هزینه های سلامت انسان – همکاری برای سلامت و محیط زیست


18 آوریل 2024
1:00 بعد از ظهر به وقت شرقی ایالات متحده

Aykut Erdogdu از طریق Shutterstock

در سال 2022، سازمان ملل مذاکرات معاهده ای را در داکار، سنگال، برای یک سند الزام آور بین المللی برای پایان دادن به آلودگی پلاستیکی آغاز کرد. سلامت در اعلام روند معاهده مورد تاکید قرار نگرفت. با این حال، تکثیر پلاستیک‌ها پیامدهای بزرگی را برای بیماری‌ها و اختلالات غدد درون ریز ایجاد کرده است.

پلاستیک ها منبعی از مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز هستند که معمولاً به عنوان EDC شناخته می شوند. این EDCها شامل فتالات ها (مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی)، بیسفنول ها (مورد استفاده در آسترهای قوطی) و مواد پر و پلی فلوروآلکیل یا PFAS (مورد استفاده در ظروف پخت و پز نچسب) هستند.

مطالعات در سراسر جهان، قرار گرفتن در معرض EDCهای مورد استفاده در مواد پلاستیکی و سهم آنها در ناباروری و بیماری‌های غیرواگیر از جمله چاقی، دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی عروقی و برخی سرطان‌ها را ثبت کرده‌اند. یک مطالعه اخیر هزینه های بهداشتی سالانه 250 میلیارد دلاری در سال مربوط به پلاستیک را مستند کرده است.

در این وبینار، دکتر لئوناردو تراسانده تحقیقات با استفاده از داده‌های مؤسسه ملی سلامت ایالات متحده، تأثیرات محیطی بر برنامه پیامدهای سلامت کودک (ECHO) از سال 1998 تا 2022 را مورد بحث قرار خواهد داد. سن z-scores. محققان همچنین پیامدهای نامطلوب زایمان و هزینه های مرتبط را تخمین زدند.

این وبینار توسط شریل پاتون، مدیر مرکز منابع زیست مانیتورینگ مشترک المنافع.

بلندگوی برجسته

لئوناردو تراسانده، MD، MPP یک رهبر مشهور بین المللی در زمینه بهداشت محیطی کودکان است. تحقیقات او بر شناسایی نقش مواجهه‌های محیطی در چاقی کودکان و خطرات قلبی عروقی و مستندسازی هزینه‌های اقتصادی برای سیاست‌گذاران از ناتوانی در پیشگیری از بیماری‌های با منشاء زیست‌محیطی در کودکان متمرکز است. او در مدرسه خدمات عمومی واگنر و کالج بهداشت عمومی جهانی دانشگاه نیویورک قرار ملاقات دارد. او شاید بیشتر به خاطر مجموعه ای از مطالعات منتشر شده در Lancet Diabetes and Endocrinology و Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism که هزینه بیماری ناشی از مواد شیمیایی مخل غدد درون ریز را در ایالات متحده و اروپا به ترتیب 340 میلیارد دلار و 163 میلیارد یورو در سال ثبت می کند، شناخته شده است. دکتر تراسنده یکی از 35 مرکز در سراسر کشور را به عنوان بخشی از برنامه تأثیرات محیطی مؤسسه ملی بهداشت بر پیامدهای سلامت کودکان رهبری می کند. او به‌عنوان عضوی از کمیته‌های علمی و پانل‌های تخصصی متعدد، از جمله کمیته اجرایی شورای سلامت محیط‌زیست آکادمی اطفال آمریکا و کمیته راهبری برنامه محیط‌زیست سازمان ملل متحد در چشم‌انداز جهانی مواد شیمیایی، خدمت کرده است. او پس از دریافت مدرک لیسانس، پزشکی و سیاست عمومی از هاروارد، دوره دستیاری ترکیبی بوستون را در اطفال و یک بورسیه قانونگذاری را در دفتر سناتور هیلاری رادهام کلینتون به پایان رساند.

این وبینار توسط EDC Strategies Partnership که توسط شریل پاتون (Commonweal) ریاست مشترک برگزار می شود. مرکز منابع زیست مانیتورینگ، جری هایندل و سارا هاوارد (استراتژی های محیط سالم و مختل کننده غدد درون ریز علوم بهداشت محیطی، توجه می کندجنون جنسن (اتحاد بهداشت و محیط زیست، شفا دادنو راشل میسی (همکاری برای سلامت و محیط زیست، CHE). برای مشاهده لیست کامل تماس ها و وبینارهای گذشته مربوط به EDCها و گوش دادن یا مشاهده موارد ضبط شده، لطفا از ما دیدن فرمایید شراکت صفحه