گوشت گاو کمتر، باقی مانده بیشتر: 21 قطعنامه پایداری غذا برای سال 2024 | زباله های مواد غذایی



1 کمتر گوشت گاو بخورید

وقتی غذا ما را به فرهنگ، میراث، خانواده و هویت پیوند می‌دهد، هیچ‌کس نمی‌خواهد به او گفته شود چه بخوریم. اما نادیده گرفتن اعداد و ارقام سخت است: گوشت گاو نسبت به سایر مواد غذایی معمولی تأثیر آب و هوایی بیشتری دارد. اگر حاضر نیستید به طور کامل همبرگر یا گالبی را کنار بگذارید، با تعویض یک وعده گوشت گاو در هفته با یک وعده مرغ شروع کنید – 0.71 تن CO2 صرفه جویی خواهید کرد.2 یک سال برای هر نفر

2 رای دادن به خصوص در انتخابات محلی

تغییرات فردی در مصرف برای اصلاح سیستم غذایی خراب ما کافی نخواهد بود – انجام این کار به سیاست نیاز دارد. چه بیشتر نگران ضایعات مواد غذایی باشید، یارانه برای شرکت‌های بزرگ یا حمایت از کارگران مزرعه، نمایندگانی می‌خواهید که در زمان شکل‌دهی سیاست‌ها برای منافع شما مبارزه کنند.

3 اجاق گاز خود را از گاز به برقی تبدیل کنید

اجاق گازها برای سلامت انسان وحشتناک هستند و گازهای گرمایش سیاره را حتی در صورت عدم استفاده از آن نشت می کنند. خاموش کردن آن‌ها برای همه امکان‌پذیر نیست و می‌تواند مخصوصاً برای اجاره‌کنندگان دشوار باشد، اما صرف‌نظر از وضعیت زندگی‌تان، ارزش آن را دارد که از ماشین‌حساب Rewiring America’s IRA استفاده کنید تا ببینید چه نوع تخفیف‌هایی ممکن است به شما کمک کند تغییر را انجام دهید.

4 میزبانی مبادله ابزار آشپزخانه

آیا سه سال پیش یک مخلوط کن غوطه وری در فروش خریدید تا متوجه شوید که دوست ندارید سوپ بخورید؟ آیا به دوست شما یک آبمیوه گیری فانتزی به عنوان هدیه عروسی داده شده است که هرگز به آن دست نزده است؟ یک مبادله را میزبانی کنید تا شما و دوستانتان بتوانید بدون خرج کردن یک سکه، به ابزارهایی که در آشپزخانه خود گرد و غبار جمع می کنند، جان تازه ای بدهید.

5 غذا را به درستی نگهداری کنید تا هدر نرود

حدود 40 درصد از ضایعات مواد غذایی در ایالات متحده در خانه اتفاق می افتد. با نگهداری مواد غذایی به روش صحیح، با آن مبارزه کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. با قرار دادن ساقه گیاهان تازه در یک فنجان آب شروع کنید و سیب ها را از میوه های دیگر جدا کنید تا اتیلنی که آزاد می کنند باعث خراب شدن سایر محصولات نشود، سپس savethefood.com را برای نکات دیگر بررسی کنید.

6 مشارکت مدنی داشته باشید

حتی زمانی که فصل انتخابات نیست، می توانید بر تصمیمات پایداری در سطح سیستمی تأثیر بگذارید. به هیئت مشورتی پسماند جامد محلی خود بپیوندید تا در مورد نحوه مدیریت زباله های غذایی شهرتان نظری داشته باشید. در شورای شهر شهادت دهید که چگونه وابستگی ساختمان های آپارتمانی به اجاق گاز به ساکنان آسیب می رساند. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به دنبال سازمان‌های محلی باشید که در حال حاضر اقدامی انجام داده‌اند و بپرسید که چگونه درگیر می‌شوید.

7 به غواصی در زباله دانی بروید

از آنا ساکس «سطل‌باز» پیروی کنید و از زباله‌های استارباکس محلی خود یا تریدر جو با تفنگ عبور کنید، و ممکن است با صدها دلار غذای کاملاً خوراکی که نزدیک است اما تاریخ انقضای آن تمام نشده است، به خانه برگردید. (در مورد قانونی بودن و ایمنی غواصی در زباله دانی برای مواد غذایی اینجا بیشتر بیاموزید.) حتی بهتر از آن، از نهاد شرکتی مورد نظر حمایت کنید که پرتاب غذا را متوقف کند و به جای آن شروع به اهدای آن به یک بانک غذایی محلی کند.

8 وسایل قابل استفاده مجدد را با خود حمل کنید

نرخ بازیافت در ایالات متحده به طرز وحشتناکی پایین است، اما بیشتر زندگی ما طوری تنظیم نشده است که بتوانیم از خرید فست فود اجتناب کنیم. بطری‌های قابل استفاده مجدد و لیوان‌های قهوه عایق‌شده در حال تبدیل شدن به بخش رایج زندگی هستند، اما چرا ظروف قابل حمل و ظروف غذا را برای هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتید در کیف، ماشین یا میز اداری خود نگهداری نکنید؟

9 زمانی را برای آزمایش مواد اولیه و دستور العمل های پایدار اختصاص دهید

بسیار خوب است که در مورد اینکه چگونه موادی مانند کلپ، گل تاج خروس یا پودر کریکت می توانند به کاهش کربن در رژیم غذایی ما کمک کنند، صحبت کنیم. اما بعید است که ما به طور داوطلبانه غذاهای مقاوم در برابر آب و هوا را شروع کنیم، مگر اینکه واقعاً از خوردن آنها لذت ببریم – به این معنی که باید یاد بگیریم با آنها آشپزی کنیم. زمانی را برای آزمایش و شناسایی دستور العمل هایی اختصاص دهید که به شما کمک می کند از خوردن آگاهانه بیشتر سیاره لذت ببرید.

10 باقیمانده خود را هدر ندهید

همیشه در پایان شام یک جعبه بخواهید و باقیمانده غذا را به خانه بیاورید (حتی بهتر است ظرف خالی خود را با خود بیاورید). شما همیشه می‌توانید باقیمانده‌هایتان را به چیز جدیدی تبدیل کنید – مثلاً آن کاری یک روزه می‌تواند پرکننده‌ای برای تخم‌مرغ‌های سرخ‌شده فردا باشد. و اگر از خوردن مکرر یک چیز خسته می‌شوید، سعی کنید قسمتی از چیزی را که در خانه درست می‌کنید فوراً فریز کنید تا بتوانید آن را بیرون بیاورید و ظرف چند هفته دوباره برای یک وعده غذایی سریع گرم کنید.

11 به سفر یادگیری خود ادامه دهید

اگر بهتر ندانید، انجام بهتر کار سخت است، پس متعهد شوید که مطلع باشید. امسال یک کتاب بخوانید یا یک مستند تماشا کنید که بیشتر در مورد سیستم های غذایی، زباله ها یا تغییرات آب و هوایی به شما یاد می دهد. (به جایی برای شروع نیاز دارید؟ Farming while Black اثر لی پنیمن و انقلاب تک نی اثر ماسانوبو فوکوکا در لیست من برای سال 2024 هستند و فیلم Gather یکی از فیلم های مورد علاقه سال های قبل است.)

لایحه مزرعه به عنوان “مهم ترین لایحه آب و هوایی که این کنگره تصویب خواهد کرد” توصیف شده است – این لایحه بر همه چیز از استفاده از زمین گرفته تا انتشار گاز متان تا آلودگی هوا و آب تاثیر می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید، سپس با نمایندگان خود تماس بگیرید تا به آنها اطلاع دهید که بیشتر دوست دارید چه مواردی در صورتحساب گنجانده شود.

13 از گیاهان (و قارچ ها) بیشتر و محصولات حیوانی کمتری بخورید

اگرچه گوشت گاو بدترین متخلف آب و هواست (نگاه کنید به شماره 1)، سایر محصولات حیوانی مانند پنیر نیز بر آب و هوا تأثیر می گذارد. نیازهای تغذیه ای هر فرد متفاوت است، و لازم نیست ناگهان یک شبه گیاهخوار شوید تا تأثیر مثبتی داشته باشید – اما می توانید بدون توجه به اینکه در کجای سفر آب و هوایی خود هستید، غذاهای گیاهی و قارچی بیشتری مصرف کنید.

14 داوطلب

یک انبار مواد غذایی محلی، مزرعه شهری یا سازمانی متمرکز بر حاکمیت غذایی پیدا کنید و مقداری از وقت خود را به غذا دادن به گرسنگان، کشیدن علف های هرز یا ارائه کمک های اداری اختصاص دهید. تغییر سیاست‌ها برای تغییرات بلندمدت سیستمی ضروری است، اما در این میان، افرادی هستند که از شکاف‌های سیستم کنونی ما عبور می‌کنند و فوراً به کمک نیاز دارند.

15 شروع به کمپوست کردن کنید

تنها 5 درصد از 66.2 میلیون تن ضایعات غذایی که هر سال در ایالات متحده تولید می کنیم، کمپوست می شود، حتی اگر کمپوست به ما امکان می دهد از انتشار گاز متان ناشی از ارسال غذا به محل دفن زباله جلوگیری کنیم (به علاوه، کمپوست باعث ایجاد خاک سالم می شود). اگر فضا و زمان دارید، سیستم کمپوست خود را در خانه راه اندازی کنید، یا به جمع آوری کمپوست در نزدیکی خود نگاه کنید. اگر چیزی در دسترس نیست، ببینید آیا می توانید سازمان غیرانتفاعی یا شهروندانی را پیدا کنید که از افزایش گزینه های کمپوست در منطقه شما حمایت می کند.

16 شیشه یا آلومینیوم را به جای پلاستیک انتخاب کنید

تنها 5 درصد از پلاستیک در ایالات متحده بازیافت می شود. 95 درصد دیگر یا دفن می شود یا سوزانده می شود. نرخ بازیافت آلومینیوم و شیشه، اگرچه هنوز هم می تواند از بهبود استفاده کند، در ایالات متحده بسیار بالاتر است – بنابراین اگر با انتخابی روبرو هستید، نوشیدنی یا ماده غذایی از آلومینیوم یا شیشه را به جای پلاستیک انتخاب کنید و سپس مطمئن شوید که پس از اتمام کار، آن را در ظرف مناسب بازیافت مرتب کنید.

17 از ضایعات مواد غذایی خود برای تهیه رنگ های طبیعی استفاده کنید

آیا می دانستید که می توانید از ضایعات و پوسته های موجود در اطراف آشپزخانه خود برای پروژه های رنگ طبیعی DIY استفاده کنید؟ با استفاده از دانه های آووکادو، پوست پیاز و پوست انار، برای رنگ آمیزی لباس های خود به طیفی از صورتی، زرد و قهوه ای پر رنگ، جان تازه ای به لباس های قدیمی یا مقرون به صرفه بدهید.

18 دریابید که آیا سوپرمارکت محلی شما از مبردهای سازگار با آب و هوا استفاده می کند یا خیر

هیدروفلوئوروکربن‌ها (یا HFC) که اغلب به عنوان خنک‌کننده در یخچال‌ها استفاده می‌شوند، «آلاینده‌های فوق‌العاده» هستند، با هزاران برابر پتانسیل گرمایش جهانی بیشتر از دی‌اکسید کربن – حتی اگر جایگزین‌های بدون HFC وجود داشته باشد. سوپرمارکت محلی شما از چه چیزی استفاده می‌کند و فروشگاه‌های مواد غذایی را برای گزینه‌های سازگارتر با آب و هوا با استفاده از ابزارهای آنلاین weatherfriendlysupermarkets.org مسئول نگه دارید.

19 فهرستی از مواد غذایی تهیه کنید و به آن پایبند باشید

فروشگاه‌های مواد غذایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را وادار به خرید بیشتر از آنچه در نظر دارید بخرید – و وقتی این کار را انجام می‌دهید، این مازاد به راحتی می‌تواند به ضایعات غذا تبدیل شود. برای به حداقل رساندن خرید بیش از حد، یک برنامه غذایی و لیست مواد غذایی در خانه تهیه کنید و پس از حضور در فروشگاه به آن پایبند باشید. و با معده خالی به خرید نروید: گرسنگی واقعاً می تواند شما را مجبور به خرید بیشتر کند.

20 زیستگاه گرده افشان را ایجاد کنید

بر اساس گزارش USDA، 35 درصد از محصولات غذایی جهان به گرده افشان های حیوانات وابسته است، اما این موجودات در معرض تهدید هستند. با محدود کردن استفاده از آفت‌کش‌ها در باغ خود، کاشت انواع گیاهان بومی یا نصب جعبه خفاش، عشق خود را به آنها نشان دهید (باور کنید یا نه، خفاش‌ها نیز ضروری هستند، اگر اشتباه متوجه شوند، گرده‌افشان).

21 وقتی شک دارید، جمعی فکر کنید، نه فردی

حتی اگر فردا بتوانید کل ردپای شخصی خود را تبخیر کنید، سیستم غذایی کنونی همه افراد اطراف شما را در وضعیت مخرب زیست‌محیطی محبوس نگه می‌دارد – که به این معنی است که تغییر سیستم‌هایی که ما را در چرخه‌های ناپایدار نگه می‌دارند تاثیرگذارتر از رسیدن به اهداف شخصی است. پاکی اخلاقی بنابراین اگر زمان یا انرژی محدودی برای صرف تلاش‌های پایدار دارید، هر زمان که ممکن است، اقداماتی را که باعث ایجاد تغییرات جمعی می‌شوند، اولویت‌بندی کنید.