کاهش متان از دام برای تثبیت آب و هوا بسیار مهم است، اما کنگره همچنان به جلوگیری از گزارش انتشار گازهای گلخانه ای مزارع ادامه می دهد.


هر کسی که احساس کند مجبور است لایحه‌ای را که اخیراً توسط مجلس نمایندگان تصویب شده است بررسی کند، زبانی آشنا خواهد دید.

ممکن است بد به نظر برسد – نگرانی متخصصان کشاورزی یا سیاست های آب و هوایی. اما این زبان به یکی از بزرگ‌ترین منابع این کشور برای گازهای گلخانه‌ای به ویژه گرم‌کننده آب و هوا مربوط می‌شود: متان گاو. و در حال حاضر، کاهش متان بهترین و مناسب‌ترین استراتژی جهان برای جلوگیری از بلایای جوی است.

این ماده که در لایحه هزینه‌ای که مجلس در ماه نوامبر تصویب کرد، نوشته شده است، دولت را از تامین مالی قانونی که مزارع بزرگ دامداری را ملزم می‌کند گزارش دهند که فعالیت‌هایشان چقدر متان منتشر می‌کند، منع می‌کند. هر لایحه هزینه ای که کنگره در 14 سال گذشته به تصویب رسانده است حاوی زبان ناتوان کننده مشابهی است.

در واقع، در حالی که کنگره گفته است که از مزارع بزرگ می‌خواهد برخی از گازهای گلخانه‌ای خود را گزارش کنند، اما همچنین گفته است که برای انجام این کار به قانون‌گذاران پولی نمی‌دهد.

آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) برای چندین دهه تلاش کرده است تا آلودگی کشاورزی را تحت قوانین زیست محیطی بستر کشور تنظیم کند، زیرا صنعت دامداری – و لابی قدرتمند مزرعه – و متحدان آنها در کنگره معافیت از مقررات در قوانین و تصمیمات دادگاه را به دست آورده اند.

پتی لاورا، مشاور سیاست‌گذاری کمپین برای مزارع خانوادگی و محیط‌زیست، می‌گوید: «این از قدرت سیاسی آنها صحبت می‌کند. “قانون یک راه آهن سوم است.”

اما این «استثنایی گرایی کشاورزی» طولانی مدت زیر ذره بین می رود زیرا به طور فوری و به طور فزاینده ای مشخص می شود که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از همه بخش های اقتصاد جهان برای دستیابی به اهداف آب و هوایی ضروری است.

در اجلاس اخیر آب و هوای سازمان ملل متحد در دبی، بیش از 150 کشور متعهد شدند، هر چند داوطلبانه، انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سیستم‌های کشاورزی و غذایی خود، از جمله دام‌ها را کاهش دهند و شش تا از بزرگترین شرکت‌های لبنی جهان اعلام کردند که انتشار گاز متان خود را به صورت عمومی گزارش خواهند کرد. .

گزارش‌دهی برای کاهش انتشار جهانی متان بسیار مهم است، زیرا، مدافعان استدلال می‌کنند، نمی‌توانید آنچه را که اندازه‌گیری نمی‌کنید کاهش دهید.

کشاورزی، عمدتاً تولید دام، حدود 37 درصد از انتشار جهانی متان را تشکیل می دهد. در ایالات متحده، کشاورزی حدود 11 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد. حدود 25 درصد آن از آروغ گاو که متان آزاد می کند، 10 درصد دیگر یا بیشتر از متان تولید شده توسط کود دامی و حدود 50 درصد از اکسید نیتروژن ساطع شده هنگام استفاده از کود به محصولات می آید. ذرت، بزرگترین محصول کشور، به ویژه کود فشرده است. حدود 40 درصد از محصول کشت شده توسط کشاورزان آمریکایی برای دام تغذیه می شود.

صنعت دام اشاره می کند که گاو تنها حدود 3 یا 4 درصد از ایالات متحده را تولید می کند. انتشار گازهای گلخانه ای. منتقدان مخالفت می‌کنند، اما این درصد هنوز به مجموع گازهای گلخانه‌ای منتشر شده توسط برخی کشورها می‌شود. (طبق EPA، انتشار گازهای گلخانه ای و کود گاو در ایالات متحده 278 میلیون تن معادل دی اکسید کربن در سال 2021 تولید کرد. در مقایسه، کل کشور اسپانیا در همان سال 289 میلیون متریک تن تولید کرد.)

در حالی که انتشار گازهای متان از سایر بخش های اقتصاد آمریکا رو به کاهش است، متان از دام ها، به ویژه کود، در حال افزایش است. انتشار کود دامی بین سال‌های 1990 تا 2021 بیش از 60 درصد افزایش یافته است.

تحلیل Inside Climate News از فهرست انتشار گازهای گلخانه‌ای ایالات متحده توسط EPA نشان داد که در سال 2020، گاوها بیش از دو برابر بیشتر از تمام چاه‌های نفت و گاز کشور متان از آروغ‌ها و کود تولید می‌کنند.

منتقدان می گویند با این حال در ایالات متحده، بزرگترین تولید کننده گاو گاو در جهان، دومین تولید کننده بزرگ شیر و سومین تولید کننده بزرگ گوشت خوک، آژانس های نظارتی متان دام را خیلی خوب یا در برخی موارد اصلا اندازه گیری نمی کنند.

برای تخمین انتشار گازهای گلخانه ای از تاسیسات بزرگ دام، موجودی EPA بر داده های ایالت ها متکی است که اغلب ناقص است.

کلوئه واترمن، مدیر ارشد برنامه در گروه حمایت از محیط زیست Friends of the Earth گفت: «ما روش‌های تخمین انتشار داریم که اگر تعداد حیوانات را بدانید و از کدام استراتژی مدیریت کود استفاده می‌شود، می‌توانید استفاده کنید. اما ما حتی نمی دانیم چند حیوان در این مزارع وجود دارد.

در سال 2007، باربارا باکسر و دایان فاینشتاین، سناتورهای دموکرات کالیفرنیا، تلاش کردند با تأمین 3.5 میلیون دلار برای EPA برای ایجاد یک ثبت گازهای گلخانه‌ای برای «همه بخش‌های» اقتصاد، یکی از شکاف‌های دانش را برطرف کنند. فشار این سناتورها و دیگر سناتورهای دموکرات در همان سالی آغاز شد که دادگاه عالی تصمیم گرفت که EPA از نظر قانونی ملزم به تنظیم انتشار گازهای گلخانه ای است.

با این بودجه، EPA در نهایت برنامه گزارش‌دهی گازهای گلخانه‌ای آژانس را در سال 2009 راه‌اندازی کرد. این برنامه – متمایز از فهرست انتشار گازهای گلخانه‌ای آژانس – برای به دست آوردن داده‌هایی از منابع منفرد انتشار گازهای گلخانه‌ای، در «سطح تأسیسات» که بیشتر منتشر می‌کرد، در نظر گرفته شد. بیش از 25000 تن گازهای گلخانه ای در سال حدود 13000 تسهیلات، از جمله حدود 50 تا 100 تسهیلات دام بزرگ، تحت پوشش قانون قرار خواهند گرفت.

علی‌رغم این واقعیت که آروغ‌های گاو – یا انتشارات روده‌ای – بزرگترین منبع متان از دام هستند، EPA این انتشارات را در پیشنهاد اولیه یا نهایی‌شده خود برای این برنامه لحاظ نکرد و گفت که «روش‌های گزارش‌دهی عملی برای برآورد انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح تأسیسات برای اجرای این منابع ممکن است دشوار باشد و نتایج نامشخصی به همراه داشته باشد. این برنامه فقط به امکاناتی برای گزارش انتشار گازهای گلخانه ای از سیستم های مدیریت کود نیاز داشت.

در آن زمان، لابی مزرعه هشدار خود را در مورد پیشنهاد EPA درک شده برای مالیات بر گاز متان از گاوها ابراز می کرد و کمپینی را به راه انداخت تا اطمینان حاصل کند که کنگره از “مالیات دادن به گوز گاو” جلوگیری می کرد. (EPA مقررات دام را در یک گزارش فنی مورد بحث قرار داده بود، اما هرگز مالیات بر انتشار دام را پیشنهاد نکرد.) کنگره همچنین در حال کار برای ایجاد قوانینی بود که یک سیستم اجباری cap-and-trade برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کشور ایجاد کند، که لابی مزرعه در نهایت کارساز شد. شکست دادن.

لاورا گفت: «ما در مورد مالیات گاو سروصداهای زیادی شنیدیم. «آخر روز بود، مطبوعاتی تمام عیار. در این جنگ فرهنگی ضد نظارتی، گروه‌های کالایی مختلف به طرز باورنکردنی در روایت مهارت دارند و این یک نمونه واقعا کلاسیک است.»

صنعت کشاورزی که قبلاً نسبت به مقررات محتاط بود، که تاکنون با موفقیت از اکثر قوانین زیست محیطی اجتناب کرده بود، برنامه گزارش دهی را تلاش دیگری برای تنظیم مقررات می دانست.

آیا زمانی که انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را گزارش می‌کنیم، آیا گام بعدی تنظیم می‌شود؟» جاناتان بنکس، مشاور ارشد سیاست آب و هوا در نیروی ویژه هوای پاک گفت. “من فکر می کنم این ترس در بخش کشاورزی بود.”

حتی با وجود اینکه تعداد کمی از تسهیلات تحت برنامه گزارش دهی قرار می گیرند و انتشارات روده ای در آن گنجانده نشده است، قانونگذاران ایالت مزرعه اطمینان حاصل کردند که الزامات گزارش هرگز به هیچ وجه کشور مزرعه را تحت تأثیر قرار نمی دهد. فدراسیون اداره مزرعه آمریکا الزامات گزارش دهی را «مفصل و سنگین» خواند و ابراز نگرانی کرد که گزارش‌دهی پیش‌روی مقررات باشد.

در پیش‌بینی برنامه گزارش‌دهی، نماینده ایالات متحده، تام لاتهام، نماینده جمهوری‌خواه از آیووا، اصلاحیه‌ای را در لایحه اعتبارات در بهار سال 2009 ارائه کرد که در آن گفت: «در صورتی که این ماده مستلزم آن باشد، هیچ بودجه‌ای که کنگره تصویب کرده است مجاز به پرداخت هزینه نیست. گزارش اجباری انتشار گازهای گلخانه ای از سیستم های مدیریت کود.

لاتام در آن سال در مجلس نمایندگان گفت: «این هیچ کمکی به بهبود سلامت محیطی روستاهای آمریکا نخواهد کرد.

این زبان وارد لایحه بودجه نهایی سال شد و از آن زمان هر سال در آن گنجانده شده است. در سال 2022، پس از اینکه دموکرات‌ها این لایحه را حذف کردند، جمهوری‌خواهان دوباره با موفقیت در مورد این ماده مذاکره کردند.

شورای ملی تولیدکنندگان گوشت خوک موفقیت اصلاحیه Latham را جشن گرفت و در گزارش سالانه خود گفت که از “اقدامی حمایت می کند که EPA را از اجرای هر گونه مقرراتی که عملیات دام را ملزم به گزارش انتشار گازهای گلخانه ای از سیستم های مدیریت کود در سال مالی 2010 می کند، متوقف می کند.” لاتان در آن سال بیش از هر بخش دیگری از کشاورزی پول کمپین دریافت کرد.

آیووا تا کنون بزرگترین ایالت تولید کننده گراز در این کشور است، و گرازها انتشارات روده ای تولید نمی کنند، اما تأسیسات محبوسی که در آنها پرورش می یابند دارای تالاب های عظیم و سیستم های زباله هستند که مقادیر زیادی متان تولید می کنند.

این داستان توسط خوانندگانی مانند شما تامین می شود.

اتاق خبر غیرانتفاعی ما پوشش جوایز برنده جوایز را به صورت رایگان و تبلیغات ارائه می دهد. ما برای ادامه دادن به کمک های خوانندگانی مانند شما متکی هستیم. لطفا همین الان برای حمایت از کار ما کمک مالی کنید.

اکنون اهداء کنید

اخیراً، سناتور جونی ارنست، همچنین یک جمهوری‌خواه از آیووا، و سناتور جان تون، یک جمهوری‌خواه از داکوتای جنوبی، لایحه‌ای را ارائه کردند که از هرگونه بودجه از قانون کاهش تورم، لایحه گسترده دولت بایدن با محوریت آب و هوا، جلوگیری می‌کند. برای نظارت بر متان از دام استفاده شود.

تلاش‌های قانونی سالانه و گاه به گاه برای جلوگیری از دریافت اطلاعات اولیه توسط EPA در مورد میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای از مزارع آمریکایی، در حالی است که میلیاردها دلار به سمت تولیدکنندگان گاو و لبنیات این کشور سرازیر می‌شود.

سازمان های دولتی مختلف، از جمله وزارت کشاورزی ایالات متحده، نزدیک به 100 مشوق مالی مختلف را برای کشاورزان لبنیات و دامداران ارائه کرده اند تا دستگاه هاضم بی هوازی و زیرساخت های دیگر را برای جذب متان حاصل از عملیات خود بسازند.

در ماه نوامبر، گروه‌های حامی به وزیر کشاورزی تام ویلساک نامه نوشتند و از آژانس خواستند که ارسال میلیون‌ها بودجه IRA برای ساخت دستگاه‌های هاضم را متوقف کند، با این استدلال که این بودجه تأثیری بر توسعه کشاورزی متان فشرده خواهد داشت.

آنها همچنین به تحقیقات اخیر اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد هاضم‌هایی که برای جذب متان در نظر گرفته شده‌اند، ممکن است در واقع مقداری بیشتر از آنچه که EPA در محاسباتش فرض می‌کند، متان نشت کند.

مطالعات بر اساس سنجش از دور نشان داده است که مقدار قابل توجهی متان ممکن است از هاضم ها نشت کند. اما دقیقاً مشخص نیست که چقدر به این دلیل است که EPA و تنظیم‌کننده‌های ایالتی فاقد ابزارهای نظارتی برای اندازه‌گیری انتشار گاز متان در وهله اول هستند – حتی با وجود میلیاردها دلار هزینه برای این عملیات.

واترمن گفت: «دریافت انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح تأسیسات واقعاً مهم است، زیرا می‌بینیم که با بهبود فناوری‌های سنجش متان، دقت EPA در اندازه‌گیری کارایی دستگاه‌های هاضم متان را مورد تردید قرار می‌دهد. “اما هیچ کس در سطح تاسیسات نظارت نمی کند.”

واترمن افزود: “من نمی‌خواهم شواهدی را که EPA درباره متان منتشر کرده است، تضعیف کنم.” اما ما باید گزارش‌دهی در سطح تأسیسات انجام دهیم و برای اندازه‌گیری دقیق و جامع انتشار متان کار زیادی برای انجام دادن داریم.»