری و شناختی رنج ببرند.

فرودگاه‌ها و شهرستان‌های منتخب در کالیفرنیا در حال تلاش برای حرکت به سمت جایگزین‌های بدون سرب هستند، پیش از هدف پیشنهادی اداره هوانوردی فدرال (FAA) برای حمل و نقل هوایی بدون سرب تا سال 2030.

در سال 2022، شهرستان سانتا کلارا فروش سوخت هوانوردی سرب دار را در فرودگاه های خود ممنوع کرد. با این حال، یک شکاف حیاتی وجود دارد. ممنوعیت فروش در فرودگاه های یک شهرستان مردم را از خرید سوخت سرب از جاهای دیگر باز نمی دارد.

شورای شهر لانگ بیچ 200000 دلار یارانه برای فرودگاه آنها تصویب کرد. فرودگاه لانگ بیچ از سال 2023، زمانی که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) آنها را به عنوان دومین فرودگاه آلوده کننده سرب در کشور فهرست کرد، سوخت هوانوردی بدون سرب عرضه می کند. این یارانه ضروری بود زیرا قیمت بالاتر سوخت بدون سرب بسیاری را از انتخاب استفاده از آن منصرف کرد. این گام توسط شهر ستودنی است، اما، نه تنها استفاده اختیاری است، یارانه در سال 2025 منقضی می شود.

به طور مشابه، هیئت ناظران شهرستان لس آنجلس به شرکت لس آنجلس دستور داد تا سوخت هوانوردی بدون سرب را در هر پنج فرودگاه تحت اداره لس آنجلس تا 1 ژوئن 2024 ارائه کند. در این اطلاعیه آمده بود که جایگزین های بدون سرب در فرودگاه وایتمن در دسترس خواهد بود.

در پاکویما، که یکی از سه فرودگاه در منطقه سنای من است. من هیئت نظارت را به خاطر اقدامی که انجام داد تحسین می کنم، اگرچه سوخت سرب هنوز در دسترس خواهد بود و تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید آن را به عهده مصرف کننده می گذارد.

آلودگی هوای سرب که در همه جا وجود دارد را نمی توان با ارائه گزینه های جایگزین یا توقف فروش در مکان های خاص برطرف کرد. اثرات روزانه سوخت هوانوردی با سرب بر جوامع ما نیاز به اقدام سراسری دارد.

امسال، من در حال نگارش لایحه 1193 سنا هستم تا فروش سوخت مضر هوانوردی سرب دار را در کالیفرنیا متوقف کنم. هیچ کس نباید با آسیبی که به فرزندان ما وارد می کند، موافق باشد، به خصوص زمانی که جایگزین های بدون سرب قابل دوام قریب الوقوع وجود دارد. یکی از اهداف رویکرد سطحی، سرعت بخشیدن به تولید بازار و در دسترس بودن جایگزین های بدون سرب در همه فرودگاه ها است. همچنین یک ضرب الاجل قانونی در سال 2030 برای توقف کامل فروش سوخت هواپیماهای سرب دار در سراسر کالیفرنیا تعیین می کند. وقتی بسیاری از فرودگاه‌های آلوده کننده سرب در کشور در ایالت ما هستند، نمی‌توانیم منتظر باشیم تا دولت فدرال اقدامی انجام دهد.

این لایحه فروش را در یا در مجاورت جوامع محروم تا اول ژانویه 2026 ممنوع می کند. مرزهای رشد شهری تا 1 ژانویه 2028 و هر جای دیگری در کالیفرنیا تا 1 ژانویه 2030.

FAA قبلاً یک سوخت بدون سرب با اکتان کمتر (UL 94) را تأیید کرده است که در حال حاضر در تقریباً 35 فرودگاه در ایالات متحده موجود است و همچنین یک سوخت بدون سرب با اکتان 100 (G100UL) که هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست.

این لایحه یک وعده مبارزات انتخاباتی کلیدی را به رای دهندگان دره سان فرناندو و کالیفرنیایی‌ها انجام می‌دهد – مبارزه برای هوای پاک‌تر و مسئول نگه داشتن آلاینده‌ها برای آسیب‌هایی که به مردم ایالت زیبای ما وارد می‌کنند.

کمیته حمل و نقل سناSB 1193 را در 9 آوریل 2024 در ساعت می شنود 1:30PM Lموقعیت: 1021 O Street, Room 1200, Sacramento

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب