نگران کننده تر از نانوپلاستیک های موجود در بطری های آب، مواد شیمیایی موجود در آنها هستند


از آنها برای دادن دوام متمایز، خم شدن و سطح براق و نچسب محصولات پلاستیکی استفاده می شود.

با این حال، برخی از این افزودنی‌های شیمیایی با بیماری‌هایی مانند سرطان سینه و پروستات، بیماری‌های قلبی و دیابت، و همچنین مشکلات رشد مغز کودکان و باروری بزرگسالان مرتبط هستند.

یک دسته از مواد افزودنی که به عنوان مختل کننده غدد درون ریز شناخته می شوند – مواد شیمیایی که سیگنال دهی هورمونی را در انسان تقلید می کنند و اشتباه می گیرند، قابل توجه هستند.

گزارش تهاجمی و تاثیرگذار در مورد تغییرات آب و هوا، محیط زیست، سلامت و علم.

اکنون، تیمی از پزشکان، اپیدمیولوژیست‌ها و متخصصان غدد، هزینه‌های قرار گرفتن در معرض پلاستیک در سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده را تخمین زده‌اند و به نتیجه‌ای هشیارانه رسیده‌اند.

در سال 2018، چندین اختلال غدد درون ریز معمولی تقریباً 250 میلیارد دلار برای کشور هزینه داشت – فقط 40 میلیارد دلار از بودجه پیشنهادی فرماندار گاوین نیوسام برای سال 2024 برای کل ایالت کالیفرنیا.

لئو تراساند، متخصص اطفال و کارشناس سیاست عمومی در دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک و دانشکده خدمات عمومی واگنر، می‌گوید: «این مطالعه واقعاً قرار است خط روشن و پررنگی را در زیر این واقعیت قرار دهد که پلاستیک‌ها یک مسئله سلامت انسان هستند.

او گفت: اساساً، ما در مورد اثراتی صحبت می کنیم که کل مطالعه طول عمر را از رشد مغز در کودکان خردسال … تا سرطان انجام می دهد.

این مطالعه توسط محققانی از NYU، بیمارستان کودکان فیلادلفیا و Defend Our Health – یک سازمان زیست محیطی مستقر در پورتلند، مین انجام شد.

محققان با استفاده از داده‌های اپیدمیولوژیک و سمیت، بار بیماری مجموعه‌ای از مواد شیمیایی نسبتاً مطالعه‌شده، از جمله بیسفنول A (BPA)، فتالات‌ها، دسته‌ای از بازدارنده‌های شعله موسوم به PBDEs و PFOAs را مشخص کردند – “مواد شیمیایی برای همیشه” ظروف نچسب را بسازید که در تقریباً نیمی از نمونه های آب لوله کشی ایالات متحده که توسط دولت فدرال آزمایش شده است، یافت شده است.

آن‌ها از داده‌های هزینه منتشر شده قبلی در مورد بار بیماری‌های منتخب استفاده کردند تا به برآورد خود برسند، که Trasand آن را «محافظه‌کارانه» توصیف کرد.

هم او و هم آوی کار، وکیل ارشد و مدیر ارشد برنامه سلامت و غذا، مردم و جوامع شورای دفاع از منابع طبیعی، گفتند که ده ها هزار ماده شیمیایی در تولید و ساخت پلاستیک استفاده می شود که احتمالاً به مسائل منفی سلامت نیز کمک می کند، اما که داده های موجود برای آنها کمیاب است.

کار، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: «حتی از منظر سلامت، اینها احتمالاً دست کم گرفته می شوند. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر هزینه‌های مرتبط با مواد شیمیایی و پلاستیک، هزینه‌های بهداشتی مرتبط با قرار گرفتن در معرض پلاستیک‌های ماکرو و میکرو و همچنین آلودگی ناشی از تولید و دفع آن‌ها وجود دارد.

کار و تراسانده گفتند در حالی که تحقیقات در مورد تأثیر میکرو و نانوپلاستیک‌ها در بدن انسان هنوز در مراحل اولیه است – آنها در مغز، ریه‌ها، قلب و خون ما پیدا شده‌اند – تحقیقات زیادی روی این مواد وجود دارد. افزودنی های شیمیایی

اخباری مبنی بر اینکه ممکن است صدها هزار ذره نانوپلاستیک را بلعیده باشیم تراساند گفت، هر بار که یک لیتر آب بطری پلاستیکی می نوشیم، محققان نگران هستند – نه به خاطر خود پلاستیک، بلکه به این دلیل که این مواد شیمیایی “مانند یک کبوتر مسافر” روی آن ذرات می نشینند و بدون محدودیت وارد سلول ها و مغز ما می شوند. .

وحیثه عبدالسلام، مدرس ارشد فارماکولوژی عروقی در کوئین گفت: جدای از خود پلیمر پلاستیک، مواد شیمیایی مرتبط با پلاستیک ممکن است خطری برای سلامتی داشته باشند، اگر نه خطر بزرگتری برای سلامتی به دلیل محصور شدن یا جذب این مواد پلاستیکی. دانشگاه مری لندن.

او خاطرنشان کرد که هیچ معیار ارزیابی ریسک استانداردی برای پلاستیک یا مواد شیمیایی مرتبط با پلاستیک وجود ندارد، به همین دلیل است که او با همکاری دیگران، مانند WRc Group بریتانیا – یک شرکت مشاوره آب – برای شناسایی و تعیین کمیت مقدار و انواع آن کار می کند. پلاستیک ها و مواد شیمیایی مرتبط با آنها در سیستم های آبی و بررسی مضرات بالقوه 10 ماده/مواد شیمیایی برتر برای سلامت انسان با استفاده از سنجش های مبتنی بر سلول.

در همین حال، تراسنده و دیگران امیدوارند که کار آنها نزد قانونگذاران ثبت شود و آنها را تشویق کند تا هزینه های بهداشتی و مالی زباله های پلاستیکی در محیط زیست و انسان را در نظر بگیرند.

کار گفت که کار آنها به مجموعه ای از تجزیه و تحلیل های مشابه می افزاید منتشر شده توسط کمیسیون Minderoo-Monaco در پلاستیک و سلامت انسان، ائتلاف بین المللی از محققان و پزشکان با بودجه بنیاد Minderoo و برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد.

آنچه که این مطالعه سعی در انجام آن دارد این است که به تولیدکنندگان پلاستیک بگوید که «تنها این نیست که به زندگی مردم آسیب می‌رسانید، بلکه هزینه‌ای برای اقتصاد نیز دارد. … شما به عنوان شرکت از پشت سلامت و رفاه مردم سود می برید.» او گفت.