انقلاب EV در هر مرحله عدم اطمینان زیست محیطی را به ارمغان می آورد » اتصالات آب و هوای Yale


تولیدکنندگان، دولت‌ها و مصرف‌کنندگان پشت خودروهای برقی صف می‌کشند – با افزایش فروش 60 درصدی در سال 2022، و حداقل 17 ایالت در حال بررسی ممنوعیت خودروهای گازسوز به سبک کالیفرنیا در سال‌های آینده هستند. دانشمندان می گویند این روند بخش مهمی از کاهش انتشار کربن در بخش حمل و نقل است که تحت سیاست های تهاجمی تا سال 2050 می تواند تا 80 درصد کاهش یابد. اما در حالی که خودروهای برقی در درازمدت تمیزتر از خودروهای گازسوز هستند، همچنان بارهای زیست محیطی و حقوق بشری را حمل می‌کنند، به ویژه مرتبط با معدن.

ایان لانگ، مدیر برنامه انرژی و اقتصاد در مدرسه معادن کلرادو، می‌گوید: «اگر خودروهای الکتریکی زیادی می‌خواهید، باید مواد معدنی را از زمین خارج کنید».

دلیلش این است که ساخت خودروهای برقی تقریباً شش برابر بیشتر از خودروهای سنتی به مواد معدنی نیاز دارد. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، این نیاز – همراه با رشد زیرساخت‌های الکترونیک مصرفی و انرژی‌های تجدیدپذیر – تقاضای جهانی مواد معدنی را در دو دهه آینده دو برابر خواهد کرد.

و این فقط تحت روندهای فعلی است. آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید تحقق اهداف توافقنامه آب‌وهوای پاریس برای کربن‌زدایی به مواد معدنی حتی بیشتر – بسیار بیشتر – نیاز دارد: چهار تا شش برابر مقادیر فعلی.

این به معنای استخراج زیادی خواهد بود، که بیشتر آن برای باتری های EV است. و حداقل بخشی از آن در ایالات متحده اتفاق خواهد افتاد، زیرا دولت بایدن و بسیاری از جمهوری‌خواهان می‌خواهند مواد خودروهای برقی بیشتری را در خانه تهیه کنند، هم برای اقدام در مورد تغییرات آب و هوا و هم برای سلب کنترل زنجیره‌های تامین از چین.

لانگ که به عنوان مشاور اقتصادی در دولت ترامپ خدمت می کرد، می گوید این تغییر بزرگی برای کشوری خواهد بود که در دهه های اخیر «از بازی مواد معدنی خارج شده است». و چالش هایی را به همراه خواهد داشت – از جمله دریافت مجوز برای توسعه مواد معدنی، توسعه نیروی کار مورد نیاز، و ایجاد ظرفیت پردازش. دولت بایدن امیدوار است که کمک های مالی از طریق قانون کاهش تورم و سایر منابع به غلبه بر این موانع کمک کند.

اما عجله برای انرژی های تجدیدپذیر مانع بزرگ دیگری نیز خواهد داشت: اثرات زیست محیطی. در حال حاضر، همانطور که جستجو برای مواد EV افزایش یافته است، قبایل، مالکان و جوامع خود را در حال مبارزه با جنبه نه چندان سبز انرژی سبز می دانند.

ملاحظات زیست محیطی

برای درک چیزها، کبالت را در نظر بگیرید. حدود 30 پوند از آن به هر باتری EV وارد می شود تا عملکرد و ذخیره انرژی را افزایش دهد، که کلید جذب مصرف کنندگان از خودروهای گازسوز کثیف است. اما امروزه 70 درصد کبالت از جمهوری دموکراتیک کنگو می آید، جایی که تخمین زده می شود 40000 کودک زیر 6 سال در معادن خطرناک کار می کنند. این معادن همچنین جنگل زدایی، تکه تکه شدن زیستگاه ها و انتشار کربن بالا را از فرآیندهای معدن و پالایشگاه به همراه دارند که برای تولید برق و رانندگی ماشین آلات سنگین به شدت به سوخت های فسیلی متکی هستند. برخی منابع می گویند CO معدن کبالت2 انتشار گازهای گلخانه ای می تواند تا سال 2030 دو برابر شود.

تقویت‌کننده‌های EV مشتاق هستند بین محصولات خود و نقض حقوق بشر فاصله بیندازند، که انتقادات جمهوری‌خواهان و صنعت نفت را نسبت به انرژی باتری تحریک می‌کند. اگرچه تلاش‌هایی برای بهبود روش‌های خارج از کشور در حال انجام است، اما راه دیگری برای مقابله با این موضوع استخراج کبالت در ایالات متحده است که منابع داخلی مواد EV را نیز افزایش می‌دهد. اما امروزه این کشور تنها یک معدن کبالت دارد و ساخت معادن دیگر احتمالاً نگرانی های زیست محیطی را به همراه خواهد داشت.

لانگ می‌گوید که مطمئناً این مورد در آلاسکا است، جایی که مس و کبالت در زیر تاندرای نورد در ناحیه آمبلر در جنوب رشته کوه بروکس قرار دارند. برای دسترسی به آن نیاز به یک جاده 200 مایلی از طریق سرزمین‌های بومی سنتی آلاسکا، زیستگاه کاریبوها و دروازه‌های پارک ملی قطب شمال، با معادن شن حفر شده در هر 10 مایل است. این چیزی است که رهبران دولتی از آن حمایت می کنند، اما گروه های زیست محیطی ایالتی و ملی و چندین جامعه بومی با آن مخالف هستند. صدور مجوز برای این جاده در زمان دولت اوباما آغاز شد و در دوره ترامپ تصویب شد، اما اکنون در حال بررسی مجدد توسط بایدن است.

به گفته لانگ، چنین حماسه های نظارتی باعث ایجاد عدم اطمینان در صنعت مواد معدنی می شود که سرمایه گذاری در مواد معدنی مورد نیاز برای باتری های EV را کند می کند. او معدن فلزات دوقلو را در نزدیکی بیابان مرزی آب های مینه سوتا به عنوان نمونه دیگری ارائه می دهد. در اینجا هدف نیکل است، یکی دیگر از فلزات مهم EV که تنها در یک مکان ایالات متحده استخراج شده است. در یک کشمکش سیاسی، قراردادهای اجاره‌ای طولانی‌مدت معدن توسط اوباما از تمدید رد شد، در دوران ترامپ دوباره برقرار شد و سپس در دوران بایدن لغو شد.

در هر دو مورد، نگرانی ها در مورد رعایت قانون آب پاک، قانون گونه های در خطر انقراض و قانون سیاست ملی محیط زیست منجر به شکایت و ادعای تجزیه و تحلیل زیست محیطی عجولانه شد. لانگ می‌گوید این قوانین زیست‌محیطی پایه کیفیت هوا و شرایط سلامت انسان را در ایالات متحده بهبود بخشیده است، اما در عین حال ممکن است به تاخیر در تولید پایدار مواد EV نیز کمک کند.

او می‌گوید: «وقتی دسترسی به منابع طبیعی را محدود می‌کنیم، این شرکت‌های بین‌المللی می‌توانند به جای دیگری بروند» – اغلب به کشورهایی که قوانین محیطی و حقوق بشری ضعیفی دارند.

تنش بین حفاظت از محیط زیست و توسعه انرژی های تجدیدپذیر در حال تبدیل شدن به یک موضوع بزرگ و بزرگتر است. آدام برونشتاین از پروژه Western Watersheds آن را در شمال نوادا می بیند، جایی که گروهش به دعوی حقوقی علیه یک معدن روباز پیشنهادی لیتیوم در Thacker Pass ملحق شده اند، منطقه ای از صحرای دورافتاده که محل زندگی باقرقره، بز کوهی، قزل آلای لاهونتان و سایر حساس ها است. گونه ها، از جمله برخی که فقط به صورت محلی یافت می شوند. همچنین صدها مکان میراث بومی آمریکا را در خود جای داده است که امروزه برای قبایل مهم هستند.

گذرگاه تاکر به سمت دره رودخانه کینگز. عکس: ایان بیگلی (CC BY-NC 2.0).

او می گوید: «این یک منظره بسیار دورافتاده و توسعه نیافته است، جایی که ستاره ها هنوز روشن هستند و هوا آرام است.

برونشتاین می‌گوید که غرب به سرعت در حال از دست دادن چنین چشم‌اندازهایی از جمله پروژه‌های خورشیدی در مقیاس بزرگ و استخراج انرژی‌های تجدیدپذیر است. به عنوان مثال، در گذرگاه Thacker، معدن لیتیوم شامل یک گودال روباز به طول 2 مایل با سنگ معدن زباله، زباله های اسیدی و مصرف انبوه آب است. مانند مخالفان جاده آمبلر آلاسکا، برخی نیز نگران هستند که دسترسی به ادعاهای اضافی را باز کند و تأثیرات را در مناطق وحشی بیشتر گسترش دهد.

حامیان معدن می گویند لیتیوم Thacker Pass می تواند سالانه بیش از یک میلیون خودروی برقی را پشتیبانی کند و شغل و درآمد مالیاتی را افزایش دهد.

برونشتاین این ایده را زیر سوال می برد که مناطق با ارزش زیست محیطی باید برای اهداف آب و هوایی قربانی شوند. دیگران موافق هستند، از جمله یک گروه کر در حال افزایش که می گویند توسعه خورشیدی و باد در نوادا و کالیفرنیا مناطق وسیعی از زیستگاه حیات وحش را از بین می برد و به از بین رفتن تنوع زیستی در سراسر جهان کمک می کند.

همانطور که یک قاضی پرونده قضایی Thacker Pass را در فاصله نزدیک به 2000 مایل دورتر بررسی می کند، ساکنان شهرستان کوزا در آلاباما نگرانی های مشابهی را در مورد طرح هایی برای استخراج گرافیت، یک ماده معدنی EV که در حال حاضر در ایالات متحده تولید نمی شود، ابراز می کنند.

کریس دی جورجیو، ساکن مادام العمر این منطقه و یکی از اعضای هیئت مدیره Coosa Riverkeeper، که از رودخانه کوزا محافظت، ترویج و بازسازی می کند، می گوید: «این یک آشفتگی خواهد بود.

دی جورجیو می‌گوید استخراج گرافیت جنگل‌ها را تسطیح می‌کند، هیدرولوژی را مختل می‌کند و آلودگی شیمیایی ایجاد می‌کند که می‌تواند نسل‌ها باقی بماند. با این حال او همچنین نیاز به مواد معدنی برای حمایت از انرژی های تجدید پذیر را تصدیق می کند.

او می گوید: «همه ما می خواهیم تغییرات آب و هوایی را متوقف کنیم.

با این حال، دی جورجیو احساس می کند که مقامات ایالتی به طور غیرقابل توجیهی مجوزهای معدن را سریع پیگیری کردند و او این سوال را مطرح می کند که آیا تقاضای گرافیت تا زمان شروع استخراج در سال 2028 همچنان بالا خواهد بود یا خیر. پذیرش محافظت شده و تعهد به ایفای نقش نگهبان در معدن.

پیمایش در گذار

جاش جانسون با اتحادیه حفاظت از آیداهو رویکرد دیگری را در پیش گرفته است. هنگامی که ماینینگ جروویس مستقر در استرالیا آماده افتتاح تنها معدن کبالت ایالات متحده در کوه های رودخانه سالمون آیداهو بود، او کمک کرد تا سالانه 150000 دلار بودجه از این شرکت برای کارهای حفاظتی محلی به دست آورد – پولی که می تواند برای کمک به تامین منابع مالی مشابه از ایالت نیز مورد استفاده قرار گیرد. و کمک های مالی فدرال دو سال بعد، این بودجه به احیای سواحل رودخانه‌ای که بیش از حد چرا شده بودند کمک کرد و از دستیابی به زیستگاه حیاتی ماهی حمایت کرد. هر سال، سازمان با کمک قبایل، آژانس‌ها و دیگران تعیین می‌کند که بودجه به کجا می‌رود.

جانسون می‌گوید که معدن کبالت با اهداف حفاظتی لیگ، که شامل ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از خودروهای الکتریکی است، مرتبط است. و در حالی که او توصیه می‌کند که گروه‌های زیست‌محیطی نگاهی دقیق به این معادن داشته باشند، اما تاکید می‌کند که شراکت او نقش ناظر اتحادیه حفاظت از آیداهو را با شروع استخراج معادن به خطر نمی‌اندازد.

اما در نظر گرفتن اینکه چه اتفاقی پس از برخورد کبالت آیداهو با نور روز رخ می دهد نیز مهم است. بدون کارخانه فرآوری در ایالات متحده، آن را به برزیل، سپس برای تولید به چین، و در نهایت به ایالات متحده بازگردانده خواهد شد و در داخل یک باتری EV جدید قرار می گیرد.

انگیزه های سخاوتمندانه برای خودروهای برقی در قانون کاهش تورم با هدف سفت کردن این زنجیره تامین – و کاهش اتکا به دشمنان استراتژیک مانند چین برای رسیدن به اهداف آب و هوایی ایالات متحده است. آنها به کمک های مالی از لایحه زیرساخت های دو حزبی، قانون تولید دفاعی و سایر منابع در یک استراتژی که با توصیه های آژانس بین المللی انرژی برای تنوع بخشیدن به منابع معدنی جهانی همسو است، می پیوندند. و در حالی که این رویکرد همه جانبه در مورد صنعتی شدن تنوع زیستی و نگرانی های دیگر را افزایش می دهد، می تواند ایالات متحده را به دستیابی به اهداف توافق آب و هوایی پاریس و هدف دولت بایدن برای کاهش انتشار کربن در سطح اقتصاد تا 50 درصد کمتر از سطح 2005 تا سال 2030 نزدیک کند.

لانگ موافق است که این بودجه ظرفیت تحقیق، توسعه و فرآوری را افزایش می‌دهد، اما او این سوال را مطرح می‌کند که آیا سوزن تولید مواد معدنی EV در ایالات متحده را تغییر می‌دهد یا خیر.

به ناچار، فناوری باید برخی از مسائل مربوط به خودروهای الکتریکی را حل کند. دانشمندان در سرتاسر جهان در حال کار کردن با باتری‌های EV برای بهبود کارایی و جایگزینی فلزات مشکل‌ساز مانند کبالت، نیکل و شاید حتی لیتیوم هستند. تحقیقات دیگر راه‌های بهتری برای استخراج از معادن را نشان می‌دهد، از جمله با نجات مواد EV که در حال حاضر به عنوان زباله در معادن موجود دور ریخته می‌شوند. این اتفاق در یک معدن ریوتینتو در صحرای موهاوی کالیفرنیا رخ می‌دهد، معدنی که مدت‌ها مواد معدنی برای صابون‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی تولید می‌کرد، اما اکنون لیتیوم را نیز از باطله‌های قدیمی خود بیرون می‌کشد.

لانگ می گوید پیشرفت در بازیافت نیز ممکن است کمک کند. آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که با رسیدن خودروهای الکتریکی نسل اول به پایان عمرشان، مواد معدنی قابل بازیافت افزایش پیدا کند و شاید تا سال 2040 10 درصد تقاضا را تامین کند. استخراج معادن دریایی در اکوسیستم های حساس اقیانوسی با این حال، مانند هر چیز دیگری که به خودروهای الکتریکی مربوط می شود، لانژ می گوید که ایالات متحده در تحقیق، توسعه و ظرفیت بازیافت از چین و سایر کشورها عقب است.

از نظر برونشتاین و دیگران، قرار دادن انرژی خورشیدی در مناطق توسعه‌یافته‌ای مانند کانال‌ها و پارکینگ‌ها و توسعه شهرهای هوشمندتر که رانندگی را از بین می‌برند، همچنین استراتژی‌های مهمی برای اتخاذ انرژی پاک به شیوه‌هایی باقی می‌مانند که اثرات آن بر مناطق وحشی دست‌نخورده را به حداقل برساند.

شهرها و دولت فدرال همچنین می توانند با تلاش برای جایگزینی ناوگان و وسایل نقلیه حمل و نقل، پذیرش استراتژیک خودروهای الکتریکی را شکل دهند. این اتفاق اخیراً در دره آنتلوپ، کالیفرنیا رخ داد، جایی که اداره حمل و نقل محلی اولین نفر در کشور بود که ناوگان اتوبوس های دیزلی خود را جایگزین کرد. از آنجایی که 87 اتوبوس، ون و واگن برقی جدید نسبت به اتوبوس های دیزلی کثیف تر برای کار و نگهداری ارزان تر هستند، شهر اکنون از این صرفه جویی برای گسترش حمل و نقل عمومی و ایجاد میدان خورشیدی برای تامین انرژی ناوگان استفاده می کند. به طور مشابه، در ماه دسامبر، خدمات پستی ایالات متحده متعهد شد که حداقل 45000 کامیون تحویل الکتریکی بخرد و چگونگی برق رسانی کل ناوگان خود را بررسی کند.

این رویکردها جایگزین وسایل نقلیه‌ای می‌شوند که بیشترین مایل را در ابتدا طی می‌کنند، نه اینکه برای استفاده از خودروهای برقی به رانندگان تکیه کنند.

برونشتاین می‌گوید هر مسیری که طی کند، «آینده انرژی‌های تجدیدپذیر در راه است».

دانشمندان، فعالان و دیگر کارشناسان دهه‌ها را صرف حمایت از این تغییر کرده‌اند، حتی با افزایش خطرات ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی. بالاخره آینده شروع به رسیدن کرد. اما همانطور که برونشتاین به ما یادآوری می‌کند، انتقال به سوخت‌های پاک‌تر همچنان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و خویشتن‌داری برای حفاظت از تنوع زیستی و دیگر منابع طبیعی است.

این داستان در ابتدا توسط The Revelator منتشر شد.