گسترش خط لوله گاز می تواند به اضطرارهای آب و هوایی شمال غرب اقیانوس آرام دامن بزند | کالیفرنیا



ساخت و ساز می تواند قبل از سال جدید برای توسعه خط لوله گاز از طریق شمال غرب اقیانوس آرام آغاز شود که مقامات ایالتی می گویند که انتقال انرژی های تجدیدپذیر در منطقه را تضعیف می کند و باعث افزایش شرایط اضطراری آب و هوایی می شود.

این منطقه از آتش سوزی های سالانه، گنبدهای گرمای مرگبار و خشکسالی رنج می برد. قانونگذاران در واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین این کشور را برای کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی به تصویب رسانده‌اند، اما می‌گویند کمیسیون فدرال که چراغ سبز این پروژه را روشن کرده است، این پیشرفت را تهدید می‌کند.

جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن، که قانونی را در سال 2021 امضا کرد که برای بزرگترین ایالت این ایالت سقف تعیین می کند، گفت: “ایالت ما و کل ساحل غربی، قوانین متعددی دارد که اشتهای گاز را در سال های آینده محدود می کند.” ساطع کننده ها “و آنها اساساً این را نادیده گرفتند.”

در ماه اکتبر، کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال (Ferc) توسعه خط لوله GTN Xpress را تایید کرد، خط لوله ای که گاز را از میادین فرکینگ در غرب منتقل می کند. کانادا از طریق آیداهو، واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا. طرفداران می گویند که این گسترش برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مصرف کننده مورد نیاز است.

پیش‌نویس ارزیابی زیست‌محیطی خود Ferc نشان داد که این گسترش منجر به افزایش گازهای گلخانه‌ای معادل اضافه شدن بیش از 700000 خودروی بنزینی به جاده‌ها در هر سال می‌شود.

این توسعه باعث ارتقای ایستگاه های کمپرسور می شود و اجازه می دهد گاز بیشتری از خط لوله موجود عبور کند. منتقدان می گویند ارتقای ایستگاه های کمپرسور به GTN Xpress کمک می کند تا برخی مقررات را دور بزند.

پم مارش، نماینده ایالت اورگان، که از قانون سال 2021 حمایت کرد که طبق آن شرکت‌های برق ایالتی باید تا سال 2040 به تولید برق بدون کربن روی آورند، گفت: «ما فکر می‌کردیم که در مسیر درستی هستیم. در سال 2020، آتش‌سوزی جنگلی 2500 خانه را در منطقه مارش ویران کرد. . او گفت: “تغییرات آب و هوا در حال رخ دادن است، درست در مقابل ما قرار دارد، ویرانگر است، و ما باید هر کاری که می توانیم برای کاهش آسیب های احتمالی انجام دهیم.”

در ماه نوامبر، دادستان‌های کل واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا و گروه‌های زیست‌محیطی دادخواست مشترکی ارائه کردند و از Ferc خواستند «دستور ناقص و غیرقانونی مجوز پروژه GTN Xpress» را پس بگیرد، با این استدلال که Ferc نتوانسته تأثیرات آب و هوایی این پروژه را ارزیابی انتقادی کند. آنها همچنین گفتند که این طرح قوانین ایالتی را که تقاضای گاز را کاهش می دهد در نظر نمی گیرد. Ferc تا 22 دسامبر فرصت دارد تا پاسخ دهد.

جف مرکلی، سناتور اورگان، گفت: «فرک یک آژانس کاملاً تسخیر شده است که طبق قانون مسئولیت خود را انجام نمی دهد. در ذهن آنها، «نیاز» به سادگی به این معناست که شرکت‌های سوخت فسیلی می‌خواهند این کار را انجام دهند، و بنابراین آنها آن را مهر و موم می‌کنند.»

Ferc یک آژانس مستقل است، اما هزینه های سالانه را از صنایع تحت نظارت خود، از جمله صنعت گاز، دریافت می کند. در دو دهه گذشته، این کمیسیون 423 پروژه از 425 پروژه خط لوله را که پیش از آن ارائه شده بود، تصویب کرده است.

مرکلی و سه سناتور دیگر از کمیسیون خواستند که توسعه پیشنهادی را رد کند و استدلال کردند که “اگر GTN به طور معمول با خط لوله خود در سال 2050 به کار خود ادامه دهد، 48 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای هدف منطقه از همه منابع را نشان می دهد.” آنها افزودند، “به زبان ساده، اگر این پروژه به جلو پیش برود، هیچ راهی وجود ندارد که ایالت های ما بتوانند به اهداف انتشار گازهای گلخانه ای خود دست یابند.”

مخالفان در مورد خطرات بهداشتی مرتبط با گسترش ابراز نگرانی کرده اند. ایستگاه های کمپرسور ترکیبی از آلاینده ها مانند بنزن که با خطر بیشتر برخی سرطان ها مرتبط است و مونوکسید کربن منتشر می کنند.

قانون‌گذاران و گروه‌های زیست‌محیطی همچنین از سابقه ایمنی محیط‌زیست و حقوق بشر TC Energy، شرکت مادر GTN انتقاد کرده‌اند. به دلیل نقض محیط زیست در یک خط لوله در بریتیش کلمبیا جریمه شد، جایی که همچنین متهم به همکاری با پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان بومی شد. امسال انفجاری در خط لوله گاز ویرجینیا و نشت نفت عظیم در خط لوله کیستون آن در سال 2022 رخ داد.

گروه‌های بومی، از جمله شبکه بومی محیط‌زیست و کمیسیون ماهی‌های بین‌قبیله‌ای رودخانه کلمبیا، می‌گویند که این پروژه به بحران آب و هوایی کمک می‌کند که گونه‌های بومی مانند قزل‌آلای سر فولادی و ماهی آزاد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ما قطعاً نگران هستیم [the expansion]Alysia Aguilar Littleleaf، که تجارت ماهیگیری مگس را در منطقه حفاظت شده Warm Springs در اورگان اداره می کند، گفت. به همین دلیل ما از همان ابتدا با آن مخالفت کردیم.»

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

مایکل تادئو، سخنگوی TC Energy، زمانی که برای اظهار نظر تماس گرفت، نوشت: “با بیش از دو سال تجزیه و تحلیل و بررسی توسط آژانس، GTN XPress یکی از پروژه های زیرساختی است که به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است که توسط FERC در سال جاری تایید شده است.” وی افزود: “ما از اقدام دو حزبی FERC برای تایید این پروژه قدردانی می کنیم و با جدیت تلاش خواهیم کرد تا در اسرع وقت به بهره برداری برسد.” Tadeo به سوالات مربوط به سابقه زیست محیطی TC Energy پاسخ نداد.

مخالفان این پروژه همچنین استدلال می‌کنند که توسعه خط لوله همچنین فرض می‌کند که تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در سطح کنونی باقی بماند یا در طول زمان رشد کند. با این حال، طرفداران استدلال می کنند که تقاضای مصرف کننده با پیشرفت انتقال انرژی کاهش می یابد.

آدری لئونارد، وکیل شرکت Columbia Riverkeeper که در حال مبارزه با پروژه است، گفت: «این توافق‌های پیشین تصویر کاملی از تقاضا را نشان نمی‌دهند. “فقط به این دلیل که کسی را دارید که مایل به خرید گاز است، به این معنی نیست که گاز ضروری است.”

یک تنظیم کننده دولتی به طور مستقل به همین نتیجه رسید. در این سال، کمیسیون نظارتی واشنگتن، شرکت آب و برق Cascade را که قرارداد خرید گاز از GTN Xpress دارد، به دلیل تکیه بر مدل‌های قدیمی مصرف انرژی که قوانین جدید ایالتی را در نظر نمی‌گیرند، مورد تمسخر قرار داد. آن تحلیل Cascade از GTN Xpress را “به طور آشکار ناکافی” نامید.

TC Energy و Cascade به سوالات در مورد نظرات کمیسیون دولتی پاسخ ندادند.

در پاسخ به این سوال که آیا این پروژه مورد نیاز است، Tadeo در ایمیلی نوشت که تقاضا برای گاز در سیستم GTN موجود از سال 2014 تا 2021 بیش از 26 درصد افزایش یافته است، در حالی که عرضه محدود شده است، که منجر به “قیمت های بی مورد انرژی بالا و کاهش قابلیت اطمینان برای مصرف کنندگان شده است. “.

اگر Ferc درخواست توقف پروژه را رد کند، TC Energy می تواند ساخت و ساز را آغاز کند، اگرچه مخالفان احتمالاً از طریق دادگاه های فدرال درخواست تجدید نظر خواهند کرد.

اینسلی گفت: «ما قصد داریم قوانین خود را اجرا کنیم. “اگر این ساخت و ساز را انجام دهید و ما آنها را اجرا کنیم، یک دارایی معلق خواهید داشت، یک دسته کمپرسور در آنجا نشسته و یک خط لوله خواهید داشت که نمی توانید از آن استفاده کنید اما پرداخت کنندگان نرخ را مجبور به پرداخت هزینه آن کرده اید.”