استفاده از آفت کش ها در سنت لوئیس گروهی از شهروندان را به دنبال دارد که خواستار تغییر هستند | سنت لوئیس


برای بزرگنمایی کلیک کنید نرگس در پارک تاور گروو.  سوابق نشان می دهد که شهر از سموم دفع آفات استفاده می کند.  - FLICKR/PAUL SABLEMAN

نرگس در پارک تاور گروو. سوابق نشان می دهد که شهر از سموم دفع آفات استفاده می کند.

شش سال پیش، ارین اوریلی از پارک تاور گروو عبور کرد و متوجه چیزی شد که فکر می‌کرد نگران‌کننده بود. یک کارگر شهری در حال پاشیدن مواد شیمیایی روی فضای سبز پارک بود، و اوریلی، پرستار و مشاور شیردهی، می‌گوید متوجه شده است که در سال‌های بعد بارها و بارها همین اتفاق تکرار می‌شود.

همینطور سایر ساکنان شهر که اکنون ائتلاف سنت لوئیس بدون اسپری را تشکیل می دهند. این گروه در دو سال و نیم گذشته تلاش کرده است تا شهر را وادار کند که استفاده از آفت کش ها را در زمین های عمومی محدود کند – اما آنها می گویند که پیام آنها بیشتر در گوش ها ناشنوا بوده است.

اوریلی به RFT می گوید: “ماموریت ما این است که اطمینان حاصل کنیم که فضاهای سبز عمومی ما به شیوه ای سالم و بدون استفاده از مواد شیمیایی که می تواند اثرات ناسالم ایجاد کند، حفظ شود.”

این ماموریتی است که ائتلاف مصمم به انجام آن است. اعضا 17 نسخه از پیش نویس فرمانی را که استفاده از آفت کش ها را محدود می کند، بررسی کرده اند.

آنها همچنین برای به دست آوردن سوابق عمومی تلاش کردند که نشان دهد اداره پارک ها، تفریحات و جنگلداری شهر از سال 2018 تا 2021 چقدر آفت کش استفاده کرده است – که یک سال و نیم طول کشید، وکیل و مداخله خانم پیرزن آن زمان مگان گرین. دانیل «دیگر» رومانو، عضو ائتلاف، می‌گوید که این گروه با «موانع پشت سر راه» از سوی افسر قانون Sunshine شهر مواجه شد.

سوابقی که آنها در نهایت دریافت کردند نشان داد که شهر از 520 گالن Roundup در پارک های شهر از سال 2018 تا 2021، علاوه بر مقادیر کمتر علف کش Resolve و Resolute استفاده کرده است. هر سه آفت کش حاوی موادی هستند که توسط سازمان های مختلف به عنوان سرطان زای احتمالی شناخته می شوند.

سازنده Roundup، مستقر در سنت لوئیس مونسانتو، در میانه یک سری درگیری های شدید دادگاه بر سر تأثیرات آن بوده است که نتایج متفاوتی به همراه داشته است. شرکت آلمانی بایر در سال 2018 مونسانتو را خریداری کرد و دو سال بعد، با پرداخت 10 میلیارد دلار برای تسویه ادعاهایی مبنی بر اینکه ماده فعال رانداپ، گلایفوسیت، باعث سرطان شده است، موافقت کرد.

در چندین پرونده اخیر، هیئت منصفه در کنار شاکیانی قرار گرفته اند که شامل این توافق نشده اند و میلیاردها ضرر برای شرکت داروسازی وارد کرده اند. در ماه اکتبر، هیئت منصفه جان دورنل مرد سنت لوئیس را به دلیل ابتلا به لنفوم غیر هوچکین پس از چندین سال استفاده از راندآپ، 1.25 میلیون دلار جایزه داد.

ارل نیل، کارمند بخش جنگلداری شهر سنت لوئیس در دهه 1990، در سال 2022 پس از اینکه راندآپ را به ایجاد سرطان متهم کرد، با بایر به توافق رسید. ارل همچنین مبتلا به لنفوم غیر هوچکین بود.

باربارا چیچریو، عضو ائتلاف، می‌گوید: «من فکر می‌کنم شهر با ادامه استفاده از آفت‌کش‌ها واقعاً خود را در معرض خطر قانونی و مالی قرار می‌دهد.

در یک بیانیه ایمیلی، نیک دان، افسر اطلاعات عمومی دفتر شهردار تیشاورا جونز، به این سوال که آیا شهر هنوز از Roundup استفاده می کند یا خیر، پاسخ نداد. دان گفت: “ما مشتاقانه منتظر بررسی تأثیرات بالقوه این پیشنهاد هستیم و در مورد گام های عملی بیشتر بحث می کنیم که شهر سنت لوئیس می تواند پارک ها و فضاهای عمومی ما را ایمن و سالم نگه دارد.”

لایحه ائتلاف، وزارت پارک ها، تفریحات و جنگلداری را ملزم می کند تا “طرح مدیریت زیست محیطی زمین” را که اقدامات طبیعی و ارگانیک برای کنترل گیاهان و آفات را در اولویت قرار می دهد، تهیه کند. همچنین شهر را به آفت‌کش‌های موجود در فهرست ملی مواد مجاز فدرال در قانون تولید مواد غذایی ارگانیک محدود می‌کند.

اعضای ائتلاف می گویند که فرمان پیشنهادی آنها، به نام “پارک های سالم در فضای باز و فضای عمومی”، از سوی پنج شهردار حمایت شده است. ژانویه گذشته، جسی تاد سابق الدرمن نسخه ای از این لایحه را معرفی کرد، اما از یک جلسه استماع کمیته فراتر نرفت.

در بیانیه دان آمده است: «همانند هر قانون دیگری، ادارات شهری تحت تأثیر باید تأثیرات بالقوه را بر عملیات، ظرفیت کارکنان و همچنین بودجه‌های ادارات ارزیابی کنند. مانند لایحه مشابهی که سال گذشته از کمیسیون خارج نشد، هیچ تبصره مالی ارائه نشده است.»

دان می گوید که اداره پارک های شهر طی چندین سال گذشته گفتگوهای “تعدادی” با اعضای جامعه در مورد روش های اصلاح علف های هرز و آفات داشته است. اما رومانو می‌گوید، اگرچه اعضا بارها و بارها تلاش کرده‌اند تا با گرگ هیز، مدیر پارک‌ها، تفریحات و جنگل‌داری درباره استفاده از آفت‌کش‌ها ملاقات کنند، اما هیز از این کار خودداری کرده است. رومانو می گوید که از طریق تاد شنیده است که هیز این پیشنهاد را “غیرقابل اجرا” خوانده است.

رومانو می‌گوید: «یکصد و چهل شهر دیگر نسخه‌ای از لایحه‌ای دارند که ما درباره آن صحبت می‌کنیم، بنابراین گفتن اینکه اجرای آن غیرممکن است، بسیار مضحک است.

در واقع، برخی از شهرها، از جمله پورتلند، مین. هیوستون، میامی و آستین استفاده از آفت کش هایی را که از گلایفوسیت استفاده می کنند ممنوع یا محدود کرده اند.

رومن می‌گوید: «ما درک می‌کنیم که در یک فرآیند سیاسی گاهی مصالحه لازم است، اما ما این کار را در شهرهای دیگر دیده‌ایم و آن‌ها در حال انجام آن هستند. ما می‌توانیم کاری کنیم که اینجا کار کند.»

در River مشترک شوید خبرنامه های جلوی تایمز

ما را دنبال کنید: اپل نیوز | اخبار گوگل | اخبار | Reddit | اینستاگرام | فیس بوک | توییتر | یا برای فید RSS ما ثبت نام کنید