سرمقاله: SUNY-Albany باید کار مونسانتو را متوقف کند


شک تولید شده شرکت‌ها از این تاکتیک قدیمی برای توقف سیاست‌ها و جلوگیری از بهبود سلامت عمومی برای دهه‌ها استفاده کرده‌اند.


برای جلوگیری از تغییر به حقایق یا علم گران قیمت نیاز ندارید. شما فقط باید در اذهان عمومی تردید ایجاد کنید.

این همان کاری است که مونسانتو امروز با یکی از محققان برجسته کشور در زمینه PCB یا بی‌فنیل‌های پلی کلره انجام می‌دهد. متأسفانه، این شرکت توسط مؤسسه اصلی محقق، دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی، کمک و حمایت می شود.

این نمی تواند تحمل کند.

دیوید کارپنتر یک پزشک بهداشت عمومی است که کار خود را صرف تحقیق در مورد تأثیرات آلاینده ها بر مغز، به ویژه PCB ها و تأثیر آنها بر IQ کرده است.

کارپنتر نقش مهمی در ایجاد دانشکده بهداشت عمومی به عنوان مشارکت بین دانشگاه آلبانی و وزارت بهداشت ایالت نیویورک ایفا کرد. او به تأسیس موسسه بهداشت و محیط زیست مدرسه کمک کرد.

در طول راه، او به یک شاهد متخصص ویرانگر برای کسانی تبدیل شد که از مونسانتو به دلیل تأثیرات ادعایی بر سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض PCB شکایت کردند. مونسانتو تولید کننده اصلی PCB در ایالات متحده بود تا اینکه در سال 1979 در ایالات متحده ممنوع شد.

PCBها امروزه در محیط زیست رایج هستند و با بسیاری از اثرات سلامتی از جمله سرطان، کاهش ضریب هوشی در کودکان و آسم مرتبط هستند.

سال گذشته، یک شرکت حقوقی که وکالت مونسانتو در پرونده‌های آلودگی را برعهده داشت، سه درخواست ثبت عمومی را در رابطه با خدمات کارپنتر به عنوان شاهد خبره به دانشگاه آلبانی ارسال کرد.

مونسانتو حق دارد این سوابق را درخواست کند. دانشمندانی که تحقیقات بحث برانگیز آلودگی یا تغییرات آب و هوایی را در مؤسسات دولتی یا با بودجه عمومی انجام می دهند، اغلب خود را درگیر چنین درخواست هایی از جانب کسانی می دانند که به یافته های آنها اعتراض دارند.

پاسخ دانشگاه این موضوع است.

کارپنتر می‌گوید که در پاسخ به او «تکلیف جایگزین» داده شد: او از دفتر و آزمایشگاهش منع شده بود، از تدریس منع شده بود، در ابتدا هرگونه تماس با دانش‌آموزانش ممنوع بود.

مقامات دانشگاه علاوه بر این که هفت دانشجوی دکترای کارپنتر و تعداد زیادی از دانشجویان کارشناسی را به چالش کشیده اند، در مورد کارپنتر شک و تردید ایجاد کرده اند – تردید دارند که مونسانتو زمان خود را برای بهره برداری تلف نکرده است.

هفته گذشته بایر، شرکت مادر مونسانتو، یک درخواست اضطراری در یک پرونده معلق ارائه کرد که در آن کارپنتر به نمایندگی از قبیله Saint Regis Mohawk شهادت داد، که ادعا می کنند خطر ابتلا به سرطان به دلیل قرار گرفتن در معرض PCB افزایش یافته است. در این طرح آمده است: «تحقیقات انضباطی دانشگاه در مورد دکتر کارپنتر، برای تعیین اعتبار و جانبداری دکتر کارپنتر توسط هیئت منصفه بسیار مهم است».

اگر بخواهیم منصف باشیم، دانشگاه در شرایط سختی قرار دارد: این دانشگاه نمی تواند به طور عمومی در مورد مسائل خاص پرسنل صحبت کند، و سیاست ها و تعهدات آن تحت قانون سوابق باز آن را وادار می کند که برای همه طرف ها منصف باشد.

سخنگوی دانشگاه جردن کارلئو-اوانجلیست تاکید کرد که “تکلیف جایگزین انضباطی نیست.”

اما این اقدامات عملاً توانایی کارپنتر را برای شهادت در دادگاه تضعیف کرده است و ما از دانشگاه می خواهیم که فعالانه و تهاجمی برای پاکسازی این موضوع و حذف هرگونه ابری از وضعیت کارپنتر تلاش کند.

کارپنتر به ما گفت: «این به من مربوط نیست. این در مورد قدرت (مونسانتو) در بی اعتبار کردن افرادی است که علیه آنها می روند.”

این به من مربوط نمی شود. بلکه به قدرت (مونسانتو) برای بی اعتبار کردن افرادی است که علیه آنها می روند.” – دیوید کارپنتر

جودیت انک، یکی از مقامات سابق آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده که اکنون در کالج بنینگتون ورمونت تدریس می کند و تلاش هایی را برای احیای شهرت کارپنتر رهبری می کند، گفت که بایر از اقدامات دانشگاه برای “بی اعتبار کردن دکتر کارپنتر و محدود کردن نقش او به عنوان یک شاهد خبره” استفاده می کند. یک آزمایش مهم

انک گفت: “این آسیب به شهرت است. … دانشگاه فضایی از عدم اطمینان را در اطراف او ایجاد کرده است.”

Environmental Health Sciences، ناشر EHN.org و DailyClimate.org، مدت‌هاست که از دانشمندان در موقعیت‌های مشابه دفاع کرده است. ما از خوانندگان خود می خواهیم که یک یا چند قدم برای ایجاد فشار برای تغییر بردارند:

  1. با امضای یک طومار آنلاین تا دوشنبه، 20 فوریه، به جامعه حامی نجار بپیوندید.
  2. نامه ای با 250 کلمه یا کمتر به آن بنویسید اتحادیه آلبانی تایمز (TUletters@timesunion.com)،
  3. این سرمقاله را با دکتر هاویدان رودریگز، رئیس دانشگاه آلبانی (Presmail@albany.edu) و/یا رئیس سیستم SUNY، جان بی. کینگ جونیور، (John.King@suny.edu) به اشتراک بگذارید.

دانشمندان ده‌ها سال را صرف ساختن تخصص و شهرت می‌کنند که می‌تواند با سهولت خیره‌کننده از بین برود.

دانشگاه آلبانی، سهوا یا ناخواسته، به مونسانتو کمک کرده است تا این هدف را محقق کند. محققی مانند کارپنتر که زندگی و حرفه خود را وقف بهبود سلامت عمومی ما کرده است، شایسته حمایت ماست.

هیئت تحریریه اخبار سلامت محیطی و آب و هوای روزانه صدایی برای سیاست های عمومی مبتنی بر علم، محیط زیست سالم تر و کاهش بی عدالتی های زیست محیطی ارائه می دهد.

هیئت تحریریه از این اصول بدون توجه به حزبی بودن دفاع می کند و به هیچ فرد، جامعه علمی یا سازمان سیاسی وابسته نیست.

در حالی که هیئت تحریریه یک صدای نهادی است، اما صدای موسسه به عنوان یک کل نیست. برای اتاق خبر این دو نشریه صحبت نمی کند.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب