افزایش نرخ جهانی چاقی دیدگاه های سنتی در مورد سوء تغذیه را به چالش می کشد



تغییر جهانی در سلامت تغذیه، همانطور که در گزارش جدید The Lancet بیان شده است، نشان دهنده نیاز فوری به استراتژی‌های جامعی است که چاقی را به عنوان یک موضوع جهانی مورد توجه قرار می‌دهد.

کلر راث گزارش می دهد موج آلمانی.


به اختصار:

  • چاقی جهانی به طور چشمگیری افزایش یافته است، به طوری که در حال حاضر از هر 8 نفر یک نفر چاق محسوب می شود که نسبت به دهه های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
  • این افزایش در کشورهای با درآمد کم تا متوسط ​​آشکارتر است و از نرخ کشورهای ثروتمندتر پیشی گرفته است.
  • علیرغم کاهش سوءتغذیه در سطح جهان، افزایش چاقی چالش جدیدی را به همراه دارد، به طوری که برخی از کشورها در حال تغییر از جمعیت کم وزن به اضافه وزن هستند.

نقل قول کلیدی:

«فروش مواد غذایی یا نوشیدنی‌های فرآوری‌شده یا تعداد سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها – این همان جایی است که بیشترین افزایش را داشته است. [It’s a] تحول بسیار سریع آن سیستم غذایی و نه به سمت بهتر.”

– فرانچسکو برانکا، مدیر بخش تغذیه و ایمنی مواد غذایی سازمان جهانی بهداشت

چرا این مهم است:

تغییر به سمت نرخ بالاتر چاقی، به ویژه در کشورهای با درآمد کم تا متوسط، بر یک بحران بهداشت جهانی تاکید می کند که مفاهیم سنتی سوء تغذیه را به چالش می کشد و مداخلات فوری بهداشت عمومی را می طلبد. با این حال، به طور قابل توجهی در مطالعه لنست و نتیجه گیری نویسندگان، حوزه نوظهور علم چاقی و درمان چاقی به عنوان یک مشکل زیست محیطی وجود ندارد.