مواد شیمیایی در محصولات کودک مرتبط با زایمان زودرس


یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه UC Davis نشان می دهد که یک ماده شیمیایی موجود در محصولات کودک ممکن است با زایمان زودرس مرتبط باشد.

طبق یک مطالعه جدید در مجله، قرار گرفتن در معرض چندین ماده بازدارنده اشتعال استرهای ارگانوفسفره، که به نام OPE نیز شناخته می شوند، با تولد قبل از ترم کامل و سایر OPE ها با وزن بیشتر هنگام تولد مرتبط است. چشم انداز بهداشت محیط.

OPE ها در تعداد زیادی از چیزها، از جمله مبلمان، محصولات کودک، الکترونیک، منسوجات و مصالح ساختمانی یافت می شوند. آنها ضد اشتعال هستند که برای جلوگیری از آتش سوزی و همچنین برای ساخت محصولات پلاستیکی استفاده می شوند.

این مواد شیمیایی از اواسط دهه 2000 به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفتند، زیرا بازدارنده های شعله پلی برومینه به دلیل نگرانی های مربوط به سمیت حذف شدند و OPE ها جایگزین آنها شدند.

با این حال، OPE ها به مرور زمان تخریب می شوند و ذرات معلق می شوند، در گرد و غبار یافت می شوند و بنابراین از طریق پوست یا استنشاق وارد بدن می شوند. OPE ها اغلب در ادرار افراد در سراسر ایالات متحده یافت می شوند، که باعث می شود محققان در UC Davis بررسی کنند که آیا آنها روی زنان باردار و نوزادان آنها تأثیر دارند یا خیر.

نوزاد نارس

ISTOCK / GETTY IMAGES PLUS

جیوون، نویسنده این مطالعه، گفت: “اهمیت این مطالعه در آشکار کردن تأثیر بالقوه قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی محیطی در دوران بارداری بر رشد جنین است. یافته‌های ما به درک ما از این که چگونه این مواد شیمیایی ممکن است بی‌صدا چالش‌های پایداری را برای سلامت نسل بعدی ایجاد کنند، راهنمایی می‌کند.” اوه، یک محقق فوق دکترا در بهداشت محیط و حرفه ای در UC Davis، در بیانیه ای گفت.

محققان داده های 6646 جفت مادر-کودک از سراسر ایالات متحده را در مطالعه تأثیرات محیطی بر پیامد سلامت کودک (ECHO) تجزیه و تحلیل کردند.

آنها 9 نشانگر زیستی OPE را در ادرار افراد باردار بین سال‌های 2007 تا 2020 اندازه‌گیری کردند که بیشتر نمونه‌ها در سه ماهه دوم و سوم بارداری گرفته شده است. آنها همچنین از داده‌های مربوط به پیامدهای تولد کودک، از جمله وزن هنگام تولد و سن حاملگی، یعنی میزان نارس بودن نوزاد استفاده کردند.

آنها دریافتند که از 9 نشانگر OPE، وجود سه مورد از آنها در ادرار با افزایش خطر زایمان زودرس مرتبط است که به عنوان تولد قبل از هفته 37 تعریف می شود. این OPEها شامل مواد شیمیایی دی بوتیل فسفات، دی ایزوبوتیل فسفات و بیس (بوتوکسی اتیل) فسفات بود.

این ارتباط به ویژه برای نوزادان دختر برجسته بود.

به دنیا آمدن قبل از ترم کامل می‌تواند منجر به مشکلات متعددی شود، به‌طوری‌که احتمال ابتلای نوزادان نارس به مشکلات طولانی‌مدت سلامتی مانند آسم و مشکلات تغذیه و همچنین تاخیر در رشد بیشتر است. آنها همچنین در معرض خطر بیشتری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد هستند.

برخی دیگر از OPE ها با وزن تولد بالاتر مرتبط بودند که شامل بیس (1-کلرو-2-پروپیل) فسفات، بیس (2-متیل فنیل) فسفات و دی پروپیل فسفات بود. وزن زیاد هنگام تولد ممکن است خطر چاقی در دوران کودکی را افزایش دهد.

دبورا بنت، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد بهداشت محیط در دانشگاه کالیفرنیا دیویس، در بیانیه ای گفت: “بیش از 6000 بارداری در این مطالعه گنجانده شده است و با چنین مطالعه بزرگی، ما به یافته های خود بسیار مطمئن هستیم.”

گزینه های سیاست برای کاهش قرار گرفتن در معرض استرهای ارگانوفسفره بازدارنده شعله باید در نظر گرفته شود.

شکم حامله

ISTOCK / GETTY IMAGES PLUS

محققان همچنین خاطرنشان کردند که اثرات OPE ممکن است به دلیل اختلالات غدد درون ریز (هورمون) و ایجاد التهاب و استرس اکسیداتیو که ممکن است منجر به زایمان زودرس شود، ایجاد شود.

او گفت: «از آنجایی که OPE ها از مصالح ساختمانی، منسوجات، الکترونیک و سایر محصولات هستند، مصرف کنندگان نمی توانند محصولاتی را انتخاب کنند که حاوی OPE نیستند. «تنها تغییر سیاست‌ها و مقررات می‌تواند از مواجهه با آنها بکاهد.

آیا نکته ای در مورد یک داستان علمی دارید که نیوزویک باید پوشش دهد؟ آیا در مورد OPE ها سوالی دارید؟ از طریق science@newsweek.com به ما اطلاع دهید.