شیوع آنفولانزای پرندگان در یک کارخانه بزرگ تولید تخم مرغ در تگزاس



در یک چرخش اخیر، یک تولیدکننده مهم تخم مرغ در ایالات متحده تولید خود را در یک کارخانه تگزاس به دلیل تشخیص آنفولانزای پرندگان متوقف کرده است.

اندرو جئونگ گزارش می دهد واشنگتن پست.


به اختصار:

  • Cal-Maine Foods، بزرگترین تولید کننده تخم مرغ در ایالات متحده، پس از کشف آنفولانزای پرندگان در جوجه های خود، فعالیت در کارخانه خود در تگزاس را متوقف کرد و بیش از 1.9 میلیون پرنده را معدوم کرد.
  • یک کارگر لبنیات در تگزاس به آنفولانزای مرغی مبتلا شد که دومین مورد انسانی شناخته شده در این کشور است، در میان نگرانی های فزاینده در مورد شیوع در میان دام ها.
  • تشخیص آنفولانزای پرندگان در دام ها در سراسر ایالات متحده در حال افزایش است، با مواردی که در گاوها و مراکز تجاری طیور وجود دارد، که نشان دهنده نگرانی گسترده تر در مورد گسترش ویروس است.

نقل قول کلیدی:

“هیچ مزرعه ای از HPAI مصون نیست.”

– غذاهای Cal-Maine

چرا این مهم است:

برای طیور و سایر حیوانات مزرعه، آنفولانزای پرندگان یک تهدید قابل توجه است. پرندگان مبتلا می توانند طیف وسیعی از علائم را از خود نشان دهند، از بیماری خفیف تا شکل شدید که می تواند در عرض 48 ساعت منجر به مرگ شود. این بیماری از طریق تماس با پرندگان آلوده، تجهیزات و مواد آلوده گسترش می یابد و می تواند بر روی پاها و بدن پرندگان وحشی حمل شود. در پاسخ به شیوع، ممکن است میلیون‌ها پرنده معدوم شوند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود که بر عرضه غذا تأثیر می‌گذارد و زیان‌های اقتصادی برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که در حال حاضر بیش از دو برابر بیشتر از مزارع صنعتی گراز در کارولینای شمالی، مزارع مرغداری در مقیاس بزرگ وجود دارد که نگرانی های جدیدی را در مورد آلودگی ایجاد می کند.