دفتر کنگره با بررسی معادن زغال سنگ “زامبی” موافقت کرد


لوئیزویل، کی.- با تحقیقات فدرال در مورد معادن زامبی فعال اما غیرتولیدکننده که قرار است در ماه مارس آغاز شود، یک گروه حقوقی شهروندان در کنتاکی دریافته است که تولید تقریباً 40 درصد از معادن نوار زغال سنگ فعال در این ایالت بیکار است. برخی از آنها بیش از یک دهه است که استخراج نشده است.

در مجموع، این مین‌های «عملکردی رها شده» – 48 مین از 126 معدن فعال – 19 مایل مربع از ایالت را زخمی می‌کنند و مجموعاً 15 مایل صخره‌های خطرناک و منفجر شده در دامنه کوه به نام «دیوارهای بلند» را پشت سر می‌گذارند.

قرار است معادن نواری در مدت کوتاهی پس از انفجار و حفاری برای زغال‌سنگ بازیابی شوند و رها کردن آن‌ها خطراتی برای عموم و محیط‌زیست به همراه دارد. حامیان محیط زیست چندین سال است که تلاش می کنند تا مشکلی را که به گفته آنها با سقوط اقتصاد زغال سنگ بدتر شده است را کمی سازی کنند.

در همان زمان، شرکت‌های زغال‌سنگ در حال ورشکستگی، پرداخت به برنامه‌های تأمین‌شده توسط صنعت را متوقف کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که معادن تثبیت و پاکسازی می‌شوند تا صنعت زغال‌سنگ نهرهای آلوده یا دیوارهای بلند خطرناک را در مناظری که زمانی جنگلی بودند و میزبان سرچشمه‌های حیاتی بودند، پشت سر نگذارد.

در ماه اکتبر، هشت قانونگذار دموکرات، از جمله یکی از کنتاکی و دو تن از پنسیلوانیا، خواستار تحقیقات فدرال در مورد میزان کامل آسیب زیست محیطی «معدن زامبی» که به طور عملکردی رها شده‌اند، شدند که می‌توانند زباله‌های سمی را نشت کنند و سنگ‌ها را به خانه‌ها بفرستند.

قانونگذاران به دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده نوشتند: «برخی از شرکت‌های زغال‌سنگ معادن را بیکار می‌کنند و احیا را متوقف می‌کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهند». از آنجایی که اپراتورهای معدن معمولاً به درآمد زغال سنگ برای تأمین مالی احیاء متکی هستند، هر چه معدن مدت طولانی تری بیکار بماند، خطر این که اپراتور ممکن است بودجه کافی برای پرداخت هزینه احیاء را نداشته باشد بیشتر می شود.»

روز پنجشنبه، سخنگوی GAO که تحقیقات غیرحزبی را برای کنگره انجام می دهد، گفت که آژانس با انجام این مطالعه موافقت کرده است که در ماه مارس آغاز می شود.

ربکا شلتون، مدیر خط مشی مرکز حقوق شهروندان آپالاچی، یک موسسه غیرانتفاعی مستقر در وایتزبورگ، کنتاکی، گفت: “ما با قانونگذاران برای دفاع از گزارش GAO کار کردیم” و خوشحالیم که این گزارش تایید شده است. میدان زغال سنگ کوهستانی کنتاکی شرقی این ایالت.

او گفت که این معادن یک تهدید جدی هستند، “اما چالش درک میزان بزرگی یک مشکل” در چندین ایالت است.

قانونگذاران – نمایندگان مت کارترایت (D-Pa.)، دان بیر (D-Va.)، مورگان مک گاروی (D-Ky.)، جرد هافمن (D-Ca.)، کتی پورتر (D-Ca.)، الکساندریا اوکاسیو-کورتز (D-Ca.) DN.Y.)، Raul Grijalva (D-Ariz.) و سناتور John Fetterman (D-Pa.) – از GAO خواستند تعداد، مکان و اندازه معادن زغال سنگ را که نه زغال سنگ تولید کرده اند و نه پیشرفت احیاء کرده اند، کمیت کند. وضعیت پیوند آنها، و همچنین اینکه آیا مقررات فدرال ممکن است نیاز به به روز رسانی داشته باشد یا خیر.

استخراج نواری برای زغال سنگ در آپالاشیا مرکزی یک فرآیند خشونت آمیز زیست محیطی است که معمولاً شامل پاک کردن جنگل ها و سپس انفجار بالای یا کناره های کوه ها برای رسیدن به زغال سنگ مدفون می شود. سنگ های ضایعاتی را می توان به داخل نهرهای آب پرتاب کرد.

احیاء می تواند شامل پر کردن و درجه بندی یک منطقه معدنی، حذف دیوارهای ناپایدار و ضایعات معدن، کاشت چمن یا درخت، و مدیریت و تصفیه آب آلوده ای باشد که از محل خارج می شود. قانون کنترل و احیای معادن سطحی فدرال در سال 1977 به طور کلی مستلزم آن است که زمین استخراج شده به خط اولیه تقریبی خود بازگردانده شود.

این قانون همچنین شرکت های معدن زغال سنگ را ملزم می کند تا در صورت ورشکستگی شرکت ها، اوراق قرضه را برای پوشش هزینه های احیا تضمین کنند.

گزارش جدید نشان می‌دهد که ۲۷ معدن متروکه کنتاکی بیش از ۵ سال است که زغال‌سنگ تولید نکرده‌اند و چندین معدن نیز بیش از یک دهه است که زغال‌سنگ تولید نکرده‌اند. تقریباً نیمی از معادن زامبی‌ها در کنتاکی در یکی از حوزه‌های قضایی کنتاکی شرقی قرار داشتند – شهرستان پایک، که همسایه ویرجینیا و ویرجینیای غربی است.

این گزارش تصدیق می‌کند که برخی از معادن می‌توانستند برخی از معادن را احیا کنند، اما نمی‌توانستند تغییرات زیادی در سوابق دولتی که زمین‌های آشفته را ردیابی می‌کنند، تشخیص دهند.

در سال 2022، Inside Climate News دریافت که با سقوط صنعت زغال سنگ، شرکت های استخراج زغال سنگ تعداد فزاینده ای از تخلفات را در معادن سطحی مرتکب شده اند و طبق اسناد داخلی منتشر شده، رگولاتورهای ایالتی نتوانسته اند تعداد بی سابقه ای از آنها را رعایت کنند. تحت قانون سوابق باز ایالتی. یکی از مقامات ایالتی در آن زمان در ایمیلی وضعیت را “کاملاً خارج از کنترل” توصیف کرد.

این داستان توسط خوانندگانی مانند شما تامین می شود.

اتاق خبر غیرانتفاعی ما پوشش جوایز برنده جوایز را به صورت رایگان و تبلیغات ارائه می دهد. ما برای ادامه دادن به کمک های خوانندگانی مانند شما متکی هستیم. لطفا همین الان برای حمایت از کار ما کمک مالی کنید.

اکنون اهداء کنید

گزارش جدید به تنظیم‌کنندگان کنتاکی توصیه می‌کند که مقادیر اوراق قرضه مورد نیاز برای تمام معادن متروکه را مجدداً تعیین کنند و مطمئن شوند که اوراق بازنگری شده برای پوشش فعالیت‌های احیا کافی است.

جان مورا، سخنگوی کابینه محیط زیست و انرژی کنتاکی، که استخراج معادن و احیا در این ایالت را تنظیم می کند، گفت که او نمی تواند در مورد این گزارش روز پنجشنبه اظهار نظر کند. ما به تازگی گزارش را دریافت کردیم (و) در حال بررسی آن هستیم.

شلتون گفت اکنون به پاسخ نیاز است.

او گفت: «وقتی شرکت‌های زغال‌سنگ تولید از معادن را متوقف می‌کنند، قانوناً ملزم به پاکسازی آشفتگی‌های خود هستند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که آنها احیا را به تاخیر می‌اندازند، معادن را در وضعیت فعال نگه می‌دارند، اگرچه احتمال اینکه این معادن دوباره زغال‌سنگ تولید کنند بسیار اندک به نظر می‌رسد.»

او گفت که «ضروری است که تنظیم‌کننده‌های کنتاکی قانون را به شدت اجرا کنند تا اطمینان حاصل شود که شرکت‌های زغال‌سنگ مسئولیت خود را در قبال هزینه‌های پاک‌سازی حفظ می‌کنند و جوامع مجبور نیستند بار معادن تخریب‌شده در حیاط خلوت خود را که شرکت‌ها پشت سر می‌گذارند، به دوش بکشند.»