کارشناسان گواهی می دهند که نفت بزرگ دهه ها را صرف شک و تردید در مورد خطرات سوخت های فسیلی کرده است



کارشناسان و قانونگذاران، در طول جلسه استماع سنا، تغییر استراتژیک صنعت سوخت های فسیلی را از انکار کامل آب و هوا به کمپین های پیچیده تر اطلاعات نادرست با هدف محافظت از سود و در عین حال تضعیف سیاست های آب و هوایی فاش کردند.

گزارش دهنور برای روزنامه گاردین.


به اختصار:

  • گزارش سنا، با حمایت اسناد احضار شده، نشان می دهد که چگونه بخش سوخت های فسیلی از انکار تغییرات آب و هوایی به فریب مردم از طریق اطلاعات نادرست تبدیل شد.
  • قانونگذاران به تلاش‌های این صنعت برای شستشوی سبز اشاره کردند و بر پیام‌های دوگانه آن تأکید کردند: پذیرش تغییرات آب و هوایی به طور خصوصی و در عین حال کم اهمیت جلوه دادن آن.
  • دموکرات‌ها استدلال کردند که شرکت‌های نفتی به جای مالیات‌دهندگان، باید بار مالی تأثیرات تغییرات آب و هوایی را متحمل شوند.

نقل قول کلیدی:

به نظر من، دولت ایالتی یا دولت فدرال نباید این لایحه را تحویل بگیرد. فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که از افرادی که باعث این مشکل شده‌اند، که در مورد آن وضعیت دروغ گفته‌اند، بخواهیم این صورت حساب را دریافت کنند.»

– سناتور ورمونت، برنی سندرز

چرا این مهم است:

تأثیر صنعت سوخت‌های فسیلی بر روایت‌های تغییرات اقلیمی بر درک عمومی تأثیر گذاشته و اقدامات سیاسی را به تأخیر انداخته و به تشدید بحران‌های اقلیمی کمک می‌کند. بیشتر بخوانید: انکار تغییر اقلیم و من.