مطالعات اقتصادی نادرست قانونگذاران پنسیلوانیا را در زمینه پتروشیمی گمراه کرد


پیتسبورگ – بر اساس یک گزارش جدید، یک جفت مطالعه تأثیر اقتصادی که برای توجیه میلیاردها دلار معافیت‌های مالیاتی برای آوردن یک مجتمع عظیم پتروشیمی به پنسیلوانیا مورد استفاده قرار گرفت، از روش‌های ناقص استفاده کرد و قانون‌گذاران را گمراه کرد.


شل پلیمر موناکا، اولین کارخانه پلاستیک آپالاچی این شرکت که در حدود 30 مایلی شمال غربی پیتسبورگ واقع شده است، در نوامبر 2022 شروع به کار کرد. در سال 2012، قانونگذاران پنسیلوانیا به شل پیشنهاد کردند “اعتبار مالیاتی نامحدود” را برای جذب شرکت به ایالت در آن ایالت که در آن واقع شده بود. یکی از بزرگترین بسته های یارانه دولتی که تا کنون به یک شرکت خصوصی در ایالات متحده اعطا شده است

مرکز بودجه و سیاست پنسیلوانیا در آن زمان تخمین زد که این یارانه ها باعث صرفه جویی 1.65 میلیارد دلاری شل طی 25 سال می شود. موافقان گفتند که این توافق موج جدیدی از رشد اقتصادی را برای ایالت به وجود خواهد آورد – وعده ای که تاکنون محقق نشده است.

گزارش جدیدی از موسسه Ohio River Valley، یک اندیشکده غیرانتفاعی، یک مطالعه سال 2014 و یک مطالعه بعدی در سال 2021 را بررسی می کند که به طور گسترده به عنوان توجیهی برای یارانه های عظیم شل از مالیات دهندگان ذکر شده است. شل این مطالعات را که توسط محققان دانشگاه رابرت موریس (RMU)، یک دانشگاه خصوصی در حومه پیتسبورگ با حدود 5300 دانشجو انجام شد، سفارش داد و بودجه آن را تامین کرد.

در تجزیه و تحلیل 2021، نویسندگان مطالعه RMU تخمین زدند که کارخانه شل دستاوردهای عظیمی از جمله نزدیک به 12000 شغل جدید و بیش از 70 میلیارد دلار منافع اقتصادی برای جنوب غربی پنسیلوانیا در طول عمر پروژه به همراه خواهد داشت.

با این حال، موسسه دره رودخانه اوهایو می‌گوید این تخمین‌ها بر اساس روش‌های پیش‌بینی اقتصادی نادرست، عدم تلفیق هزینه‌های خارجی، جدول‌های زمانی غیراستاندارد و طبقه‌بندی نادرست هدف کارخانه بوده است.

کتی هیپل، یکی از نویسندگان گزارش، پژوهشگر اوهایو گفت: «به دلایل مختلف، این گزارش نشان می‌دهد که مطالعات RMU با بودجه صنعت، ارزیابی ناکافی از چشم‌انداز اقتصادی واقعی کارخانه شل را به ساکنان منطقه ارائه می‌کند. موسسه دره رودخانه در بیانیه ای. «اینکه این مطالعات سپس برای توجیه میلیاردها دلار یارانه عمومی که قبلاً توسط قانون‌گذاری مجمع عمومی پنسیلوانیا در دو سال قبل به این پروژه اعطا شده بود، مورد استفاده قرار گرفت، نگرانی‌های علمی و اخلاقی جدی ایجاد می‌کند.»

هنگامی که از شل خواسته شد درباره یافته‌ها نظر بدهد، شل به این گزارش اشاره نکرد، اما متعهد شد که «همسایه خوبی برای دهه‌های آینده باشد».

کرتیس توماس، سخنگوی شل، در پاسخی ایمیلی نوشت: «این شهرستان خانه ما است و ما به مشاغل، مزایای اقتصادی و دلارها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی که به منطقه آورده‌ایم افتخار می‌کنیم.» شرکت، کارمندان و پیمانکاران ما میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار به کسب‌وکارها و سازمان‌های غیرانتفاعی کمک کرده‌اند که به نفع جامعه کمک می‌کنند.»

دانشگاه رابرت موریس و نویسندگان مطالعات RMU Shell (استیون کلینتون، استیون فورمن، پاتریک لیتزینگر، مارسل سی. مینوتولو و برایان اوروارک)، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند. اگر این کار را بکنند ما این داستان را به روز خواهیم کرد.

“قصور تحصیلی”

پوسته پلاستیکی پنسیلوانیا

محققان موسسه اوهایو ریور ولی می گویند که کارخانه پتروشیمی شل در پنسیلوانیا به وعده خود در مورد مشاغل در منطقه بیور کانتی عمل نکرده است.

اعتبار: بازتولید شده از “به روز شده: داستان هشدار دهنده پتروشیمی ها از پنسیلوانیا”، موسسه اوهایو ریور ولی، 2023. داده ها در اصل از اداره آمار کار ایالات متحده (BLS).

اولین مطالعه RMU در سال 2014 منتشر شد، دو سال پس از آن که قانونگذاران پنسیلوانیا میلیاردها دلار یارانه به شل پیشنهاد کردند. مطالعه دوم یک مطالعه پیگیری بود که در سال 2021 منتشر شد. اولین مطالعه RMU دیگر به صورت آنلاین در دسترس نیست.

گزارش موسسه دره رودخانه اوهایو می گوید که مطالعه RMU در سال 2021 روش های آن را به اندازه کافی توضیح نمی دهد و در عوض به گزارش سال 2014 خود اشاره می کند که دیگر در دسترس عموم نیست. نویسندگان موسسه اوهایو ریور ولی می نویسند: «در بهترین حالت، استناد به آثار خصوصی و غیرقابل دسترس خود یک قصور آکادمیک است و از خوانندگان جدی می خواهد که کورکورانه به نویسندگان اعتماد کنند. در بدترین حالت، این یک حذف هدفمند است که برای جلوگیری از انتقاد معتبر از مطالعه طراحی شده است.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که هیچ یک از رزومه نویسندگان به تجربه قبلی در انجام تحلیل‌های اقتصادی مرتبط با صنعت پتروشیمی اشاره نمی‌کند و این سوال را مطرح می‌کند که چرا آنها برای انجام این تحلیل از محققان واجد شرایط بیشتری انتخاب شده‌اند.

این که این مطالعات سپس برای توجیه میلیاردها دلار یارانه عمومی مورد استفاده قرار گرفت… نگرانی های جدی آکادمیک و اخلاقی را ایجاد می کند. – کتی هیپل، موسسه دره رودخانه اوهایو

وقتی صحبت از روش‌های خاص مورد استفاده برای مطالعات RMU می‌شود، گزارش موسسه دره رودخانه اوهایو چهار انتقاد اصلی را وارد می‌کند:

  • آنها از یک ابزار مدل‌سازی اقتصادی استفاده کردند که نوسانات قیمت‌های بازار محور را در بر نمی‌گیرد و برای پیش‌بینی بلندمدت دقیق نیست.
  • آنها از گنجاندن یارانه های عمومی یا هزینه های خارجی مانند کاهش ارزش خانه، هزینه های بهداشت عمومی و آسیب های زیست محیطی در تجزیه و تحلیل هزینه-فایده خود غفلت کردند.
  • آنها از یک جدول زمانی 40 ساله غیر واقعی و غیر استاندارد استفاده کردند، در حالی که سایر کراکرهای اتان در ایالات متحده از جدول زمانی 15 ساله برای پیش بینی های اقتصادی استفاده کرده اند.
  • آنها مجتمع پتروشیمی شل را به اشتباه به عنوان «پتروشیمی» طبقه بندی کردند

صنعت پالایشگاه به جای «تولید رزین پلاستیک» در نرم‌افزاری که برای تحلیل خود استفاده می‌کردند.

طبق گزارش موسسه دره رودخانه اوهایو، این گام‌های نادرست به مطالعاتی کمک کرد که مزایای اقتصادی بالقوه این کارخانه برای منطقه را بیش از حد برآورد کردند.

ما نمی گوییم که این یک نتیجه گیری قبلی است [costs] از آن بیشتر خواهد بود [benefits]نیک مسنجر، کاندیدای دکترای اقتصاد کشاورزی، محیط زیست و توسعه در دانشگاه ایالتی اوهایو و یکی از گزارش‌های گزارش، می‌گوید: «ما می‌گوییم که برای انجام یک تحلیل تأثیرات اقتصادی کامل و مستقل، باید هر دو را در نظر بگیرید. همکاران، طی یک نشست خبری.

اقتصاد پتروشیمی

پلاستیک پتروشیمی

شل یارانه های قابل توجهی برای استقرار کارخانه پتروشیمی خود در پنسیلوانیا دریافت کرد. تخمین زده می شود که یارانه ها باعث صرفه جویی 1.65 میلیارد دلاری شل در 25 سال می شود.

اعتبار: کریستینا ماروسیک برای EHN

نویسندگان گزارش موسسه دره رودخانه اوهایو گفتند که امیدوارند یافته های این گزارش به عنوان یک داستان هشدار دهنده برای سایر سیاست گذاران ارائه شده با پیش بینی های اقتصادی مبتنی بر صنعت برای پروژه های مشابه مورد استفاده قرار گیرد.

در این گزارش هشدار داده شده است: «اینکه حرف کسی را بدون درک عمیق‌تر از نحوه رسیدن شرکت‌ها و تحلیل‌گران به پیش‌بینی‌هایشان کافی نیست.»

این گزارش علاوه بر به دست آوردن پیش‌بینی‌های مستقل تأثیرات اقتصادی، توصیه می‌کند که قانون‌گذارانی که با تصمیم‌گیری در مورد یارانه دادن به پروژه‌های تولیدی شرکت‌های بزرگ مواجه هستند، تأثیرات بالقوه استفاده‌های دیگر از دلارهای مالیات دهندگان مشابه را نیز تحلیل کنند.

مسنجر طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «تحقیقات زیادی وجود دارد که با بررسی همتایان انجام شده است که نشان می‌دهد کارآفرینی محلی در ایجاد شغل بسیار بهتر از شرکت‌های بزرگ است، زیرا زنجیره‌های تأمین آنها معمولاً محلی است». “آنها تمایل دارند کارگران محلی، حسابداران محلی، و افراد مالی و مدیران عامل آنها را در منطقه استخدام کنند، در حالی که دلارهای حقوقی زیادی که به برخی از دفاتر مرکزی شرکت های دولتی پرداخت می شود.”

او افزود: «وقتی معافیت مالیاتی بدهید بازگرداندن آن بسیار دشوار است. اما ما نباید پول زیادی از مالیات دهندگان را برای پروژه هایی که واقعاً شغل ایجاد نمی کنند یا اثرات مثبت اقتصادی ایجاد نمی کنند، خرج کنیم.»