ردیابی حوادث پتروشیمی در سراسر ایالات متحده


پایگاه داده جدیدی که دیروز راه اندازی شد، سوانح پتروشیمی را در سراسر ایالات متحده ردیابی می کند و خطراتی را که این آتش سوزی ها و نشت ها برای جوامع اطراف ایجاد می کند، برجسته می کند.


Beyond Petrochemicals، کمپینی توسط Bloomberg Philanthropies*، ابزاری به نام Spill Tracker را راه اندازی کرد که اخبار و گزارش های دولتی در مورد حوادث پتروشیمی را که شامل مواد شیمیایی مضر مانند وینیل کلرید، آمونیاک و بنزن است، بررسی می کند.

وینیل کلرید توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) به عنوان یک ماده سرطان زا طبقه بندی شده است و با نرخ بالاتر سرطان ریه و کبد و همچنین بیماری کبد، مشکلات عصبی و سقط جنین مرتبط است. بنزن نیز یک سرطان زا شناخته شده است. اینها تنها دو مورد از آلاینده های رایج در گیاهان هستند. سایر موارد عبارتند از PM2.5، بنزن، 1،3-بوتادین، فرمالدئید، اکسید اتیلن، اکسیدهای نیتروژن و ازن سطح زمین.

پتروشیمی ها مواد شیمیایی هستند که از نفت به دست می آیند و عمدتاً برای تولید پلاستیک و کود استفاده می شوند که در مجموع 74 درصد پتروشیمی های تولیدی را تشکیل می دهند. گیاهان اغلب در کنار هم قرار می گیرند و خطر را برای جوامع مجاور افزایش می دهند. بیشترین تمرکز در امتداد کانال کشتی هیوستون است که دارای صدها تأسیسات نفت و گاز است و اخیراً توسط گروه حقوق بشر عفو بین الملل “منطقه قربانی” نامیده شده است. به گزارش اسپیل ردیکر، آخرین حادثه پتروشیمی، چهار روز پیش در فری پورت، تگزاس، در نزدیکی فریپورت، جایی که در کارخانه فری پورت Shintech آتش سوزی شد، رخ داد.

در تگزاس، لوئیزیانا، اوهایو، پنسیلوانیا و فراتر از آن، همسایگان ما پس از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی‌های روزمره صنعت پتروشیمی، بلکه حوادث مکرر ناشی از تولید و حمل و نقل آن، به بیمارستان می‌روند و با بیماری جدی مواجه می‌شوند. هدر مک‌تیر تونی، مدیر اجرایی Beyond Petrochemicals در بیانیه‌ای.

مک‌تیر تونی به خروج قطار از ریل سال گذشته در فلسطین شرقی، اوهایو اشاره کرد تا تاکید کند که جوامع فراتر از خط حصار نیز در خطر هستند. فردا یکمین سالگرد خروج از خط فلسطین شرقی است.

پایگاه داده مشغول خواهد بود. گزارش‌های قبلی نشان می‌داد که میانگین تصادفات شیمیایی در کشور تقریباً یک روز در میان است.

جس کونارد، ساکن شرق فلسطین و مدیر بخش فراتر از پلاستیک آپالاچیا، در بیانیه ای گفت: «این حوادث مجزا نیستند و کاملاً قابل پیشگیری هستند». همه ما از زندگی با این واقعیت خسته شده ایم و با هم صنعت پتروشیمی را پاسخگو خواهیم کرد.

بازدید کنید ردیاب بازی.

یادداشت ویراستار: اخبار بهداشت محیط مقداری بودجه از خیریه بلومبرگ دریافت می کند.